Noen overvektige her inne?

Ja, veier ca 30 kg for mye! La på meg 30 kg med førstemann og bare 5-6 av de kg har forsvunnet.. Håper jeg ikke legger på meg så masse denne gangen.. Planen er å være mere aktiv og spise sunnere, men det funker dårlig når man blir kvalm av å røre på seg og ikke klarer å ete noe når man er kvalm.. Så da spiser man det man får lyst på!

25 kg for mye! :-( Ikke noe særlig, er livredd for å gå opp masse under graviditeten. Når jeg ventet lillemann så veide jeg 60 kg, gikk opp til 88kg men raste ned alt etter 5 måneder.
Ønsker at jeg kunne være litt mer kvalm, men det er dessverre kun om morgenen og jeg er sykt fysen på is og sjokolade!!!
Jeg tenkte begynne på Grethe Roede kurs for gravide i januar. Noen andre som vurdert det?

25 kg for mye! :-( Ikke noe særlig, er livredd for å gå opp masse under graviditeten. Når jeg ventet lillemann så veide jeg 60 kg, gikk opp til 88kg men raste ned alt etter 5 måneder.
Ønsker at jeg kunne være litt mer kvalm, men det er dessverre kun om morgenen og jeg er sykt fysen på is og sjokolade!!!
Jeg tenkte begynne på Grethe Roede kurs for gravide i januar. Noen andre som vurdert det?
Jeg vurderte det med førstemann, men det er ikke aktuelt for meg denne gangen. Skal ikke skrive alle meningene mine om det kurset her men hehe ;)
Fikk skikkelig inspirasjon fra ei venninne, hun har 11 uker igjen av sv.skapet og har ikke lagt på seg noen ting!! :O Det mååååå jeg også klare vel!?

Jada.. veide 88 kg når jeg ble gravid nå.. Er 169 høy, så høy bmi.
Nå har jeg gått ned endel kilo da, siden jeg har spydd så mye. (er 83 nå)
Hos meg har ingenting funket for å gå ned i vekt. Jeg var til og med på rehab i mai ifjor. Trente 3-4 ganger for dag... Spiste BARE sunn mat som de laget der.. Og gikk OPP 1 kg på 1 mnd...

Jada.. veide 88 kg når jeg ble gravid nå.. Er 169 høy, så høy bmi.
Nå har jeg gått ned endel kilo da, siden jeg har spydd så mye. (er 83 nå)
Hos meg har ingenting funket for å gå ned i vekt. Jeg var til og med på rehab i mai ifjor. Trente 3-4 ganger for dag... Spiste BARE sunn mat som de laget der.. Og gikk OPP 1 kg på 1 mnd...

Det er svært lite motiverende å ikke gå ned i vekt når man virkelig jobber hardt. Jeg har vært med om det samme, spiste akkurat samme maten som venninnen min i tre uker og jeg trente i tillegg, jeg gikk opp 3 kg! Kan ikke skjønne hvordan det er mulig. Nå brukte jeg ikke målebånd, mulig det er tingen siden muskler veier mer en fett.
Noe positivt man kan tenke når man spiser sunt og trener men allikevel ikke går ner i vekt, er at innsiden av kroppen har det bedre, man blir strammere, får bedre holdning og man får mer energi ;)

Hva er det med kursene som ikke er bra?! Vil jo ikke bruke penger på noe som ikke virker ;)
Grete Roede generelt er jo å betale for å få spiseforstyrrelser! Ikke at det ikke funker, det gjør det! Gikk ned 11 kg på kurset jeg gikk på, men hvor lenge klarer man å holde en slik livsstil? Jeg måtte trene 1 time hver dag for å holde vekta, og det er jeg bare ikke lagd for..

Dessuten er jeg veldig imot alle lettproduktene man blir hjernevasket til å tro er sunt. I alle lettprodukter har de fjernet fettet og heller tilsatt sukker. *ristepåhodet*
Fett er livssviktig, hvordan skal man ellers få bruk for de fettløselige vitaminene?

