Noen som er andregangsfødende ?

Hei.

Jeg er andregangsfødende med et håp om at fødsel blir bedre enn den første

Jeg følte meg fysisk utmattet etter siste fødselen, mistet mye blod og låg i 3 t med 10 cm åpning før det ble sugekopp. Tok meg en måned å «komme meg» etter fødselen. Litt usikker på hva som er normalt og ikke, men blir litt redd for at det samme skal skje igjen
J
 
Min oppfatning er at andre fødsel generelt er enklere og raskere enn første. De fleste sier det var en drøm sammenlignet med første :joyful:
En tommelfingeregel er vistnok ca. halvparten av tiden. Ikke lest gjennom alles fødehistorier over her enda, men det har jeg hørt fra flere jordmødre.

Jeg er tredjegangs og hatt 2 drømmefødsler. Styrtfødsler begge to og med heftig riestorm, men helt rått. Første var aktiv fødsel på 2 timer (antatt - sjekket aldri åpning). Totalt 4 timer fra første rie, og andre var på 1 time (antatt - sjekket aldri åpning da heller), ca. 2 timer fra første rie. At vannet ikke gikk før på siste rie bremset heldigvis litt. Litt bekymret for hvor raskt det kommer til å gå denne gangen :nailbiting:
 
Hei.

Jeg er andregangsfødende med et håp om at fødsel blir bedre enn den første

Jeg følte meg fysisk utmattet etter siste fødselen, mistet mye blod og låg i 3 t med 10 cm åpning før det ble sugekopp. Tok meg en måned å «komme meg» etter fødselen. Litt usikker på hva som er normalt og ikke, men blir litt redd for at det samme skal skje igjen
Jeg er 5 gangs. Det blir lettere for hver gang. Ikke nødvendigvis at det er mindre vondt eller går fortere, men kroppen takler det bedre etterpå. Med nr 4 hadde jeg 10 cm åpning i 5 timer, men kroppen og psyken tok det med ro. Tok meg lang tid å komme meg etter første fødsel og blitt lettere for hver gang. Kroppen virker til å tilpasse seg hva jeg må yte når jeg kommer hjem.
 
Back
Topp