Noen her som har tatt spinalpunksjon?

Har ikke tatt den selv.. Men spurte ei jeg vet om som har gjort det og hu sa det var ikke vondt, men en spesiell følelse... Hu tok det for å sjekke om hu hadde ms, hu også...
Jeg personlig håper jeg aldri trenger å ta den.. Har veldig sprøyteskrekk og tanken på å få sprøyte i ryggen liker jeg ikke.. Men som sagt.. Har også hørt flere som sier at den ikke er så vond som man skulle tro...

Jeg har tatt det.. og jeg må også si det var inni h.... vondt. Tårene spratt, og hun greide først å sette den feil, rota rundt i ryggen, og da jeg trodde hun var ferdig, så sa hun: Beklager, må visst prøve på nytt...

De skulle egentlig ta 20 dråper, men tok 100 fra meg.... eneste etterpå er at du får SYYYYYKT vondt i huet. Drikk masse kaffe fikk jeg beskjed om, legg deg helt flatt og lukk øynene :-)
Lykke til hvertfall, får håpe det går bra[:)]

Jeg kjenner jeg får vondt av å bare tenke på noe som kan ligne på epiduralen[:o]

ORIGINAL: jannicke T

Jeg har tatt det.. og jeg må også si det var inni h.... vondt. Tårene spratt, og hun greide først å sette den feil, rota rundt i ryggen, og da jeg trodde hun var ferdig, så sa hun: Beklager, må visst prøve på nytt...

De skulle egentlig ta 20 dråper, men tok 100 fra meg.... eneste etterpå er at du får SYYYYYKT vondt i huet. Drikk masse kaffe fikk jeg beskjed om, legg deg helt flatt og lukk øynene :-)
Lykke til hvertfall, får håpe det går bra[:)]

Uff og uff.. hørtes ikke noe godt ut[:o]

Drikker ikke kaffe.. men skal pøse på med Cola[:D]

Takk for lykkeønskninger[:)]

Viktig å IKKE reise seg opp rett etterpå, man SKAL bli liggende en stund (husker ikke hvor lenge) for man kan få spinalhodepine.

ORIGINAL: LisasVerden

Jeg har hatt det. Selve stikket var vondt, men ikke sånn at man dauer liksom... MEN den hodepinen etterpå var ille. Jeg fikk det veldig hardt og endte med å ligge på sykehuset i 10 dager med de største smertene du kan tenke...ville heller født hver dag de dagene en å ha det sånn...Gikk ned ca 7 kg fordi jeg ikke fikk i meg noe mat.  Bare kastet opp og klarte ikke snu hodet mitt på flere dager. Var seriøst sikker på at jeg ikke skulle overleve. Den der lekasjen ble det ikke gjordt noe for å stoppe og jeg ble mest liggende alene med store smerter. Visste ikke da at det gikk an å stoppe lekasje, ellers hadde jeg spurt dem om å gjøre noe med det! Fikk bare beskjed om å drikke mye vann og ligge. Først når jeg fikk fysioterapi den 8 dagen eller noe begynte det og snu. Men jeg må ærlig talt si at det er det verste jeg noensinne har opplevet...har født to barn uten smertelindring og. Vil ikke skremme deg, men vær obs på at det kan skje... Jeg trodde jeg skulle være på sykehuset 1 dag. De tok punksjonen på kvelden og jeg sovnet. Dagen etter skulle jeg reise meg og gå på toalettet når jeg våknet...Reiste meg som normalt og tok to skritt før jeg kollapset totalt! Etter det måtte jeg tisse på potte i sengen. var ikke forberedt på at dette kunne skje, så det var litt av et sjokk for meg, og ALDRI får noen gjøre det med meg igjen!

Har tenkt på det ofte at jeg har mest lyst å ringe tilbake dit på sykehuset og spørre hvorfor ikke det ble gjordt noe med lekasjen. Det var fælt hele greiene, mamma var på besøk et par ganger...en gang sendte jeg melding om at hun måtte komme fordi jeg trodde ikke jeg skulle klare meg...da hun kom orket jeg ikke si et eneste ord til henne...bare lå der.  Sorry om jeg skremmer deg, men må jo bare si min opplevelse...det er jo ok å vite at sånnt kan skje...selv fikk jeg litt av et sjokk... Huff, får håpe det går bedre for deg... Det er vist slik at unge fruktbare kvinner er de som er mest utsatt for og få denne post spinale hodepinen. Jeg gikk disse dagene på sterke smerte stillende hele tiden, men det hjalp dessverre lite på disse smertene. 

Godt jeg har passert 30 for lenge siden da[:)]

Men fy.. stakkars deg[:o] Må ha vært helt forferdelig!! Og rart de ikke stoppet lekkasjen din da..

Blir jo selvsagt skremt av å høre om sånne opplevelser som du har.. men alikevel så setter jeg stor pris på ærligheten din! Greit å vite liksom.. hvor ille det kan være.. får håpe jeg er heldigere![:)]

Takk for at du delte!

Men jeg skal inn og ut på dagen.. tror jeg.. det står så i papirene i alle fall..

Ble du liggenes så lenge pga lekkasje og hodepine?

De hadde problem med å sette Epiduralen på meg.. derfor gruer jeg meg litt ekstra.. Epiduralen holdt de på å gi opp.. de prøvde 6 ganger før den satt.

Back
Topp