Det er svært lite motiverende å ikke gå ned i vekt når man virkelig jobber hardt. Jeg har vært med om det samme, spiste akkurat samme maten som venninnen min i tre uker og jeg trente i tillegg, jeg gikk opp 3 kg! Kan ikke skjønne hvordan det er mulig. Nå brukte jeg ikke målebånd, mulig det er tingen siden muskler veier mer en fett.
Noe positivt man kan tenke når man spiser sunt og trener men allikevel ikke går ner i vekt, er at innsiden av kroppen har det bedre, man blir strammere, får bedre holdning og man får mer energi ;)
VELDIG demotiverende.. Men med meg vistes det ikke på målebånd heller... Så jeg aner ikke hva som var galt.
Holdt på en annen mnd å skrive opp ALT jeg puttet i munnen, og ALT jeg trente. Var aldri over 1900 kcal på en dag hele mnd.. Men gikk jeg ned? Neida.. opp 1 kg den mnd også... Da mister man troa...

jaaa...har ca 15kg for mye på kroppen! men den kampen tar jeg opp når ungen er ute :P

jeg? Jada.. Ikke noe galt der.

Ja deg ;) hmmm....rare greier. Jeg får veldig ofte høre "hvis man spiser mindre kcal en det man forbrenner går man automatisk ned i vekt". Kan føles som en ganske nedlatende kommentar spør du meg og det stemmer ikke i alle tilfeller heller.
Samboeren min studerer ernæring og han mener at selve sammensettningen av maten er veldig viktig. Man må da anpasse maten til hver enkelt. Høres egentlig fornuftig ut...

Ja deg ;) hmmm....rare greier. Jeg får veldig ofte høre "hvis man spiser mindre kcal en det man forbrenner går man automatisk ned i vekt". Kan føles som en ganske nedlatende kommentar spør du meg og det stemmer ikke i alle tilfeller heller.
Samboeren min studerer ernæring og han mener at selve sammensettningen av maten er veldig viktig. Man må da anpasse maten til hver enkelt. Høres egentlig fornuftig ut...
Enig! Det finnes ikke ETT fasitsvar som gjør at alle går ned i vekt! :)
Man må finne ut hva som passer for seg selv...

Tror jeg også. Prøvde meg på lavkarbo også.. Gikk ned 3 kg første uka, og så ingenting videre.. etter 5 uker gav jeg opp... Slitsomt var dette lavkarbostyet også...

Tror jeg også. Prøvde meg på lavkarbo også.. Gikk ned 3 kg første uka, og så ingenting videre.. etter 5 uker gav jeg opp... Slitsomt var dette lavkarbostyet også...
Der må jeg dessverre le litt, slapp holdning! Det tar noen uker før kroppen vender seg til det nye kostholdet, dessuten må man være veldig streng de første ukene! Det er slettes ikke stress å spise lavkarbo, alt hva man gjør det til :)
Dumt du ikke tok deg tid til å oppleve fordelene med lavkarbo ordentlig, tror du hadde blitt overrasket hvor mye du får igjen for det hadde du "holdt ut" lenger :)

Jeg har gått ned 21 kg siden April i år, har de siste 3 mnd holdt vekta kjempe bra og har ingen problemer :)
Ser for meg at dette er en livsstil jeg kan leve med, det er jo slettes ingen DIETT! :)
Er blitt litt slapp med maten nå den siste mnd, siden det eneste jeg får i meg er knekkebrød hehe, men så fort kvalmen er borte blir det lavkarbo igjen :)

Der må jeg dessverre le litt, slapp holdning! Det tar noen uker før kroppen vender seg til det nye kostholdet, dessuten må man være veldig streng de første ukene! Det er slettes ikke stress å spise lavkarbo, alt hva man gjør det til :)
Dumt du ikke tok deg tid til å oppleve fordelene med lavkarbo ordentlig, tror du hadde blitt overrasket hvor mye du får igjen for det hadde du "holdt ut" lenger :)

Jeg har gått ned 21 kg siden April i år, har de siste 3 mnd holdt vekta kjempe bra og har ingen problemer :)
Ser for meg at dette er en livsstil jeg kan leve med, det er jo slettes ingen DIETT! :)
Er blitt litt slapp med maten nå den siste mnd, siden det eneste jeg får i meg er knekkebrød hehe, men så fort kvalmen er borte blir det lavkarbo igjen :)
Du må gjerne le.. Men JEG syntes det var et helsikkes pes å få det til. Itillegg hadde jeg en SINNSYK hodepine som ikke gav seg før jeg kuttet ut. Jeg var i ketose i alle 5 ukene, så streng nok på dietten var jeg jo..

