Noen som er sykemeldt?

Førstegangs98

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Hei! Noen her som er sykemeldt? Og evt hvorfor?

Jeg sliter noe ekstremt på jobb for tiden, også på fritiden. Er fullstendig tappet for energi og jeg holder ikke på noe mat...

Er det kun fastlege som kan sykemelde eller gjør jordmor også det?
 
Jupp, full sjukemeldt grunna kvalme og oppkast. Fungerer knapt heime, å gå på jobb er ikkje ein mulighet.
 
100% sykemeldt pga kvalme døgnet rundt. Fungerer ikke hjemme heller, er kun i sengen og sofaen. Håper det avtar rundt uke 12. :sour: Er 8+3 ifølge app’en nå.
 
Takk for svar alle, tror jeg må ta meg en tur til legen også.... håpet å slippe å sykemelde meg men dette går ikke. Jeg er 9+5 nå og ser sånn frem til dette skal avta!!
 
Jeg også 100% sykmeldt på grunn av kvalme og at jeg helt utmattet... har mer en nok med å klare å sto opp å ordne meg om dagen:(
 
100% sykemeldt pga ekstrem kvalme og trøtthet. Er helt ubrukelig, bare sover og kaster opp :hungover:
 
Eg studere fulltid og skal egentlig ut i praksis på mandag men pga kvalme og bekken har eg fått sjukemelding. Har heller ikkje mer overskudd enn akkuratt det som trengs til jentene.
 
60% sykemeldt for hyperemesis og ekstremt trøtt. Sover 14-15 timer i døgnet. Håper det bedrer seg, føler jeg er i en vegetativ tilstand for tiden :bored:
 
Sykmeldt pga ekstrem kvalme, håper det går over snart. Hatt 2 dager som har vært fine denne uken, men i går og i dag helt ekstremt dårlig igjen. Alt kommer opp igjen.
 
50% sykemeldt grunnet ekstremt sliten og kvalm. Halve dager på jobben føles som doble :(
 
Jeg er ikke sykemeldt, men har de siste dagene lurt på hvor lenge jeg skal gå slik jeg gjør. Klarer meg greit igjennom arbeidsdagen, men når jeg kommer hjem er jeg helt utslått. Sover på sofaen, helt til jeg går i senga for å sove... Så kommer helga og jeg er helt utslått helt til mandag igjen. Blir som regel veldig kvalm i helgene også.
Er nesten litt glad at jeg ikke har andre unger midt i det her. :/
 
Ja sykemeldt. Har vært stort sett sengeliggende så det måtte til. Forhåpentligvis snart tilbake på jobb!
 
Jeg har vært 100% sykemeldt frem til denne uka. Er i uke 11 nå. Har vært ekstrem kvalm itillegg til oppkast. Det har heldigvis blitt bedre nå, så satser på å jobbe 50% fremover:) Iallefall prøve:happy: Jeg komme ikkje til å ofre helsa for en jobb denne gang. I forrige svangerskap presset jeg meg alt for mye at jeg nesten svimte av på jobb. Det er det faktisk ikke verdt:hungover:
 
Jobber 100%. Men bekkenet begynner å krangle allerede.. Har kjent i det siden uke 6-7.. Så spørs hvor lenge jeg får holde på. Skal heldigvis få litt tilrettelagt, men har en fysisk tung og krevende jobb som man ua sett ikke står i løpet ut. :)
 
Ja! Ble sykmeldt i dag. Det har vært veldig tungt på jobb pga ekstremt kvalme og utmattelse, så dro til legen i dag, fordi jeg er så sliten av dette. Har hatt det sånn her i flere uker. Jeg har tydeligvis hypermesis. Før jeg rakk å sette meg så sa hun «Deg sykmelder jeg» :bag:
 
Back
Topp