Noen med hund her?

FrøkenAH

Flørter med forumet
Hva slags rase? Alder? Og hva tenker dere om baby og hund sammen?:)

Vi har ei tispe på snart 4 år, blanding av papillon og chihuahua og gleder meg til hun skal møte babyen i magen!:)

Har ikke hund nå, men ønsker oss veldig. Vurderer det igjen når barnet har blitt noen måneder gammelt. Vil gjerne at hunden skal bli vant med barn fra den er valp. Tenker på tysk pinscher :)

Har hund ja. Hun er 2 år og blanding av dverg pincher, dachs og toy puddel. Gleder meg til dei skal møtes. Selv om jeg forventer en periode med sjalusi fra henne. Vi fikk kattunge i sommer og da var hun små sjalu i noen uker. Men etterhvert ble dei perlevenner og dei leker støtt og stadig i lag :-)
Han som leier kjelleren har og en liten hund og 2 katter som er ofte oppe hos oss på besøk. Så det blir mange dyr å kose på for babyen når h*n vokser opp :-)

Vi har to chihuahuaer en på 8 og en på 2 år. Ingen av dem er glad i barn så er ganske spent på hvordan det vil gå. Skal prøve å introdusere de til alle babytingene på forhånd sånn at ikke alt blir nytt på en gang.

Ja to stk en Chinese crested (kinesisk nakenhund) på 3 år og en dvergpuddel på 7 mnd :-) Tenker at det kommer til å gå helt fint da begge er vandt med barn :-)

Vi har en korthåret Alaska Husky på fem år, like gammel som bonus. Han elsker barn.

Vi har en goldenhanne på 4 år.. gleder meg veldig til å se hvordan de går ilag..!! Uansett hvor mye jeg stoler på han, kommer han aldri til å være med babyen uovervåket!

Vår cocker spaniel var 4 år da vi fikk vårt første barn. Den første uken var hun kjempe annerledes. Ville ikke se på oss, og var kjempe rar. Men det Gikk veldig bra de første 1,5 årene, så ble det bare styr. Vanskelig å få tid og overskudd til lange turer, et barn og fulle jobber. I tillegg løp gutten vår etter hunden 24/7, og hun begynte å glefse og Si i fra. Endte opp med at vi måtte skille dem hele tiden, og det var alltid hunden som måtte inn i et annet rom eller ut på terassen. Det ble så feil da hunden ikke hadde gjort noe galt. Hun sa bare at nok var nok, men kan ikke akkurat sette gutten vår ut.
Så for å unngå at gutten vår ble ble bitt, valgte vi å omplassere henne.
Veldig glad for valget. Er nå 6 mnd siden.
Barn og hund må aldri være alene sammen.

Vår cocker spaniel var 4 år da vi fikk vårt første barn. Den første uken var hun kjempe annerledes. Ville ikke se på oss, og var kjempe rar. Men det Gikk veldig bra de første 1,5 årene, så ble det bare styr. Vanskelig å få tid og overskudd til lange turer, et barn og fulle jobber. I tillegg løp gutten vår etter hunden 24/7, og hun begynte å glefse og Si i fra. Endte opp med at vi måtte skille dem hele tiden, og det var alltid hunden som måtte inn i et annet rom eller ut på terassen. Det ble så feil da hunden ikke hadde gjort noe galt. Hun sa bare at nok var nok, men kan ikke akkurat sette gutten vår ut.
Så for å unngå at gutten vår ble ble bitt, valgte vi å omplassere henne.
Veldig glad for valget. Er nå 6 mnd siden.
Barn og hund må aldri være alene sammen.
Skjønner at det kan bli et problem og bra at dere fant riktig løsning for dere. Vår hund er heldigvis vandt med å være på et annet rom hjemme, uten at det blir oppfattet som straff..

ser på min nevø og niese (2 og 4 år) at man må sette regler for barna iforhold til det. Hunden må få fred når den ønsker. Alltid fungert å si ifra til de (i alle fall fra de var ca 1,5-2år).. ser at min hund reagerer med å gå bort hvis de blir for masete og tenker at det er viktig å ta dette tidlig - slik at aldri hunden selv må si ifra.. fjerne entenhund eller barn fra situasjonen..

