Noen som har bestemt navn allerede?

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Ja, er dere klare med navn?

Vi klarer ikke helt ta det seriøst nok ettersom det er såpass lenge til vi faktisk må ta et valg, hehe.. Men vi snakker litt frem og tilbake om det. Jeg har Ellinor og Hedvig som to helt klare favoritter. Min farmor, som døde for 2 år siden, het Ellinor og det hadde vært fint å føre det navnet videre :) Samboer er ikke heeeeelt med på de navnene enda, men jeg smører så godt jeg kan! Forrige gang fikk jeg viljen min da, så han har jo egentlig litt større veto-rett enn meg.. hehe

Hva er deres forslag så langt?

Har mest sannsynlig bestemt oss for jentenavn, men ikke gutt. Vet ikke hva det blir, så greit med et par alternativer:)

Publiseres mer detaljert på skjult;)

Vår lille frøken skal heter Hannah-Emilie :D

Ellinor er så fint navn!! Hadde ikke jenta mi hett Ella skulle nr to hett Ellinor <3

Her har vi fortsatt en ganske lang liste, blir nok ikke bestemt før lille er ut :)

Skjønner ikke hvordan man kan gi navn til en man ikke vet hvordan ser ut :p vi kommer nok til å bestemme oss når baby kommer ut, men har jo en liste med navn vi er enige om og liker begge to :)

Skjønner ikke hvordan man kan gi navn til en man ikke vet hvordan ser ut :p vi kommer nok til å bestemme oss når baby kommer ut, men har jo en liste med navn vi er enige om og liker begge to :)

Kommer nok til å ha et par alternativer her og:D kam jo hende det navnet man finner ikke passer i det hele tatt:o

Nei, vi kommer nok heller ikke til å klare å bestemme oss før hun er født, men må ha noen alternativer klare så det ikke blir for vanskelig å velge når valget må tas :)

Kommer nok til å ha et par alternativer her og:D kam jo hende det navnet man finner ikke passer i det hele tatt:o
Nei, vi kommer nok heller ikke til å klare å bestemme oss før hun er født, men må ha noen alternativer klare så det ikke blir for vanskelig å velge når valget må tas :)

Ja, er det som skjer her og. Har noen gutte- og noen jentenavn, så velger vi det som passer til babyen når vi har blitt kjent med den :) Men vet jo om mange som bruker navn på et ufødt barn. Det er for meg helt merkelig :p en venninne byttet navnet de hadde brukt 4-5 mnd i magen, etter 1 mnd etter fødsel. Fant ut at det ikke passet på jenta hun fikk :p

Navnet Elisabeth går igjen som mellomnavn på morssiden, så det ønsker jeg å bruke på jenta vår som fornavn. Men vi har ikke bestemt oss, og vi skal ha flere navn på listen. Vi aner jo ikke hvordan hun ser ut eller om hun passer det navnet, så fint å ha flere på lista :)

Ellinor er veldig fint !!

Her blir det Ingeborg Olivia ❤️

Ja, er det som skjer her og. Har noen gutte- og noen jentenavn, så velger vi det som passer til babyen når vi har blitt kjent med den :) Men vet jo om mange som bruker navn på et ufødt barn. Det er for meg helt merkelig :p en venninne byttet navnet de hadde brukt 4-5 mnd i magen, etter 1 mnd etter fødsel. Fant ut at det ikke passet på jenta hun fikk :p

Haha.. Enig, syns det er merkelig når noen kaller barnet i magen ved navn flere mnd før fødsel.. Men men, hver sin smak :)

Haha.. Enig, syns det er merkelig når noen kaller barnet i magen ved navn flere mnd før fødsel.. Men men, hver sin smak :)

Særlig morsomt synes jeg det er når ungen kommer ut og er noe annet enn de fikk beskjed om på oul :p det skjedde med treneren min. De skulle få en jente, men ut kom en gutt! Haha, kjedelig å ha kalt gutten "Anne", så kommer "Knut" ut :p

• Liker
Reactions: H&H
Både jente og guttenavn var bestemt før OUL. Agnes etter min farmor og sambos oldemor, eller Arthur etter sambos farfar :-)

Vi har noen jentenavn klare, og ett av navna liker vi veldig godt, men må se om det passer til henne før vi bestemmer oss :)

To guttenavn er bestemt! Og jeg kjenner nøyaktig hvem som heter hva inni magen min <3 <3

Har ikke bestemt navn enda, men vi har greid å koke det ned til 3-4 navn.. MYE vanskeligere å bestemme navn enn hva jeg trodde det skulle være! Jeg føler også at vi må se ungen før vi greier å bestemme oss.. Samtidig så er det jo veeeldig få som likner på seg selv som nyfødte (og i så fall kun i noen få hovedtrekk), så jeg vet ikke om det egentlig er så mye hold i den strategien :P det blir mer hvilket navn som passer med tanke på om ungen har mye/lite hår, er lys/mørk og tynn/lubben. Vi står iallefall mellom et par navn som vi føler bare passer til en lys, tynn baby, og andre som bare passer til en mørkhåret, lubben baby ;) men ungen kan jo se helt motsatt ut et par år senere!

Back
Topp