Heter det det?
Vondt? Eller var det ikke så ille som du først fryktet?
Vondt? Eller var det ikke så ille som du først fryktet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Kleo
Har ikke tatt det, men sett flere pasienter (da jeg var i praksis) som fikk det gjort. De kjente nok stikket, men jeg husker ikke at de klaget over det var vondt.
ORIGINAL: Melina_
Blir gjort på samme sted som epiduralen ja, og samme fremgangsmåte omtrent. Ved spinalpunksjon går de noe lenger inn med nålen. Så hvis du har hatt epidural skal ikke en spinalpunksjon i teorien gjøre noe mer vondt. Har jobbet på en avdeling der dette ble utført daglig, så har sett det en god del ganger ja..
ORIGINAL: Zol80
Usj.... Hvorfor skal du det da?
ORIGINAL: Piffi Allkrydda
Jeg må innrømme at jeg syntes det gjorde grusomt vondt... Men nå er jeg ei smertepingle også da! [8D]
Men det som var enda verre var den sinnssyke hodepinen jeg slet med i flere uker etter det (spinalhodepine - vanlig bivirkning). Jeg måtte på sykehuset og få sånn blood patch til slutt for å bli kvitt den! [&:]
ORIGINAL: Fridasinmamma
Blir gjort på samme sted som epiduralen ja, og samme fremgangsmåte omtrent. Ved spinalpunksjon går de noe lenger inn med nålen. Så hvis du har hatt epidural skal ikke en spinalpunksjon i teorien gjøre noe mer vondt. Har jobbet på en avdeling der dette ble utført daglig, så har sett det en god del ganger ja..
Epiduralen var ikke så vond synes jeg.. kjente liksom bare et trykk i ryggen.. Men så redd for at den egentlig var skikkelig vond alikevel.. bare at jeg var mere opptatt av riiene mine..
Har skikkelig sprøyteangst..
Men man kan vel kanskje få noe beroliende? Eller en sånn likegyldigpille? Finnes det..hehe
Flatt sengeleie og Paracet funker mot spinalhodepine hvis du skulle være så uheldig å få det.
Epiduralen var ikke så vond synes jeg.. kjente liksom bare et trykk i ryggen.. Men så redd for at den egentlig var skikkelig vond alikevel.. bare at jeg var mere opptatt av riiene mine..
Har skikkelig sprøyteangst..
Men man kan vel kanskje få noe beroliende? Eller en sånn likegyldigpille? Finnes det..hehe
Du kan jo spørre på forhånd på den avdelingen du skal gjøre det på, evt høre om du kan få noe av fastlegen. Vival blir ofte brukt som beroligende før slike prosedyrer for de som trenger noe å slappe av på.
Du vil jo kjenne når de går gjennom huden med nålen,som et vepsestikk eller noe, ellers husker jeg de fleste snakket om det trykkfølelsen du nevner.
Jeg må innrømme at jeg syntes det gjorde grusomt vondt... Men nå er jeg ei smertepingle også da! [8D]
Men det som var enda verre var den sinnssyke hodepinen jeg slet med i flere uker etter det (spinalhodepine - vanlig bivirkning). Jeg måtte på sykehuset og få sånn blood patch til slutt for å bli kvitt den! [&:]
Fikk du lekkasje da? Hører om de som må stoppe med blod...
Gruer meg også til den ja.. hodepinen.. sto i papirene at jeg ikke kunne jobbe den dagen.. og at bivirkningene var hodepine.. i flere dager...
Uff.. gruer meg.. er pinglete jeg og!
Takk for ærligheten[;)]
Jeg skjønte aldri helt hvorfor jeg fikk hodepinen, annet enn at det var en bivirkning. Jeg måtte jo ligge langflat de ukene det sto på. Spinalpunksjonen ble utført ved et sykehus, blood patch'en ved et annet. Men hodepinen forsvant tvert de førte blodet baki ryggen på meg, altså! Snåle greier! [:D]