Noen som er imot abort?

eucalyptus

Forelsket i forumet
Vi hadde en diskusjon på skolen her om dagen ang abort.
Så har vi noen som er HELT imot abort, uansett situasjon.

Så lurte jeg bare dere som er imot, hvor evt. grensen går for dere?

Er f.eks greit å ta abort om man har blitt gravid pga av en voldtekt? hva om man er veldig ung, la oss si 13, 14 - er det noe forskjell på det?

Om det er feil med barnet? tenker sykdommer o.l

evt annen situasjon?

Jeg er imot abort når det kommer til å bruke det som prevansjon.
Når det gjelder sykdommer så er jeg nok for. Pga jeg kommer til å sitte i en sånn situasjon ved et ev. neste barn.
Vil ikke at mitt neste barn skal gå igjennom det som lillebror gjorde. Vi kan finne ut om neste har samme sykdom tidlig. Hvis jeg får vite at han også er syk så er valget mitt LETT.

Jeg er litt interessert i å høre meningene og tankene til de som er TOTALT IMOT abort UANSETT situasjon.. Altså selv om det er i forbindelse med voldtekt osv.

Jeg er ikke imot abort, i noen tilfeller er det en løsning. Men jeg er i mot abort som en for for prevangsjon, vil en ikke bli gravid må en ta sine forhåndregler.

Heldigvis så tillater min tro abort i ekstreme tilfeller som voldtekt, incest og ved sykdom. Vi gir presedens til det eksisterende liv, i motsetning til katolikker.

Jeg er imot, men er for at det skal være lov å adoptere bort.
Barnet har en rett på livet uansett om mor er 12år. Høres sikkert grusomt ut for mange, men jeg synes det er grusomt å ta et uskyldig liv uansett.
Samme mener jeg om dyr. :-)
Men legger meg heller ikke oppi at andre tar abort, men jeg personlig hadde aldri tatt det uansett. Å hadde jeg fått vite at barnet var alvorlig syk trur jeg faktisk jeg måtte hatt en naturlig slutt istede for abort.

ORIGINAL: Citerza

Jeg er imot abort! Untatt i tilfeller der det er noe alvorlig galt med barnet, mor er aaaaaltfor ung eller voldtekt..

Enig.
Også om den økonomiske situasjonen tilsier at det er uforsvarlig med et barn.

Fare for mors liv eller at nurket ikke er levedyktig utenfor mors liv er ok grunn til abort.

Syns abort er en trist sak...
Desverre er det alt for mange av dem...
Syns helt klart alle som trenger å ta abort, skal få gjøre det,
tenker mer på at det som fikk dem i den situasjonen skulle ikke ha skjedd,
hva enn det måtte være...
Det er jo ett lite liv <3,
det kan ikke være en lett avgjørelse,
uanett om det er fordi du er blitt voldtatt, er for ung eller hva det skulle være slags grunn... [&o]

ORIGINAL: TheGoodWife

Jeg er imot abort! Untatt i tilfeller der det er noe alvorlig galt med barnet, mor er aaaaaltfor ung eller voldtekt..

enig her, men mente noe annet før jeg fikk barn selv.

JEg er i mot abort.. Men har selv vært i en vanskelig situasjon der jeg gikk i mot meg selv! Heldigvis 3 dager før opperasjon bestemte kroppen min seg selv for å ta en abort! DEt var deilig. og slippe å ta en tungt valg.

Men jeg er for hvis barnet er sykt, hvis mor har en utrolig vanskelig graviditet som jeg hadde.. ( jeg fullførte, men ville skjønt valge hvis noen ville gjort det motsatte) Voldtekt, hvis mor er for UNG!

Jeg personlig er i mot abort for min egen del. Men mener andre skal få velge selv,bare det IKKE brukes som en form for prevensjon.I nødstilfeller hvor det er uforsvarlig å sette barn til verden,at man er veldig ung og så klart ved sykdom,voldtekt og lignende. Jeg er er derimot fast bestemt på at det burde være en grense på 12 uker uansett situasjon.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Hønemor92

Barnet har en rett på livet uansett om mor er 12år. Høres sikkert grusomt ut for mange, men jeg synes det er grusomt å ta et uskyldig liv uansett.
Men legger meg heller ikke oppi at andre tar abort, men jeg personlig hadde aldri tatt det uansett. Å hadde jeg fått vite at barnet var alvorlig syk trur jeg faktisk jeg måtte hatt en naturlig slutt istede for abort.

