Noen her osm jobber i mat butikk(eks rema1000)

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: tipp

ORIGINAL: leahsmam

UB tilleggene er på 21, 42 og 84.... jobber på kiwi og har 131 kr timen..

Og det er 21 kr Pr time..?? men hva er 42 og 84.Når kommer de tallene inn i bildet

UB-tillegg er noe man har rett på kun hvis bedriften har tariffavtale. Hvis man får det uten tariffavtale, er det kun velvilje fra bedriftens sde. En måte å sire det på, er å få ca halvparten eller alle ansatte organisert, og kreve tariffavtale. Bedrften kan ikke nekte. Dere fyller ut et skjema, sender til forbundet og de tar seg av alt derfra. [:)] Tarif dekker mye mer enn lønnsbestemmelser, da.

Mandag-Fredag etter 18: 21,- pr time
Mandag-Fredag etter 21: 42,- pr tme

Lørdag etter 13: 42,- pr time
Lørdag etter 16: 84,- pr time

Ordningen gjelder også deltidsansatte med mer enn 12 timer per uke gjennomsnittsberegnet over en fireuersperiode. Ekstrahjelp med mer enn 12 timer per uke omfattes også. Ferevikarer omfattes ikke av ordningen. Det skal ikke betales UB for timer det utbetales overtidstillegg for.

Bare quoter meg selv så TS ser.. Sitter med hele butikkoverensomsten ved siden av meg. [8D]

Da håper jeg de har bedrift avtale[;)][:)] ¨Ser jo fine ut de tilleggene da[:)]Takk for hjelpen[:)]

ORIGINAL: ~mamma_sin_engel~

126,-[:D]

Så det ligger på sånn mellom 120 og 130 i timen. Da vet jeg litt mr nå. Takker[:)]

Så det ligger på sånn mellom 120 og 130 i timen. Da vet jeg litt mr nå. Takker[:)]

Iflg tarif vil du få mer, da.. Du har jo ansennitet pga ungene, hvis du har studiekompetanse, utdanning (uansett hva det er), alderen din, osv.. Men siden det er en Rema-butikk er det svært lite sannsynlg at de har tariffavtale pga de er så organisasjonsfiendtlige..

Minstelønn for alle over 18 år iflg tariff er 124,48.. Gjelder til mars neste år.

Iflg tarif vil du få mer, da.. Du har jo ansennitet pga ungene, hvis du har studiekompetanse, utdanning (uansett hva det er), alderen din, osv.. Men siden det er en Rema-butikk er det svært lite sannsynlg at de har tariffavtale pga de er så organisasjonsfiendtlige..

Minstelønn for alle over 18 år iflg tariff er 124,48.. Gjelder til mars neste år.

Har ting så mye å si altså. Får håpe jeg evt kan få gjort noe med det da[&:][8D] 

Meny. Ca. 120 kr timen. Kveld og helge tillegg + overtid.

jobber i kiwi og har ca 140 kr timen. har da tre års ansinitet meina eg. har aldri sett på ka ub tilleggene er på og kortid eg får dei, men eg får dei[8D] 

ORIGINAL: FruNette

Meny. Ca. 120 kr timen. Kveld og helge tillegg + overtid.

Du tjener altså langt under tariff.. Organiser deg, få med deg de på jobben, krev tariffavtale og gå opp i lønn! [:D] www.handelogkontor.no

Har ting så mye å si altså. Får håpe jeg evt kan få gjort noe med det da[&:][8D] 

Bare å stå på og verve når du har blitt litt kjent der. [;)]

jeg jobber på mega og har 149,67 i timen

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Ihne

På rema er det UB tillegg om du jobber mer enn 15t i uka (tror det var noe sånt).
Og tro meg.. de er sleipe og passer på at du ikke overstiger det timeantallet i uka[;)]

Jepp.. Franchisetakeren får bonus for å holde tillegg og lønnskostnader nede..

I know.
Jobbet som assistereden butikksjef på rema[:-][8D] Med luselønn[&:]
Fikk bonus et år, 30 000, men hva er det når man jobber mye og har lav lønn[:-]

kan jeg spørre hva du hadde i årslønn? Jeg er 324000 i året.. og jeg NEKTER å jobber mye overtid.. kan stille opp, men da skal jeg ha det tilbake i fridager..

ORIGINAL: Moo

den summen likte jeg å se[:D] Det der ligner jo på noe[:D]

som grunnlønn..? også kommer tillegg ved siden av?

Rema der jeg jobber følger tariffen.

hva er grunnlønn for en som aldri har jobbet i butikk?

jeg søkte på rimi i 2006, fikk tilbud om 103,90 i sats eller noe.
ufattelig dårlig, men jeg hadde NULL butikk erfaring overhode.

så vet jeg om en annen som tjener BRA, men hun er også ansvarlig for en avdeling, samt tillegg for fagbrev + 7 års ans.
da snakker vi jo om penger..

ORIGINAL: Grimera

Jobber på Kiwi og har grunnlønn på 130 kr. Får UB tillegg dersom jeg jobber over 12 timer i uka/48 timer i mnd. Jeg gjør stort sett aldri det så UB satsene er jeg ikke helt sikre på.

men jobber du ikke mer enn 12 timer i uken. Holder det da? Er ikke det veldig få timer

Nei, jeg jobber bare annenhver helg som ekstrainntekt.

ORIGINAL: _Milla_

som grunnlønn..? også kommer tillegg ved siden av?

ja. det er lønnstrinn 6.

ORIGINAL: TheusOgNuska

hva er grunnlønn for en som aldri har jobbet i butikk?

jeg søkte på rimi i 2006, fikk tilbud om 103,90 i sats eller noe.
ufattelig dårlig, men jeg hadde NULL butikk erfaring overhode.

så vet jeg om en annen som tjener BRA, men hun er også ansvarlig for en avdeling, samt tillegg for fagbrev + 7 års ans.
da snakker vi jo om penger..

Minstelønn etter tariff er 124,48.. Så stiger man etter utdanning, ansiennitet, alder.. Du kan ikke kreve tarif uten å være organisert og uten at bedriften har tariffavtale. Norsk lov setter ingen minstelønn.

ORIGINAL: Cookiemonster

Fikk 124 kr + UB-tillegg (på det meste var det rundt 80 kr (lørdagskveld)). Men GUD så kjedelig det er å jobbe i matbutikk, forhåpentligvis aldri mer...

kjekt å jobbe i delikatessen [8D]

har 131 i timen no. jobber i en ica nær og har fagbrev.har jobba i butikk i til sammen 5 år. skal opp en god del no snart, siden eg har fleire ansvar[:)] når eg først begynta hadde eg 104kr. [:)]

Jeg har 149,67kr i timen + UB, er på lønnstrinn 6 som er det siste[:)] Jobber på Rema

Back
Topp