Noen som gir vitaminbjørner til barna?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
I såfall, når begynte dere å gi det?

Datteren min er 2,5 år, blir 3 år i april. Kan jeg gi det til henne? Og kan jeg gi sånne vitaminfisker fra Møller som inneholder tran?
 
Datteren min blir 3 i mars, og hun har fått vitaminbjørner siden i høst - ikke falt meg inn at det var for tidlig[emoji85]
 
Gir til begge barna, de elsker det :D Men mellomstemann har fått før han ble 3 da..
 
Nei. De får tran begge to og ellers har de godt nok kosthold til å ikke trenge vitamintilskudd
 
Skjønner bare ikke helt hvorfor det er 3 års aldersgrense på det. Er jo bare vitaminer i det. Kan det være fordi det kan være fare for at en 2 åring eller mindre å sette det i halsen?
 
Skjønner bare ikke helt hvorfor det er 3 års aldersgrense på det. Er jo bare vitaminer i det. Kan det være fordi det kan være fare for at en 2 åring eller mindre å sette det i halsen?

Vi ga vår eldste fra hun var rundt 2,5år fordi hun slet sånn med å få i seg mat, så vi supplerte med vitaminbjørner. Tipper det er aldersgrense både på grunn av kvelning fare, og det at det ikke er anbefalt kunstig søtningsmiddel til barn under 3 år. Og det er kunstig søtning i omtrent alt av vitamintilskudd til barn.
 
Vi ga vår eldste fra hun var rundt 2,5år fordi hun slet sånn med å få i seg mat, så vi supplerte med vitaminbjørner. Tipper det er aldersgrense både på grunn av kvelning fare, og det at det ikke er anbefalt kunstig søtningsmiddel til barn under 3 år. Og det er kunstig søtning i omtrent alt av vitamintilskudd til barn.

Kunstig søtningsmiddel også ja, men da skjønner jeg jo at det er fra 3 års alderen. Men tror du jeg kan gi det? Hun blir 3 år i slutten av april.
 
Har gitt til begge mine. Yngste har fått siden hun var 1.5. Spurte legen, og hun sa det var ikke noe farlig i forhold til.innholdet hvertfall. Om kroppen fikk for mye så skiller den bare ut med urinen. Så går vel heller på at de vil være sikre på at man ikke setter i halsen.
 
Kunstig søtningsmiddel også ja, men da skjønner jeg jo at det er fra 3 års alderen. Men tror du jeg kan gi det? Hun blir 3 år i slutten av april.

Tror vel det er aller best å følge retningslinjene om barnet får i seg nok og variert med mat :p Har ikke merket noe reaksjon på eldsta annet enn tidvis løs mage(noe hun har hatt siden fødsel da men), mye av søtningsmiddlene er lakserende og det kan du merke. Men du kan jo alltids høre med lege om du er bekymret for underernæring og om det er noen grunn til å gi det :)
 
Vi gir ikke, men vurderer kosttilskudd til eldste etterhvert siden han har melkeproteinallergi og kan slite med å få i deg nok jod og kalsium. Han får litt flytende vitaminer noen ganger, men mest fordi min mor er så begeistret for det :p
 
Skjønner bare ikke helt hvorfor det er 3 års aldersgrense på det. Er jo bare vitaminer i det. Kan det være fordi det kan være fare for at en 2 åring eller mindre å sette det i halsen?
Helsemyndighetene anbefaler ikke kunstig søtning til barn under tre år.
 
Nei, men gir flytende multivitamin til minstemann. Han er født prematur og skal ha multivitamin, jern og D-vit det første leveåret.
 
Min her er 2 1/2 år og fått bjørner siden rett før hun ble 2 år.
 
Ja, her går det i gummibjørner til store og små:)
 
Skjønner bare ikke helt hvorfor det er 3 års aldersgrense på det. Er jo bare vitaminer i det. Kan det være fordi det kan være fare for at en 2 åring eller mindre å sette det i halsen?
Det er vel som de nevner over her på grunn av kunstig søtning. Vi har imidlertid gitt omega 3-fisker til datteren vår siden hun var litt over to år (etter anbefaling fra helsesøster), fordi det er den eneste formen for tran vi får i henne. [emoji12]
 
Back
Topp