Så hvis legen sier at barnet er uforenelig med liv og hver dag vil være tortur,så velger du ikke å ta abort? Du vil heller at fosteret ditt skal lide i hjel? Eller hvis du hadde blitt voldtatt av din far, eller gruppevoldtatt når du var på ferie og svinebundet og banket? Det skal du leve ed hver dag? Det er vanskelig å adoptere barnet vekk..

Jeg trur ALLE tenker seg litt ekstra om vhsi det skjer Lissyjane..

Ekstreme tilfeller tja...

Men når det er sagt mener jeg at man ikke kan forsvare å avbryte et gryende liv fordi om faren var en jævel av en voldtektsmann. Det er ikke barnets skyld og heller ikke morens skyld... Et barn er vakkert og uskyldig uansett, evt bør mor følges tett opp og barnet adopteres bort om det ikke er forsvarlig å beholde...

Det handler ikke om omstendigheter. Det handler om fosterets egenverdi. For meg er et foster et lite liv som skal værnes og beskyttes. Så får noen andre ta seg av de tragiske omstendighetene for f.eks mor. Å ta abort leger ikke en voldtekt...

jeg synes kanskje det burde være letter å adoptere vekk. at en kan velge et par, litt som i usa, og vite at de skal ta vare på babyen og du tenger ikke bekymre deg over hvem skal ta vare på det osv.  

Jeg er for selvbestemt abort.. Det betyr at hvem som helst kan ta abort uten at jeg skal sitte å bedømme om det er greit eller ei.. Om de gjør det fordi det ikke passer eller fordi om det er et alvorlig sykt barn er likegyldig for meg..
JEG personlig vet ikke om jeg hadde klart å ta abort, men hva andre gjør er deres sak..

Det å få en 12 år gammel jente til å bære frem et barn er helt riv ruskende galt.. Barn skal aldri ALDRI bære fram barn selv.. [&o]

ORIGINAL: *Idapjus*

ORIGINAL: Hønemor92

Så hvis legen sier at barnet er uforenelig med liv og hver dag vil være tortur,så velger du ikke å ta abort? Du vil heller at fosteret ditt skal lide i hjel? Eller hvis du hadde blitt voldtatt av din far, eller gruppevoldtatt når du var på ferie og svinebundet og banket? Det skal du leve ed hver dag? Det er vanskelig å adoptere barnet vekk..

Jeg trur ALLE tenker seg litt ekstra om vhsi det skjer Lissyjane..

Har ikke du vært her en stund nå? Det burde ikke overraske deg at noen har denne meningen[:-]

Hehe jo jeg har vell det[:D] Men jeg tok den ikke på den måten du prøvde på..[8D]

ORIGINAL: Almyrida81

Jeg er for selvbestemt abort.. Det betyr at hvem som helst kan ta abort uten at jeg skal sitte å bedømme om det er greit eller ei.. Om de gjør det fordi det ikke passer eller fordi om det er et alvorlig sykt barn er likegyldig for meg..
JEG personlig vet ikke om jeg hadde klart å ta abort, men hva andre gjør er deres sak..

Det å få en 12 år gammel jente til å bære frem et barn er helt riv ruskende galt.. Barn skal aldri ALDRI bære fram barn selv.. [&o]

Jeg er tildels enig med deg.Nesten alle mine venninner har tatt abort og jeg har aldri dømt de for det.Deres valg.Men jeg vet om jenter som har tatt 3 aborter og da kjenner jeg det koker litt.

ORIGINAL: Alveola*

Enig.
Også om den økonomiske situasjonen tilsier at det er uforsvarlig med et barn.

Da synes jeg de burde brukt prevensjon i stedet altså, ikke bruke abort som en løsning fordi at de har dårlig råd.

Jeg er i mot abort som prevensjon, men ikke om det er snakk om voldtekt, incest, fare for mors liv eller at fosteret ikke er levedyktig utenfor livmoren.

Back
Topp