Noen som gleder seg til fødselen?

Nathalie_91

Glad i forumet
Jeg er en merkelig person.. Forrige graviditet gledet jeg meg veeeldig til fødselen og det gjør jeg nå også! Jeg hadde fødsel på 3 døgn sist gang, så skulle vel egentlig vært livredd nå! Men jeg glede meg!
Man føler seg som en superkvinne og man får virkelig testet ut kroppen sin!

Noen andre som gleder seg? Eller gruer seg?

Gruer meg. Redd for at jeg ikke skal få ks og ende opp med å føde en 5kgs baby vaginalt. Storebror var 4858gr, 53cm og 38.5 rundt hode. Heldigvis var det ks :p gyn sa i ettertid at jeg aldri hadde klart å født han, pga jeg er lita

Sent from my iPhone using BV Forum

Gleder meg så fælt!! For da er det ikke lenge igjen til vi får møte lille nurket!! <3 <3

Gleder meg til å få oppleve det alle snakker om! Men er jo selvfølgelig også redd for at alt ikke skal gå bra.

Tja gruegleder meg er vel riktige ordet her.
Har hatt "lette" og kjappe fødseler alt fra 3 timer til 45 min!! fra jeg hadde vondt og fikk rier første gangen. Jordmora hadde aldri før vært med på en så kjapp fødsel (45 min, glad jeg var innlagt på sykehuset)
Gleder meg til å ha dette sammen med kjæresten, er vel en av de få smerten en kan si det kommer noe godt ut av. Gleder meg så til å få babyen opp på brystet, nyte synet av den lille og ha den gode følelsen der sammen med kjæresten, tenke at hvor fantastisk det er, noe vi har skapt sammen <3, ingen annen følelse er som det.

Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg, men tror det er fordi jeg har hørt så mye fælt når bekjente forteller. Gleder meg veldig til det er overstått da, og jeg er spent på hvordan jeg kommer til å reagere på smerten!

Gleder meg!!! I forhold til å være kvalm og uggen i ukevis er noen timer med smerte når man føder piece of cake! :p

Gleder meg veldig og kan nesten ikke vente til den dagen. Føles så lenge til. Gleder meg mest til å få holde h*n<3 og få vekk den svære magen:) jeg gikk gjennom tre forskjellige fødsler. Alle varte en stund, 19t++, og jeg var helt utslitt. Babyene var store, over 4kg og 56cm. Jeg fikk akupunktur, epidural ved første fødsel som fikk meg til å bli helt lam og hadde null krefter til å presse på slutten, så han ble tatt med sugekopp. Nr2 ønsket jeg å føde uten noe som helst smertestillende, og det var kjempe vondt :( men heeelt glemt etter få minutter:) Nr3, med epidural i utlandet, og gikk strålende bra og smertefritt;)

Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg, men tror det er fordi jeg har hørt så mye fælt når bekjente forteller. Gleder meg veldig til det er overstått da, og jeg er spent på hvordan jeg kommer til å reagere på smerten!
Ikke hør så mye på alt det fæle som blir fortalt, ingen fødsler er lik, du er unik og det vil din fødsel også være:)

Gleder meg til pressriene setter i gang jeg da :-O for da vet man at det ikke er lenge til man får verdens beste opp på brystet <3 men riene tja gleder meg ikke til de, men vet at det må til for å få verdens beste gave <3

Gledet meg sist, men er veldig nervøs nå. Fra vannet gikk tok det under 6 timer til han var ute. Men et rent smertehelvette. Lurer på om det går raskere denne gangen... Isåfall går jeg ut av megselv. Tror jeg skal snakke litt med jordmor ;-)

Jeg har skikkelig fødselsangst, så jeg vet ikke helt hvordan jeg i d hele tatt skal komme igjennom graviditeten min...gruer meg noe så innmari at det ikke kan forklares:) så nei... Jeg gleder meg IKKE til den dagen,..

tja, gleder meg ikke akkurat til fødselen, men gleder meg til å få premien i etterkant og den vannvittige følelsen man sitter med da :D <3
Sist runde fødte jeg uten annen smertedemping enn lystgass fram til pressriene begynte, men denne runden vurderer jeg epidural.. men man har jo lang tid på å bestemme/ombestemme seg :)

Jeg gleder meg til å se hvordan jeg reagerer, og hvor mye jeg klarer. Skal prøve å gjøre det helt naturlig, men jeg ser ikke på det som et nederlag dersom jeg ombestemmer meg og vil ha smertelindring. :-)

Gruer meg ikke i det hele tatt :) Har ventet så mange år så det skal bli godt å endelig få barnet sitt <3

Back
Topp