Noen overvektige her inne?

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Lurer på om det er fler som har noen kg for mye her inne?
Da mener jeg ikke 5-10 kg for mye, men mer enn det..
Selv har jeg minst 20 kg for mye fremdeles, har siden April gått ned 20 kg.. Planen var egentlig at jeg skulle gå ned 10 kg til før vi ble gravid, men jeg klarte ikke vente..
Kjedelig, men sånn er det, klarte ihvertfall 20 kg!! :)

Når jeg er ferdig med denne graviditeten skal jeg søke om bukplastikk og fjernet hengemagen som har blitt.. Vi har nemlig planer om en liten attpåklatt om en del år etter denne ;)

Noen fler som er overvektig og gravid nå?
Hvordan er planen deres fremover?

Ja eg e! Har bare gått ner 8 kg, men d har eg gjort ved å endre livsstil, så tenkte å bare fortsette med å ete sundt og trene og gå turer :)

Så flink du har vært! Samme her, livsstilen min som er endret.. Men kjenner jeg sliter litt allerede. Har et sinnsykt søtsug at det skulle ikke vært lov...
I tillegg er jeg redd jeg ikke får trent like mye hvis bekkenet krangler like mye som sist :(

Eg har ingen barn fra før, så aner ikkje kordan formen blir utover svangerskapet..
Men d eg vet e at eg må ut å gå tur hver dag no pga veldig vond rygg..:/

Jeg ligger på 80 kg og kunne ønsket jeg var litt lettere men jeg har fått dilla på clementinere og trener regelmessig i uken så jeg regner med at det gradvis vil gå nedover

...ja  og hater at jeg ikke kan tenke på annet enn panda-lakris HELE tiden for øyeblikket.... skulle ønske det heller var clementiner...

Ja dessverre... La på meg litt under forrige svangerskap også, som jeg ikke har blitt kvitt.. Jeg kommer nok til å være nøye med hva jeg putter i meg framover nå da, siden sjansen er stor for at jeg vil utvikle svangerskapsdiabetes denne gangen også..

håper også du slipper det denne gangen!! jeg måtte igjennom den fæle testen pga størrelsen min sist...heldigvis var resultatene fine begge gangene :) så håper de holder seg fine denne gangen også, for regner med jeg må igjennom testene denne ganga også..blææ..

er ikke så veldi overvekti, men for stor i forhold til høyde.. veier like mye nå som da jeg var høygravid for to år sidenfaktisk to kg mer.....

Jeg er "stor" :-) men nå har jeg jo hatt en "slankeoperasjon" for 7 mnd siden så har gått ned en del, men er enda litt overvektig.. Kommer til og fortsette å trene å prøve å spise det som er bra :-)

Jeg har en god del kg for mye... ca 30 for å være helt ærlig... Er 24 uker på vei nå og begynner  merke at de ekstra kiloene er fryktelig slitsomme. Angrer ekstremt på at jeg ikke klarte gå ned noe før graviditeten. Har heller ikke klart å være så flink med trening og kosthold som jeg burde, men har vært dårlig nesten hele veien og tydd til lettvinte løsninger.Hvilke fæle tester er det man må igjennom om man er overvektig?? Ble litt bekymret nå kjente jeg:)

Jeg måtte gjennom en test for å måle blodsukkeret for å sjekke for svangerskapsdiabetes.. tar blodprøver, så må man drikke et ekkelt sukkervann, og sitte i to timer å vente å ta nye blodprøver for å sjekke blodsukkeret... ikke noe farlig ;) men kunne ikke spise før og under, og jeg sleit med oppkast når jeg ble sulten, og da hjalp det ikke med klissete sukkervann :P sleit litt med å holde det nede :P

Min fastlege var selvfølgelig ute i permisjon sist svangerskap så jeg kom til en annen mann som virkelig måtte poengtere at jeg var stor hver gang jeg var der , så hadde de fleste timene hos jordmor.... han ville ikke prøve å finne hjertelyd i uke 19 for han trodde ikke han kunne finne den pga min størrelse, mens jordmor hadde allerede funnet den i uke 10-11... Og selvfølgelig med min flaks skal hun som er fastlegen min reise vekk ett år, så jeg får samme fyren igjen...blææ... hun ordnet jaffal med blodprøvene mine forrige uke og kopi av svarene sendes til jordmor så jeg kan ha 1.kontroll der... hun skjønte ihvertfall at jeg heller ville til jordmor når jeg snakket med henne om forrige svangerskap :) Menmen, fødte jo en perfekt og frisk jente forrige gang, så det så ikke ut til å gå ut over henne :) ?

