Etter å ha lest denne tråden er jeg SÅÅÅÅÅ glad for at mine unger lærer å ha respekt for andre folk med religioner.
Vi har en del JV i min svigerfamilie.
Jentene lærer her (de er jo ganske små enda) at Besta,tante,oldemor,onkel og kusiner ikke feirer jul fordi di tror på noe annet. (godtar det enn så lenge) Eldste har forståelse for at det ikke kommer julegaver derifra men gjerne gaver andre ganger i året.. Som i høst da svigermor hadde handla de flotte barnehagesekkene til jentene.
Jeg har for mye jeg er for glad i til å noen gang kunne blitt et vitne, i tillegg så mangler jeg troa, men om andre velger det, så synes jeg bare må få lov til det. Er dems liv, dems valg.
Jeg synes likevel det er intressant så har hatt mange samtaler med min svigerinne om ting jeg lurer på og hun svarer villig...
Dessuten så synes jeg de er veldig flinke til å ta vare på menneskene rundt seg. De jeg kjenner er fantastiske snille og omtenksomme.
vet ei gang her var det ei som ble enke, og da byttet kvinnfolkene i menigheten på å sove hos henne de første ukene, fordi den gamla dama ikke synes noe om å være alene.