Noen som bor på 50kvm med barn?

Vi bodde på 50kvadrat til sviskå var 2 år. det gikk helt greit det.

Bor på 51ish kvm nå, med en på 7mnd. Det er trangt.
Vi har
soverom der det er en svær dobbeltseng, sprinkelseng, en kommode og to klesskap. Har såvidt plass til beina på gulvet innenfor døren...
bad som er greit nok, med dusj og plass til stellebord.
vaskerom som har plass til vaskemaskin, varmtvannstank og ca 1kvm gulvplass som bod (+noen hyller på veggen)
gang som egentlig ikke har plass til noe, men vi har vogn stående der, må åle oss rundt. et lite innhukk til jakker og sko
åpen stue/kjøkkenløsning, men vi har delt av med en hylle for å få litt følelse av to områder. får plass til lite spisebord på kjøkkenet og i stuen har vi skrivebord, sofa(3seter med sjeselong), sofabord og noen hyller og tvseksjon. Men da ha vi litt gulvplass som småen kan leke på.

Savner bodplass!!! Og vaskerom eller bad med plass til å henge opp klesvask, nå står tørkestativet i gangen. Har heldigvis snille husverter som lar oss ha bildekk, akebrett, og litt andre småting i garasjen deres. Men småen sover så dårlig på rom med oss så skal bli godt å få eget rom til han etterhvert.

Bodde på ca samme størrelsen tidligere, der hadde vi et ekstra rom som vi brukte som kontor. Hadde funket som barnerom med sprinkelseng men det var lite og gjennomgangsrom inn til vårt soverom så hadde vel egentlig ikke hatt plass til vanlig seng der... og der var det egentlig ikke plass til noe kontorområde i stuen, så hadde vel føltes like trangt for 3 der og...

Om du har sjansen så ville jeg prøvd å kommet meg opp til 60kvm, hadde vi hatt et soverom til her vi bor nå så hadde det kanskje vært levelig.

jepp. ikke mye plass, det ser rotete ut med en gang og liten oppbevaringsplass.
men har man ikke annet valg så har man ikke det...

vi BODDE på 40m2 med ett barn og en hund, og jeg holdt det ikke ut lengre. glad vi fikk huset vi bor i nå.

jeg ville heller ha leid fram til dere har råd til noe større. tro meg, det funker dårlig

Bor på 51 kvadrat med sambo og jr. på snart 10 mnd.
Det er smått, har bare 1 soverom så saaavner å ha et eget til ham nå som han begynner å bli såpass stor. Skulle svært gjerne flyttet til noe større, skal bare rane en bank eller vinne på lotto først....
Vil du bo i sandnes/stavanger og må opp i ca 2,5 mill for en liten leilighet med 2 soverom og sammtidlig betale ca 4000 i husleie utenom lånet.

vi bodde faktisk på 37 kvm fram til lillegull var 14 mnd. Men leiligheten hadde god planløsning. Det gikk greit fram til hun ble mobil, men når hun ble rundt året ble det knapt med plass. Var umulig å barnesikre, for det var ikke noe sted å flytte ting hun ikke skulle rote med.

Nå bor vi på 90 kvm. Og for å si det sånn: Det er vanvittig mye bedre! [:D]

Vi bor på 43 nå, og det anbefales ikke!! Vi er 2 voksne, 1 barn og en hund. Det er alt for trangt, ikke plass til å sette opp et tørkestativ omtrent. Er ikke spesielt glad for å dele soverom med ungen heller.

Vi bor på 55 kvm, og det går kjempefint![:)] Har to soverom og god planløsning, og det hjelper. Lillemor er 1,5 år, og sånn som det er nå er det helt perfekt, for vi lukker døra til badet og vårt soverom og så kan hun gå fritt og vi ser henne uansett hvor hun er. Det må sies at det er et MUST for oss at hun har eget soverom med lekeplass og oppbevaring av hennes leker, det er der den store forskjellen ligger.[:)]

Vi bor på 27 kvm med hund, katt og 1 barn. Men vi holder på å bli sprø og skal flytte til 60 kvm til sommeren. Men altså, det går fint ann å bo trangt, man må bare kvitte seg med alt man ikke egentlig trenger, og ikke kjøpe noe nytt uten å fjerne noe man har fra før.

ORIGINAL: Ripley

planløsing er vel alfa og omega!

vi bor på 75 kvm, men håpløst lagt opp....

Ja, det står & faller på planløsningen tror jeg altså.. Tror jeg skal ta en tur på visning og bare se hvordan det er om ikke annet.. Det skader jo ikke det [:)]

Bor på 60 kv med to hunder, en katt, mann og baby. Går helt fint, god planløsning men GLEDER meg til noe større!

vi bor på 55 kvadrat. er 2 unger mann og kone samt 2 katter og en hund!

er trangt men veldig hjemmekoselig!

jeg bodde på 35kvm i 9mnd sammen m min lille snupp å daværende sambo.. gikk helt fint [:)] litt trangt men gikk helt fint[:D] eneste som var surt var 0 oppkobling til vaskemaskin [8D]

Går greit. Stor nok plass[:)]

bodde på 49 kvm fra mini var i magen til nå for kun noen mnd siden, flyttet pga en elendig huseier, men nå er det bare mini og meg da, jeg synes det var helt ypperlig, hadde det ikke vært for at denne huseieren var ei **** så hadde vi enda bodd der[:D]
nå bor vi på 75 kvm og 2 soverom, litt for stort til tider synes jeg da.. [8D]

Vi er 2 voksne og 2 barn på 60 kvm. og det går veldig fint. God planløsning her, 2 soverom og 2 boder utenfor + loft.
Selvfølgelig føles det trangt til tider, spesielt hvis vi er mye inne en periode i forbindelse med sykdom eller har familie på overnattingsbesøk..
Men vi bodde på 100 kvm før og det ble for stort for oss. Hadde ikke bruk for all plassen og de akstra soverommene, tok mye mer td å holde alt rent etc., så vi er fornøyde nå.
Men gleder meg allikevel til å flytte til noe større etterhvert, spesielt med tanke på plass til overnattingsbesøk av flere enn to stykker av gangen.

Det er som regel planløsningen det kommer an på!

Vi bor på 66 kvm og jeg føler vi har "dårlig" plass - 2 soverom, svær stue og åpen kjøkkenløsning. Skulle gjort om litt - fått større gang, mindre åpen stue og mer lagringsplass.

Har vært i mye mindre leiligheter med bedre plass [;)]

Med god planløsning og nok lagringsplass, er jeg sikker på at dere kan bo godt på 50 kvm [:)]

Jeg bor på litt under 50kvm med et barn på 4 1/2 år. Det er jo ikke stort for å si det sånn, men alt går

vi gjorde det når eldste ble født, den var ikke 50 kvm en gang[;)]  går fint det!!

Vi bor på 55 kvadrat me baby og hund..
Veldig lei å gleder meg til å flytte i hovehuset på gården for å si det sånn.. Halvår igjen...:)

Back
Topp