jeg vil egentlig si jeg er normal, med litt former.
men ble slankeoperert i 07, og kom meg ned dit jeg er fornøyd.
så lenge etter operasjonen så har vi opererte lett for å legge på oss igjen, så jeg er nødt til å passe kostholdet mer nå enn før.

SØKO; 7 mnder siden?? og så er du gravid igjen?
er ikke det litt tidlig? jeg venta nesten 16mnder, men det var et tungt svangerskap med mye smerter da babyen klemte på arr inni magen... og lagrene mine ble fort tappet. så stå på til fastlegen (evt op sykehus) og mas på jevne blodprøver!

Da jeg ble gravid første gangen, tenkte jeg at jeg SELVSAGT ikke skulle legge på meg særlig mye.. Skulle være SÅ flink med maten, og trene ofte.. Men plutselig var nesten sv.skapet over og jeg hadde lagt på meg nesten 20 kg! :(
Da veide jeg 135 kg, nå ligger jeg på akkurat 100.. Skulle gjerne sett vekta gå ned på 90..
Men denne gangen VET jeg at det ikke er vanskelig å legge på seg 20 kg, så skal være flink denne gangen! - Egentlig ganske lett foreløpig, har jo ikke lyst på noen ting.. Bare kvalm :P

Ønsker dere alle lykke til, vi må være flinke til å motivere hverandre til å spise sunt, og trene!! 
Kanskje vi skal bruke dette som en tråd der vi kan oppdatere hverandre på vekt??

N`tæll skrev:
så lenge etter operasjonen så har vi opererte lett for å legge på oss igjen, så jeg er nødt til å passe kostholdet mer nå enn før.

er ikke det litt tidlig? jeg venta nesten 16mnder, men det var et tungt svangerskap med mye smerter da babyen klemte på arr inni magen... og lagrene mine ble fort tappet. så stå på til fastlegen (evt op sykehus) og mas på jevne blodprøver!

Ja de var absolutt ikke planlagt dette :-/ har kontakta sjukehuset å skal på kontroller med de og ernæringsfysiologen, så sa sjukehuset at jeg måtte på kontroller med en gynekolog ( å alle disse utenom fastlegen og jordmor) så jeg tror jeg vil bli godt følgt opp.. :-) lagrene mine har vert veldig fine til nå, litt høyt stoffskifte eneste, legen tok blodprøve når jeg var i uke 5 men har ikke hørt noe så de var vel kanskje fine (?).. Men er forbredt på at det kommer til å bli tøft svangerskap :-(

SøKo skrev:

N`tæll skrev:

Ja de var absolutt ikke planlagt dette :-/ har kontakta sjukehuset å skal på kontroller med de og ernæringsfysiologen, så sa sjukehuset at jeg måtte på kontroller med en gynekolog ( å alle disse utenom fastlegen og jordmor) så jeg tror jeg vil bli godt følgt opp.. :-) lagrene mine har vert veldig fine til nå, litt høyt stoffskifte eneste, legen tok blodprøve når jeg var i uke 5 men har ikke hørt noe så de var vel kanskje fine (?).. Men er forbredt på at det kommer til å bli tøft svangerskap :-(

Ønsker deg masse lykke til! Bra at du er forberedt og innstilt på at det kan bli  hardt, kanskje det hjelper til at det går lettere? :)

Dytter denne litt, siden det er kommet mange nye her inne :)

Ikke overvektig i den forstand, men føler meg "stor" .. La på meg 16 kilo i første svangerskap.. Tok fort av ti kilo og etter noen mnd et par - tre kiloer til..
Pga sykemeldinger og ryggsmerter har eg de siste måmdene vert sløv når det gjelder trening og kosthold, noe som har resultert i at eg veier det samme nå som da eg var høygravid sist :/

Back
Topp