Noen her inne som har snakkende papegøye?

Jeg har en regel og den er har man skaffet seg dyr så må man faktisk ta ansvaret for dyret.
Hadde min kjære sagt til meg at hunden eller katten må ut om jeg skal flytte inn så hadde han faktisk ikke flyttet inn. Heg er ikke meg uten dyr :) Vi har hatt dyr hele tiden mens vi har hatt barn og både babyer og dyr tilpasser seg. Så jeg synes ikke man kan kreve eller ønske dyret dødt selv om en baby kommer, man får heller bare vente å se hvordan det går tenker jeg. Ting går så mye enklere enn man tror :)

Jeg har en regel og den er har man skaffet seg dyr så må man faktisk ta ansvaret for dyret.
Hadde min kjære sagt til meg at hunden eller katten må ut om jeg skal flytte inn så hadde han faktisk ikke flyttet inn. Heg er ikke meg uten dyr :) Vi har hatt dyr hele tiden mens vi har hatt barn og både babyer og dyr tilpasser seg. Så jeg synes ikke man kan kreve eller ønske dyret dødt selv om en baby kommer, man får heller bare vente å se hvordan det går tenker jeg. Ting går så mye enklere enn man tror :)

Man må dog være 2 om å ha dyret. Synes det blir feil om den andre mistrives i dyrs nærvær.

Man må dog være 2 om å ha dyret. Synes det blir feil om den andre mistrives i dyrs nærvær.

Man må da ikke være to om det om man hadde dyret før man gikk inn i ett forhold? Min samboer viste om mine dyr når han ble samme meg. Da valgte han meg og dyrene, ellers så kunne han snudd å gått en annen vei.
Og man kan ikke si man mistrives med noe når man ikke har prøvd?

Etter min mening burde man ikke ha fugler i bur. Syns det er veldig synd å se! Frihet buret inne.... Trist...

Man må da ikke være to om det om man hadde dyret før man gikk inn i ett forhold? Min samboer viste om mine dyr når han ble samme meg. Da valgte han meg og dyrene, ellers så kunne han snudd å gått en annen vei.
Og man kan ikke si man mistrives med noe når man ikke har prøvd?
Jeg skjønner hva du mener :-) men fuglen ble faktisk kjøpt 3 år etter vi ble sammen så her kom fuglen inn etter meg så det blir noe annet igjen :-) og jeg har sagt at vi får se hvordan det går med en papegøye som snakker hull i hodet på folk og en baby som kanskje skriker mye ved kolikk og lignende, og for alt det jeg vi vet så kan fuglen bli skikkelig sjalu (noe den er på meg) og går det ikke nei da må dessverre papegøyen bli solgt.. og såklart er det ingen som ønsker at den skal dø, og det vil ikke jeg heller selvom jeg ikke syns så mye om den.

Hva med å prøve å se hvordan det går? Og bli enige om et kompromiss, hvor du skal prøve, men hvis det ikke går så får han selge den..

Er den stille på natta? Eller hvis det er teppe over buret?
Vi skal se det an hvordan det går :-) og det er ikke sikkert det blir så mye tid til fuglen etter at babyen har kommet og da må vi selge den uansett for å unngå at den napper seg selv noe som ikke er bra..

Hva med å prøve å se hvordan det går? Og bli enige om et kompromiss, hvor du skal prøve, men hvis det ikke går så får han selge den..

Er den stille på natta? Eller hvis det er teppe over buret?
Ja heldigvis er den stille på natta, men om våren om sommeren så kan den begynne allerede når det begynner å bli lyst ute og hører fuglekvitter uten ifra :-)

Back
Topp