Noen som bor på 50kvm med barn?

ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: KristineBirgitte

Tja.. vil ikke være negativ, men det var helt forjævlig.. [8D]

Samme her!! Jeg skal heller leie enn å kjøpe noe så lite...

Samma her! Nå leier vi et 160 kvm stort hus, 7000 i mnd. Og kommer til å leie noen år til før vi kjøper noe selv! Koster å eie, kommunale avgifter, ting som må repareres osv.

Vi har vel rundt 80 kvm kanskje, hadde ikke vært SÅ ille som det er om det ikke hadde vært for at det er alt for mange rom i huset. Det er 4 soverom (2 av soverommene er i kjelleren og ene har kjøkkenkrok siden det har vært utleieleilighet der tidligere) og to bad, vaskekjeller, matbod (fyllt opp av rot), et lite kjøkken og en liten stue. Til og med kjøleskapet er for lite for vi må ha et med fryseboks da vi ikke har plass til en større i kjelleren. Er til å bli gal av, det er nesten alltid rotete her for det er INGEN steder å gjøre av ting. Rydder en dag og på kvelden er det rotete igjen. Hjelper ikke på at min 42 år gamle samboer framtrer mer som en 16-åring.

vi bor på 50 kvm og flytter HELDIGVIS ca 1 mnd før lillebror kommer.

DEt største problemet er plassmangel og at snuppa ikke har eget rom. alle lekene på være i stua, det samme må tørkestativet (som alltid har klær på seg siden snuppa produserer ekstemt mye skittentøy [:D])

Vi bodde i en to- roms på 50 kvm fram til mini var ett år, gikk helt fint det [:)]

Bor på 55 kvm (med 1 soverom) og det går greit enda :P

Men merker at Ravn hadde hatt godt av et eget soverom snart.. Han er 16 mnd nå :P
Skal flytte til sommeren da, og da får vi forhåpentligvis en leilighet med 2 soverom

vi bodde på 55 kvm da eldste var 0-1 år... fungerte helt fint for oss det, var en bra planløsning vell og merke.

63kvm og to voksne og snart to barn her.. og det går fint.. er to soverom som er bra tegna opp.. stua er ganske stor.. Dette går kjempebra.. vi har nurk hos oss en periode også deler de rom etterhvert.. [:)]

vi bor på 56  og er 2 voksne og 1 bran vi har det kjempe fint her.. kunne ikke hatt det bedre[:D]

ja da, 2 barn og 2 voksne... ikke mye plass...[&:]
4stk på et soverom, liten stue, lite kjøkken og stort bad, snål planløsning... Men greit å tenke på at man kommer inn i stort hus etterhvert... Så dette er bare midlertidig selv om vi har bodd sånn i over 1år nå.
Lekekroken til unga er i stua, og vi spiser middag og frokost ved stuebordet. Unga har stoler som er på den høyden, og vi voksne sitter i sofaen[:D] Vi har spisestue men det tok vi vekk da det ikke var plass... Orker ikke at det er så trangt.. Men vi har mye ting lagra hos foreldra våres da siden det ikke er noe særlig lagringsplass her.

Vi bodde på 50kvm fra hun var 0-1 år..Jeg synes det ble i trangeste laget[&:]
Men alt går jo..

Vi bodde på 50Kvm (to voksne, en hund og et barn) til M var 6mndr.. holdt på å bli gal!! følte jeg måtte klatre over babygym, vippestol, lekegrind osv osv..

Nå har jeg nettopp kjøpt meg leilighet på 57kvm, to soverom. Rommet mitt er kun plass til dobbeltseng, mens tvillingene har god plass:) Gleder meg villt, for nå har jeg og tvillingene bodd hjemme hos mamma og lillebroren min på 62kvm[8D] DET er trangt det!

Vi bor på 56 kvm nå, vi er 2 vokse, et barn og en hund.det er trangt, og skulle veldig gjerne hatt noe større. Men det går! Vi leier da, jeg ville ikke kjøpt noe så lite. da hadde jeg heller ventet :-)

Hvis det er god planløsning så skal det nok gå greit.
Er jo et pluss hvis det er to soverom da.
Ellers så er det bare og tenke smarte oppbevaringsmuligheter og kvitte seg med all dritt man ikke trenger. (sorter igjennom boder og skaper og behold det man trenger, de aller fleste har masse ting dem ikke bruker som bare samler støv og tar opp plass som dem kan kvitte seg med)

Back
Topp