Noen her som strikker, syr eller hekler?

Vis vedlegget 415935Fortalte nettopp mamma om tvillingene ved å spørre om hun fortsatt hadde mønsteret fra dåpskjolen til førstemann, og om hun kunne strikke en til. Hun bare «jah…? Til hvem?»Jeg: til meg. Og hun så så forvirra ut og lurte på om jeg var gravid. Ja… men kan du ikke bruke den første brukte… jo, men jeg trenger en til… hun tar det fortsatt ikke… så til slutt sier jeg: men den andre må jo også ha…? Hun så HELT himmelfallen ut :laughing021
For en herlig måte å fortelle det på♥️ Har troa på Sjokk og Vantro♥️♥️

Så gøy å handle garn nå som vi er helt 100% sikker på at det er lillebror som kommer :Heartblue :dummy: Ble mye grønt, elsker natur farger

Vedlegg

• IMG_1912.jpeg
    IMG_1912.jpeg
    1 MB · Visninger: 19
Jeg tenkte å begynne på hentesettet til lille snart. :love017 Vi skal ikke vite kjønnet, så må velge et kjønnsnøytralt sett i en nøytral farge. Selv om vi skulle få en gutt så ønsker jeg ikke at han skal få et kjedelig hentesett bare fordi han er gutt så ønsker meg litt mønster og stas uansett. Samtidig som jeg ikke vil at det skal rope jente. :love017 Står egentlig mellom disse to settene, det til venstre er Louise hentesett, det til høyre er Lavendelstrømpebukse med Slåom fra KFO. Hvilken synes dere er finest? Er såå i tvil!! :angelic::nailbiting:
Vis vedlegget 415747Vis vedlegget 415748

Vurderer å strikke en blå og ei rosa lue også, det går jo fort og er koselig å ha til bilder når de ligger i teppe sitt. :love017
Begge er nydelige :love7 Jeg strikka olives slåom sist og den ble brukt mye. Louise settet har stått på inspo lista mi- tenker det kan være godt med hullmønster og effekten det gir på sommeren.

Lurer litt på hentesett, kommer dere til å strikke i bomull eller ull siden det e mai? Jeg har jo termin 25. Mai. Men kan jo både være 10 grader og regn og 25 grader og sol..
Har strikka noe allerede i Sunday fra Sandesgarn og KFO merino. Et alternativ kan være å bruke blandingsgarn ull/bomull. Jeg er ikke så fan av rein bomull :angelic:

Har begynt på Bellateppe :love017 Tar visst en evighet! Ønsker meg egentlig garntopiateppe også. Tar det fryktelig lang tid å strikke?:shy:
Strikka begge til marsgutten. Garntopiateppet er på p 5,5 så det gikk automatisk litt fortere :joyful:

Litt av det jeg strikka til marsgutten. Usikker på om jeg skal strikke noe særlig mer i minste str nå, annet enn hentesettet. Har allerede strikka litt for begynte på det før jeg mista i august. Kanskje bedre å satse på str 3-6 mnd. Har sett meg ut et hentesett fra Yndestrikk i naturfarger, men mulig det endrer seg underveis :joyful:
IMG_4511.jpegIMG_4512.jpegIMG_4513.jpegIMG_4514.jpeg

Litt av det jeg strikka til marsgutten. Usikker på om jeg skal strikke noe særlig mer i minste str nå, annet enn hentesettet. Har allerede strikka litt for begynte på det før jeg mista i august. Kanskje bedre å satse på str 3-6 mnd. Har sett meg ut et hentesett fra Yndestrikk i naturfarger, men mulig det endrer seg underveis :joyful:
Vis vedlegget 417712Vis vedlegget 417713Vis vedlegget 417714Vis vedlegget 417715
Ååå, så nydelig!! Samme hentesettet (garntopia) som førstemann min hadde. :shy: :Heartblue

CA1352F6-5F20-4CEF-8125-C25AF7C82A27.png
Er ikke no kjempestrikker selv. Men skal prøve meg på noe etterhvert. Men har bestilt dette hentesettet. Meeen så usikker på str jeg skal ta. Er 0-1 mnd og 3 mnd. Men på 3 mnd er buksa i 3-6 mnd av en eller annen grunn.. noen som har noen tanker som kan hjelpe meg :booty

Vis vedlegget 423509
Er ikke no kjempestrikker selv. Men skal prøve meg på noe etterhvert. Men har bestilt dette hentesettet. Meeen så usikker på str jeg skal ta. Er 0-1 mnd og 3 mnd. Men på 3 mnd er buksa i 3-6 mnd av en eller annen grunn.. noen som har noen tanker som kan hjelpe meg :booty
Får jo brukt det mer i større størrelse- men det kan jo bli varm forsommer/sommer og kun bleie og body-vær og…

Får jo brukt det mer i større størrelse- men det kan jo bli varm forsommer/sommer og kun bleie og body-vær og…
Ja absolutt. Det har jeg og tenkt på. Og at str 3 mnd er jo passelig mest akkurat i juli ish sikkert… hadde egenrlig bestemt meg for den minste, men 0-1 mnd går jo sååå fort. Men samtidig så koselig å ha noe som passer da det kanskje er mest sannsynlig litt variabelt vær

Jeg velger hentesett i minste strl, jeg får fnatt av klær som ikke passer så er hentesett i strl 3 mnd hadde ikke blitt brukt som hentesett her. Mye derfor jeg også kjøper inn endel i 50 og 56. Liker at det passer skikkelig uten å måtte brette mye eller at det blir skikkelig posete.

Håper ikke det blir behov for strikkaklær i juli, men her i Trøndelag vet man jaggu aldri. :hilarious:

Jeg velger hentesett i minste strl, jeg får fnatt av klær som ikke passer så er hentesett i strl 3 mnd hadde ikke blitt brukt som hentesett her. Mye derfor jeg også kjøper inn endel i 50 og 56. Liker at det passer skikkelig uten å måtte brette mye eller at det blir skikkelig posete.

Håper ikke det blir behov for strikkaklær i juli, men her i Trøndelag vet man jaggu aldri. :hilarious:
Ja det er det jeg har mest lyst på selv og egentlig. Har lyst å ha det på fra sykehuset og kunne bruke det fra da. Mest sannsynlig er det også da det kan bli mest brukt. Håper jeg da :laughing002 :dance008 bor litt lengre sør, men var ikke så fin sommer i år gitt:dance018

Likte og klær som passet fra start. Har mye i 50 og 56 etter storesøster da vi måtte ut å kjøpe 40 og 44 til henne fra ho ble født. Kom 5 uker før termin. Kunne jo ha på 50 og, men svømte jo i de fleste av di klærne. Så var koselig med noe som passet bra.

Vis vedlegget 423509
Ville strikka i 0-1 mnd om det er ment som hentesett :) hvor tykt garn skal dette strikkes i?

Back
Topp