Noen råd mot kvalme?

MamaBear

Elsker forumet
Er det noen som har funnet noe som hjelper mot kvalmen? Er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg, all mat tvinges ned, ingenting smaker godt. Klarer ikke gå på kjøkkenet, klarer ikke gjøre noe som helst annet enn å ligge på sofaen :( Var ikke så ille forrige svangerskap!
Har vært slik i to uker nå...

Nyco og farris med juice har funket greit her :) våknet kvalm den siste tiden og nyco er gull !

Salt kjeks har funka bra for meg :)

Ikke være for sulten, ikke for mett, småspise litt hele tiden, drikke nok vann (men bare litt av gangen...), spise mye salte ting... Er det som hjelper bittelitt hos meg i hvert fall :-)

Akkurat samme her!! :( salt lakris har hjulpet gjennom mye.. Men klarer nesten ikke rødt kjøtt :( spiser nesten bare brød/ karbohydrater som feks pannekaker til middag :D :P
Småspiser veldig da, før spise jeg 1-2 rundstykket til frokost feks, nå klarer jeg bare et halvt.. Ligger også mye på sofaen osv.. Men merker det hjelper mer når jeg er i bevegelse, feks trener eller er på jobb, føler meg faktisk litt mindre kvalm da :)

Eg sleit med ekstrem svangerskaps kvalme sist og fekk tips om å prøve akupunktur. Og det hjalp faktisk litt, men rakk bare 1,5-2mnd før mini kom. Kom seint i gong med akupunktur og mini kom for tidleg. Krysser alt som kan krysses for at eg slepper unna denne gongen, ein har visst eit større prosent for å få det igjen viss ein har hatt det før. Kjenner kvalmen lure litt innimellom, men forløpig ikkje plagsom. Men er jo bare 5+5...

Sniker fra oktober her;) prøv lovehearts :) funker mot kvalme OG halsbrann :D
Vet ikke om det var tilfeldig, men etter å ha tygd ett par lovehearts så har jeg faktisk kommet meg opp av sofaen idag! :D Så takk for tipset!!

Mener jeg har lest at enkelte sverger til grønne epler og ritzkjeks :D Jeg har ikke tips, for har vært lite plaget med kvalme *bank i bordet* :)

Back
Topp