Nå må vi ikke glemme at det er forskjell på lavkarbo og ketose diett/livsstil! Jeg skjønner godt at du hadde det pyton når du var i ketose lykkepillen.
Jeg har selv gått på ketose og satt meg ganske godt inn i det. Dessverre kan jeg ikke se noen helsebringende fordeler med å være i ketose. Men mange negative feks for høyt fett innehold i kosten gir større fare for hjerte og kar sykdommer og for høyt proteininneholdt gir fare for urinsyregikt (har en kamerat som fikk det).
Jeg vet at det er svært delte meninger om ketose, men hvis man faktisk setter seg inn i hvordan kroppen fungerer (ikke gjennom å lese stoff som er pro ketose men medicinsk faglitteratur) så vil de fleste faktisk være enig i at det ikke er bra for kroppen.

Håper ingen driver med ketose under graviditen...

Nå må vi ikke glemme at det er forskjell på lavkarbo og ketose diett/livsstil! Jeg skjønner godt at du hadde det pyton når du var i ketose lykkepillen.
Jeg har selv gått på ketose og satt meg ganske godt inn i det. Dessverre kan jeg ikke se noen helsebringende fordeler med å være i ketose. Men mange negative feks for høyt fett innehold i kosten gir større fare for hjerte og kar sykdommer og for høyt proteininneholdt gir fare for urinsyregikt (har en kamerat som fikk det).
Jeg vet at det er svært delte meninger om ketose, men hvis man faktisk setter seg inn i hvordan kroppen fungerer (ikke gjennom å lese stoff som er pro ketose men medicinsk faglitteratur) så vil de fleste faktisk være enig i at det ikke er bra for kroppen.

Håper ingen driver med ketose under graviditen...
Enig i at man ikke burde være i ketose under sv.skapet! Har ikke lest meg så opp på det som du har, men jeg vet nok til å ikke utføre det... Jeg har aldri konsentrert meg noe særlig om ketose, ei heller å være nasi på å telle Kh, men heller holdt det på et moderat nivå, med en riktig sammensetning av proteiner, fett og Kh. Har lest boka til SS Skaldeman og har lest erfaringer med at for høyt proteinnivå ikke er bra!!
Synes ikke man skal kaste seg ut i et lavkarbo kosthold uten å LESE SEG OPP PÅ DET, for det er IKKE bra!!
Jeg har lest UTROLIG mye til å vite hvordan man skal sette sammen et godt kosthold, uten å være noen ekspert...

Jeg skal fortsette med lavkarbo i sv.skapet, men skal innføre en del mer Kh i form av grønnsaker. Karbohydrater er noe kroppen egentlig ikke trenger når man ikke har en aktiv livsstil. Godteri er en STOR del av denne gruppen, og lavkarbo hjelper meg VELDIG med å holde søtsuget nede! :)

Jeg personlig syns også at lavkarbo fungerer bra, jeg mener at man selv må reglere hvor mye og hva slags karbohydrater man vil dra ned på. Men en ting er sikker at cellene i kroppen er avhengig av karbohydrater ;) Muligens ikke i form av 4 brødskiver, 500g pasta og to liter melk i løpet av en dag Men karbohyrater er faktisk kroppen avhengig av, det er jo det som gir kroppen noe å jobbe med. Det som er viktig da er vel å fokusere på hva slags karbohydrater/energi som er gunstig for kroppen dvs noe som holder et jevn blodsukker i løpet av dagen.
Når man feks spiser pasta er det ikke helt uvanlig at de fleste spiser litt for mye, det samme med brød skiver som ikke er av den grove sorten, for å ikke snakke om godteri og potetgull. Jeg er en typisk "karbojunkie"!! Jo mer jeg spiser av det, jo mer vil jeg ha så løsningen for meg er å prøve å holde meg unna raske karbohydrater helt...
Hadde det vært så enkelt som det høres ut hadde vi vel vært sylfider alle sammen :D ;)

Back
Topp