Har en welch corgie cardigan. Hun er 3 år og super kosete så forventer meg en super sjalu hund. Men tar det som det kommer :)

Vi har en Staffordshire bull terrier hann på 4år, en katt 7år og en katt 4år og jeg tror det vil gå helt fint.
Jeg tenker at når jeg og baby ligger på sykehuset, skal sambo få med seg klær og evt bleie med hjem som hunden og kattene skal få snuse på.
Kattene er allerede oppmerksom på magen.
Hunden er veldig glad i barn og mennesker generelt :)

Vi har en langhåret chihuahua jente, med navn Karma som blir blir ett år nå i desember. Ho ELSKER alt av mennesker, gammel som ung, så tror det skal gå ganske bra med babyen :-) Mulig ho blir litt sjalu i starten.. :P

Hva slags rase? Alder? Og hva tenker dere om baby og hund sammen?:)

Vi har ei tispe på snart 4 år, blanding av papillon og chihuahua og gleder meg til hun skal møte babyen i magen!:)
Vi har en Labrador som blir 10år i Desember.. Før første barnet kom lot vi han lukte på bilstolen og vugga og sånt. Da vi kom hjem med ho fra sykehuset lot vi han lukte på ho (Ja, vi passa på:-D)! Han tok en sniff og skjønte at ho skulle være hos oss virka det som! De har et veldig godt forhold i dag, 5åringen og hunden kan plutselig bare stoppe opp og gi hverandre en nuss/slikk :-D Med nr 2 gjorde vi akkurat det samme og det kommer vi til å gjøre nå også.

Jeg har hund!!! 2 stk border collie. Går helt fint i forhold til barna.HAr et eget hunderom som jeg legger hundene i for at de skal få fred. Barna har absolutt ikke lov å gå inn der. Hundene trenger et sted der den kan gå å vite at den får være i fred.
Men uansett hvor trygg jeg er på hundene så lar jeg ALDRI barna være alene med hundene. Barn leser ikke kroppspråket til hundene godt nok, og om det skjer noe som hunden synes er ubehagelig, og bruker alle mulige tegn for å få barnet til å slutte uten at det går, så vil den til slutt bite.

Ser nå bare på den historien om familiefaren som kom til dyrlegen for å avlive sin golden retriever som aldri hadde vist tegn til noe aggresjon eller motvilje mot barna som plutselig bare hadde bitt. En dyrepleier hadde sett noe som lignet blod i øret og sjekket dette nærmere, og der fant de jammen en blyant inni øret. Er ikke rart hunden biter da.

Hund og barn bør ikke være uten oppsyn.

Ellers anbefaler jeg å se an din egen hund og introdusere babyen på den måten du trur passer best for den. Det finnes uendelig mange metoder å gjøre dette på, det som er vanskelig er å finne metoden som passer for din hund.

Lykke til =)

Vi har en schäfertispe på to år. Vi begynte tidlig å la henne omgås barn, med tanke på at vi ønsket det selv etterhvert:) det har gått veldig bra, og hun er veldig glad i barna i familien (1,5 og 3 år). Vi har også vært på hytteturer o.l så hun har opplevd å bo med små barn over "lengre" tid. Så vi håper det går fint med er nytt lite familiemedlem:)

(selvfølgelig er hun aldri alene med barna og det er viktig at hun får være i fred når hun ønsker det.)

Vi har en blandingshund, ikkje så alt for stor, rekke nesten opp til kneet når eg står ved sida av :) va litt smålig stressa når vi venta første, men det gjekk heilt fint! Han fekk hilse på og ligge ved siden av og eller oppmerksomhet av oss når vi hadde tid :) no e ho 13 månda og han e snart 3 år og dei e bestevenna! Trur det kjem til å gå heilt fint med nr 2 og! Han veit godt han e nederst i rangstigen :)
Einaste som irriterte meg, va når vi fekk besøk og dei dytta hunden vekk når han ville hilse på og sitte ved sida av fordi dei va redd for at han skulle gjere noke mot babyen... Det syns ikkje eg va heilt grett sida han e en del av familien vår.

Jeg hadde den beste gutten, som jeg gleda meg veldig til å introdusere til lille. Uheldigvis døde han i en forferdelig ulykke for et par mnd siden :( Blir nok å anskaffe ny så fort forholdene ligger til rette for det

Vi har en rottweiler tispe på snart 3år og hun går kjempe fint i lag med vår sønn.
Var veldig spent på hvordan hun kom til å reagere når vi fikk han, da hun er veldig bortskjemt, men det gikk over all forventing. Fra vi fikk hun har vi jobbet bevist med at det skulle komme barn inn i familien.
Hun har også et eget rom som er hennes friområde og der har ingen lov å røre hun:)
Men vi lar de aldri være alene sammen såklart.

Back
Topp