Noen med nylig erfaring med IVF ved Medicus, Hausken eller Aleris i Oslo?

Hei! Vi deler samme erfaring og inntrykk av Hausken i Oslo som flere har nevnt over dessverre. Følte oss på samlebånd og da vi vurderte runde 2 hos dem eller noen andre snakket jeg med Hausken som bare ville øke dosene selv om jeg ble overstimulert i første runde. Tok med disse forslagene til en annen lege som var enig i at jeg trengte en ny strategi, ikke bare mer av det samme…
Jeg vet du ikke nevnte det men vil varmt anbefale Livio. Personlig, ivaretatt og veldig oppdaterte på det siste. Vi følte oss trygge. Også gikk det så fint, og jeg slapp å bli overstimulert.
 
Har hatt 3 runder med inseminering på Medicus i Oslo
1. gang skjedde det ingenting
2. gang ble det en kjemisk
3. gang ble jeg gravid og er i dag 15+3

Veldig fornøyd med oppfølgingen. Syns de var flinke til å forklare underveis og det var lett å stille spørsmål. De sende også henvisning til riksen tilfelle det ikke gikk hos dem.
 
Takk for alle svarene, og beklager at jeg bare forsvant fra min egen tråd. Satte veldig pris på alle innspill
:)

Jeg konkluderte med at det er positive og negative opplevelser ved alle klinikker. Vi valgte å ta en time ved Hausken og så ble det et forsøk der. Sitter igjen med 6 embryo på frys og positiv graviditetstest denne uka, så kan vel si at det ble vellykket! Har følt oss godt ivaretatt og blitt lyttet til. Har ikke opplevd at de har hatt det travelt. Har fått time når vi har ønsket og de har tatt seg god tid til å svare på alt av våre spørsmål. Fikk en helt annen protokoll en tidligere og støttemedisiner, som jeg ikke fikk ved Riksen. Nå er det bare å håpe at spiren holder seg :)
 
Har hatt 3 runder med inseminering på Medicus i Oslo
1. gang skjedde det ingenting
2. gang ble det en kjemisk
3. gang ble jeg gravid og er i dag 15+3

Veldig fornøyd med oppfølgingen. Syns de var flinke til å forklare underveis og det var lett å stille spørsmål. De sende også henvisning til riksen tilfelle det ikke gikk hos dem.
Hvor lang tid hadde du mellom hvert forsøk?
Jeg kjøpte 3-pk med IUI og første gangen klaffet ikke. De sier at jeg kan forsøke igjen etter første blødning.
 
Jeg har fått hjelp av Medicus Oslo til både vårt første barn (som ble født i 2020) og til å forsøke på nr.2.

Det er superhyggelige både gynekologer og sykepleiere der. Inger Øverlie er sjukt kul (håper jeg blir like kul selv), MEN - jeg synes det har skjedd noe fra første til andre runde. Det er en større følelse av «rullebånd» nå, man har ikke fast gyn, og de har ikke tid til å lese seg opp på historikken før man kommer inn. Det er lite prat om annet enn størrelse på folikler og slimhinne på ultralyd før uttak og innsett. Ingen spør hvordan man har det, hva man tenker osv.. vi har nå brukt nærmere 250000 hos dem (og medisiner da) det siste året, ikke blitt gravid på 3 uttak og 5 innsett (er fortsatt teoretisk mulig at siste forsøk lykkes). Alle innsett har vært med blastoer av topp kvalitet. De vet vi ikke har råd til å fortsette, men ingen har snakket til oss om hvorfor det ikke går (da vi startet sa de at jeg hadde såpass gode verdier at jeg ville bli gravid før eller siden, men hvor mange forsøk må til?), de har ikke tatt initiativ for å sjekke om alt er i orden, f.eks miljøet i livmor…

Vi gir opp nå, jeg håper jeg klarer å slå meg til ro med at det ikke gikk å få søsken, men jeg er redd jeg vil gnage på alle spørsmål som jeg sitter igjen med etter behandlingen på Medicus. Vi betaler såpass mye at vi egentlig burde kreve mer tid og prat. Jeg tenker at de har et vel så stort ansvar med å påse at kundene deres innser når nok er nok, at de vet at alt som kan gjøres er gjort. Eller, hvis det finnes alternativer, hva det eventuelt er..

IVF er beinhardt psykisk. Det føles ikke helt som de tenker på det så ofte..

Det skal sies at jeg føler det er innmari mange faglige dyktige folk der! En del at meg tror jo egentlig at de har gjort alt de kan, og det hadde kostet dem lite tid å trygge meg på at det stemmer..
Akkurat denne erfaringen sitter vi med også. Et barn derfra fra 2019; en god opplevelse. Mens nå har det bare vært feilinformasjon/ingen informasjon/mange ulike behandlere og ingen som vet hvem vi er og hva som har blitt gjort når vi kommer.
 
Vi hadde forsamtale på hausken i 2017 og fikk derfor fortgang i behandlingen offentlig basert på papirer derfra, nå skal vi tilbake dit for en second opinion før vi fortsetter offentlig på barn nr 2, men også hos en annen klinikk. Vi er litt i tenkeboksen om vi skal gå for pgt-a I Danmark eller bare prøve en runde til i Norge først.
Vi opplevde hausken som mye mer imøtekommende enn st.olavs da :wacky:
 
Back
Topp