ORIGINAL: Ecinnaj
Æ e veldig imot abort.
eneste som gangan æ sher på abort som greit e ved voldtekt, om mor e under 15 å om d e veldig alvolig sykdom, downs e ikke en alvolig sykdom synes æ da.
den kan føre med seg mye alvorlig da[;)]
har ei veninne som er vernepleier,og jobber med funksjonshemmede barn, og hun har sett utallige ganger hva det gjør med en å ha ett slik barn!
tror det er mye tøffere enn hva folk tror! man møter veggen hele tiden,og systemet og hjelpeapperatet svikter,hvis du ikke vet selv hva du har krav på f.eks...
det kan suge all energi og livskraft ut av deg,hun ser hver dag på disse foreldrene,hvor slitne de er av alt!
klart,er sikkert mye glede å,men mest jobb!(spørs jo hvilke grader osv,så skal ikke dra alle over en kam,men)
JEG hadde ikke nølt å ta abort hvis barnet mitt var så sykt!
og det er IKKE egoistisk,heller omvendt nesten...
vil man seg selv,og barnet,så vondt som det kanskje kan bli?(jada,ting kan skje med barna våre som allerede er født,men det er det bare å droppe å sammenligne,da har man ikke valget)
klart man er glad i barnet sitt uansett,men da er det nesten best for alle parter å velge det bort(snakker om mitt tilfelle iallefall,og hva jeg ville gjort)
blir sikkert hengt her,men det får være det samme...jeg hadde elsket barnet mitt uansett,og hadde sikkert ikke tatt lett på det,men når man er vitne til så mye elendighet og hvor tøfft det er,så begynner man å tenke...(siterer henne)