Noen som er 39+ ?

MiaBella

Betatt av forumet
Hei :)

Jeg fyller snart 39 og har tidligere barn som alle de nå er tenårene. Ønsker oss en liten en før vi er helt ferdige. (Han jeg er gift med er ikke bf til barna mine)

Hadde 4 pp i 2019 som vi ikke fikk til. Hadde en lang pause etter det da mye annet dukket opp i livet + corona situasjonen.

Nå er vi på vårt første pp og ser ut til det ikke klaffet. Har IKM imorgen (fredag) og testa negativt idag.
Brun utflod idag og ikke TR enda. Har ørlite håp for det om frem til TR er kommet for fullt.

Så er noen i samme aldersgruppe/situasjon som meg? Hvordan gikk det for dere? Raskt? Tok flere mnd/år?

Vet at vi som er eldre har mer vanskeligere å bli gravide. Mine 3 tidligere gikk alle på første pp og da var jeg 18-24.

Kom gjerne med dine opplevelser, tips, råd og hva som helst :)

Jeg er 40 og i pp2 nå.
Så jeg vet ikke ennå, hvor vanskelig eller lett det blir nå.

Det gikk fort med mine 3, som er fra tidligere forhold, som jeg fikk da jeg var 22, 27 og 29.

Jeg er 44. Vi har prøvd i 2 år nå. Hadde en spontanabort i uke 12 i sommer. Er nå på pp 4....kjenner det tærer på humøret at d ikke klaffer
Har 3 fra før som satt på første skudd

Er 39 og har prøvd i to år, med en MA for snart ett år siden. Gir ikke opp prøvingen før det sitter :love2

Er 39 nå og begynte å prøve for over to år siden, da mens jeg ennå var 36. Ble gravid på femte forsøk. Mistet i MA i uke 12 i februar 2020. Ble så gravid i august, oktober og november, men alle ble tidlige spontanaborter. Ble så utredet uten å finne noe galt på oss. Ble i mai satt på progesteronstøtte og greide vi ikke å bli gravid til aug i år skulle vi bli henvist til ivf. I august ble jeg gravid, men spontanaborterte igjen tidlig og vi ble henvist og godkjent og skulle til forsamtale nå i november, men nå er den utsatt fordi jeg akkurat har blitt gravid igjen. Så blir det å se da om vi lykkes med nummer seks ellers blir det ivf på oss. Jeg har altså ikke vanskelig med å bli gravid egentlig, men noe gjør jo at jeg har mistet mange ganger uten at de vet hvorfor. Når alle verdier er fine.

Fertiliteten faller etter hvert, men det skjer jo ikke over natten, men kanskje man opplever litt mer trøbbel - eller ikke? Og noen ganger tar det bare litt tid.

Min lege mente jeg kunne få flere før løpet var kjørt. Får bare være optimist :D Ønsker deg masse lykke til :Heartred

Jeg fikk tre barn da jeg var rundt 30, og prøvde igjen da jeg var 39. Satt i 2. PP og er nå tre år.

Jeg er 39 år nå, fyller 40 i februar. Er i PP2 nå, så vet ikke hvordan dette vil gå.. om jeg i det hele tatt kan bli gravid i min alder. Har blitt gravid lett med mine 3 (4 med ma) svangerskap. Dog endel år yngre (i 20 årene).

Er 38 nå, og startet å prøve på nr 2 for halvannet år siden. Førstemann satt på første forsøk, uten problemer. Nå er det litt mer trøblete. Ser ut som vi nå mister for fjerde gang siden vi startet prøvingen ❤ Det med fertilitet er veldig ulikt, noen blir enkelt gravide til de er over 40, mens andre må gjennom en tøffere runde.

Lykke til med reisen :love7

Tusen hjertelig til dere som deler <3
Dette er ikke lett. Kjenner noen som ble gravid uplanlagt etter ONS og hun er 40. For noen er det lettere mens for andre er det rent helvete. Synd det er så urettferdig. Men hvis man virkelig vil så gir man ikke opp <3 Dette skal vi alle klare!!

Much love sendes herfra!
Har forresten bursdag 39 år idag (nov 21) og kan nesten ikke vente til pp2 når TR har reist avgårde

Kom gjerne med oppdatering, vi eldre kvinner kan støtte sammen på godt og vondt underveis <3

Jeg er 38 og har akkurat blitt gravid igjen. Dette er min 4 graviditet iløpet av siste 1,5 årene. Da har jeg også hatt et par kjemiske som jeg ikke har regnet med. Fra tidligere har jeg to barn som begge satt på første forsøk, og hvor sv.skapene forløp ukomplisert. Så min subjektive følelse er at det helt klart er vanskeligere å opprettholde en graviditet nå. Vet ikke om det er hormonelt betinget, eller om jeg har dårligere eggkvalitet. Har ikke tatt noen blodprøver enda for å sjekke statusen, men fikk crinone av gynekolog nå på bakgrunn av gjentatte spontanaborter.

Tusen hjertelig til dere som deler <3
Dette er ikke lett. Kjenner noen som ble gravid uplanlagt etter ONS og hun er 40. For noen er det lettere mens for andre er det rent helvete. Synd det er så urettferdig. Men hvis man virkelig vil så gir man ikke opp <3 Dette skal vi alle klare!!

Much love sendes herfra!
Har forresten bursdag 39 år idag (nov 21) og kan nesten ikke vente til pp2 når TR har reist avgårde

Kom gjerne med oppdatering, vi eldre kvinner kan støtte sammen på godt og vondt underveis <3

Gratulerer med dagen! :Heartred Håper spira sitter snart!

Back
Topp