Noen med hund her?

Vi har en pomeraniantispe på 4 år. Da vi fikk storebror, var det en stor endring for hunden vår. Hun hadde jo vært 'babyen' vår som fikk all oppmerksomheten, og nå kom det en skrikende bult inn, som nok oppfattes som en inntrenger på hunden vår. Hun reagerte med å bjeffe første gang hun så gutten vår og virket generelt deprimert den første tiden. Vi var veldig opptatt av å gi henne masse oppmerksomhet og å også involverte henne i babyen. Hun fikk snuse og slikke på han og vi måtte bare stoppe henne hvis hun ble litt voldsom. Det gikk stadig bedre og det tok ikke lang tid før hun aksepterte babyen. Nå leker de ofte sammen og har mer og mer glede av hverandre. Hun trekker seg bare vekk hvis det blir for mye. Tror ikke den nye babyen vi nå venter, blir en like stor endring for hunden som med første baby.

Cocker spaniel, 6 år gammel omplasseringshund. Han er egentlig ikke særlig glad i barn, så han for nok gjennomgå når det kommer en liten en som skal dra i ører og hale stakkars..

Har en 5 år gammel alaska husky, Når vi kom hjem med lillemor, så ville hunden spise henne opp. Tror kanskje hun trodde at det var en pipeleke.. Mannen hadde med seg håndkle hjem som lillemor ble tørket i, sånn at bikkja skulle få lukte og bli vant til lukten. Men den hadde hun ikke brydd seg noe om.

Jeg var fast bestemt på at dette skulle gå, så til og med til mannen at om det ikke gikk, så måtte vi pent flytte fra hverandre :p (barseltårer som snakket vel :p )

Det vi gjorde var at mannen hadde med seg hunden på jobb, når de kom hjem fra jobb la jeg lillemor i lekegrinna, også kunne bikkja få snuse og se og skjønne. De var aldri alene.
Også fikk hunden innbilt svangerskap, og ble fryktelig overbeskyttende,påpasselig og glad i det lille nurket. Om lillemor så mye som grynta i søvne, kom bikkja og henta meg.
Og nå er de verdens beste venner :D Tok vel 2-3 måneder :)

Jeg håper virkelig at bikkja skjønner at neste er en baby, og ingen leke!

Vi har også to hunder :) En dachs på 2,5 år, og en finsk lapphund som ble 1år i dag. Dachsen er veldig "mammadalt" og sliter med seperasjonsangst (har bedret seg en del), så er spent på hvor sjalu hun kommer til å bli.
Lappisen på 1år er veldig selvstendig og trives i eget selskap, så der er jeg ikke bekymret i hele tatt.
Begge to viser liten interesse for babyer, og er veldig tålmodige med små barn :)

Har ei dansk-svensk gårdshund tispe på 3 år. Hun er helt fantastisk rundt sønnen vår. Han kan gjøre alt han vil med henne, og blir hun lei trekker hun seg bort for seg selv. Hun finnes ikke aggressiv i det hele tatt. Og evig glad for at det er akkurat henne vi har når vi har småbarn i hus :) Da han var baby var hun borte og snusa og slikka han litt i hender og på føtter osv. :)

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Rottweiler hanhund på 4 år. Har all grunn til å tro at det kommer til å gå strålende når magetrollet kommer. :-) Han er en selvstendig kar og veldig snill og tålmodig, og i tillegg sier han greit fra hvis det er noe han ikke liker og vi voksne skjønner i så fall det i god tid. Videre er han konfliktsky så han fjerner ofte seg selv ut av situasjoner han ikke er komfortabel med.

Back
Topp