Noen småttiser som har begynnt å gå enda? :)

siripiri81

Forelsket i forumet
Her har frøkna tatt fire/fem skritt den siste uka... Nå braker det løs snart, og DA blir det travelt :)
 
Kun rundt møbler og langs vegger - og springer oppi "gåstolen" (kun nødløsning. Vet det ikke er bra. Men som myyye alene med henne må man aktivisere henne med noe hun ikke kan klatre opp i og oppå ting).
Går også greit når man holder henne i hendene - og kan gå et stykke. Men har ikke begynt å prøve å gå selv. Slepper seg kun med en hånd når hun går langs møbler osv.
Eller slepper seg og tar et steg til neste møbel. Men nei, ikke gå'ing ennå :)
 
Har nok en stund igjen til det enda her. Hun har så vidt begynt å dra seg opp etter møbler etc. så hun kommer opp i knestående, men ser ikke ut til at hun klarer å reise seg helt opp enda. Når vi holder henne så føttene når gulvet kan hun stå og hoppe opp og ned, men har ikke begynt å gjøre gå-bevegelser enda.
 
Går rundt bordet men kan ikke stå uten støtte enda. Gidder ikke å prøve det heller.
 
Her har han vel på det meste gått kanskje 7 skritt. Prøver hele tiden å gå. Så er ikke lenge før han går her heller
 
Nærmer seg nok her, gått rundt møbler ei stund og slipper seg innimellom når hun liksom glemmer seg :) Blir stadig modigere, så er nok ikke veldig lenge til hun prøver seg uten støtte.
 
Min går rundt møbler og søtter seg i veggen å får rundt. Slipper seg med vilje når han står oppreist, men kun når han står i ro og synes det er stor stas.
 
Går rundt møbler og går med både gå - vogn, bil og stol. Har tatt ett par skritt, men detter når han oppdager han er alene :p det går vel fort nå, men jeg håper han kan vente litt da. Jeg synes han kan få litt mer balanse først :p
 
Han kan fint gå 5-7 skritt, og han står helt stødig. Foretrekker fortsatt å krype, men så fort han blir litt mer selvsikker så regner jeg med han begynner å gå mer enn han kryper. :)
 
Ja, begynte på bursdagen til søstra, mener jeg :) Er tråd om d på skjult :)
 
Tok sine første skritt i dag :D Rakk det akkurat før hun blir 10mnd. Men bomset på rumpa med en gang hun oppdaget hva hun drev med ;)
 
Her har han gått i vel en måned. Tusler rundt i huset og har nesten sluttet å krype. Kan reise seg opp uten å holde seg i noe og plukke opp ting fra gulvet når han står. Har siste uken begynt å forsere dørstokker også Ganske stødig nå, ja.
 
Hun han gått i 1-2 måneder nå, og jeg løper etter
 
Arti at det er så stor forskjell :) her begynte vesla og storebror nøyaktig samme uke :) litt rart det også...
 
Vesla har tatt 1-2 skritt de siste ukene, men det har blitt med det foreløbig :)
 
Er ca en måned siden han tok sine første skritt, men han begynte ikke å gå framfor å krype før for 1,5-2 uker siden. :) Nå blir han ett år om tre uker og er kjempeflink! Stabber fort bortover gulvet. :)
 
heldivis går han bare ved å holde i noe. :p han kan godt vente litt til med å løse det å gå alene altså.. broren var 9 mnd da han løp rundt i huset alene! Så er veldig glad han her ikke har det like travelt.
 
Etter oppstart i barnehagen går hun lenger enn før og med større fart!
 
Back
Topp