Noen her inne som har snakkende papegøye?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Eller kjenner noen som har det? Da tenker jeg hvis dere har barn i tillegg også. Hvordan går det? Måtte dere selge den, eller har det gått bra?

Kjæresten min har en Grå jaco som snakker altfor mye, og jeg holder på å bli gal! Den kan snakke i mange timer i strekk. Det går ikke an å få den til å være stille heller, den bare snakker og lager alle slags lyder hele dagen helt frem til vi går å legger oss. Hadde det vært opp til meg så hadde den vært solgt for lenge siden, men den fuglen betyr tydeligvis alt for kjæresten min og vil derfor ikke selge den. Jeg skjønner jo det siden det er hans kjæledyr, men jeg syns han må tenke mer på babyen vår som kommer i april. Og at det faktisk ikke går an å ha en snakkende papegøye i hus når det er en liten baby som skal ha oppmerksomhet, og kanskje ikke får sove på grunn av all snakkingen.. vi kan faktisk høre papegøyen snakke helt inn på soverommet, og jeg våkner ofte av den når den begynner tidlig om morgenen..

Og jeg tenker mye på hvordan det vil gå når den lille kommer i april. Vil babyen klare å sove i all den snakkingen? Vil fuglen bli sjalu for babyen får all oppmerksomheten av oss?(den er sjalu på meg, og godtar ikke meg siden jeg er kjæresten til eieren av fuglen..) Har sikker enda flere spørsmål, men kommer ikke på noen akuratt nå.

Men hvis noen her inne har, eller kjenner noen som har en snakkende papegøye(grå jaco, ara eller lignende) i tillegg til barn.. Fortell hvordan det går! Trenger litt tips og anbefalinger til hva jeg/vi kan gjøre! :-)

Jeg har virkelig ikke peiling på papegøyer, men leste et sted for ikke så lenge siden om andre kjeledyr aom lager lyder og baber. Babyene var så vant med lydene fra de var i magen at de ikke ble forstyrret av dyrets lyder når barnet kom ut av magen.

Men dette hjelper jo lite på at du blir gal av fuglen da :-P

Men er det håp om at fuglen dør snart? Hvor lenge lever en papegøye? Jeg ser jo for meg at drt må være gull å sette barnet i vippestol forran fuglen når det er 4-5 måneder, og så kan du få deg en liten stund alene ;-)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Jeg har ikke erfaring. ;)

Kjipt at fuglen er så plagsom! Dette med papegøyer og barnet tenker jeg at man må se an når barnet er kommet. Som hun over sier så blir babyen vant med slike lyder fordi de hører dem igjennom magen. Det er helt utrolig hva babyer kan sove igjennom. Tenk på foreldre med en baby og kanskje tre andre unger, sikkert ikke så mye stillhet. ;)

Jeg har virkelig ikke peiling på papegøyer, men leste et sted for ikke så lenge siden om andre kjeledyr aom lager lyder og baber. Babyene var så vant med lydene fra de var i magen at de ikke ble forstyrret av dyrets lyder når barnet kom ut av magen.

Men dette hjelper jo lite på at du blir gal av fuglen da :-P

Men er det håp om at fuglen dør snart? Hvor lenge lever en papegøye? Jeg ser jo for meg at drt må være gull å sette barnet i vippestol forran fuglen når det er 4-5 måneder, og så kan du få deg en liten stund alene ;-)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk
Okei, får bare håpe at det går bra da :-) det er en grå jaco å de lever opptil 90-100 år og den er dessverre bare 1,5 år gammel nå... men blir den alvorlig syk og får kreft eller lignende så dør han da for det er ikke mye de kan gjøre for å redde den :-)

Vi hadde det da jeg var mindre, den bablet masse, men ble stille om vi dekket til buret, så gjorde det når vi skulle gjøre lekser, eller pappa skulle se nyheter, og når vi fikk besøk. dekker dere til buret om natten tror den at det er natt. Kan det funke hos dere?

Min mann har to papegøyer. Vi bor ikke sammen enda, så den lille hører de ikke. De skriker og stinker og er helt forferdelige. Jeg har sagt Han får kvitte seg med de når ungen kommer. Kommer ikke på tale med to hylende fugler og en skrikende baby. Da kommer jeg til å bli gal. Ser for meg fuglene hyler enda mer når babyen hyler... Det kommer ikke til å gå altså. Tror de får det bedre en annen plass en i samme hus som meg! :/

Kanskje ikke, men syns det er usmakelig å sette et smilefjes bak en setning det man skriver at fuglen dør om den blir alvorlig syk.
Ja det kan jeg være enig i, men nå ble det et smilefjes selvom jeg ikke mente noe vondt med det.. ikke er jeg noe særlig glad i fugler heller og har heller aldri likt dem, men jeg håper ikke at den dør!

Min mann har to papegøyer. Vi bor ikke sammen enda, så den lille hører de ikke. De skriker og stinker og er helt forferdelige. Jeg har sagt Han får kvitte seg med de når ungen kommer. Kommer ikke på tale med to hylende fugler og en skrikende baby. Da kommer jeg til å bli gal. Ser for meg fuglene hyler enda mer når babyen hyler... Det kommer ikke til å gå altså. Tror de får det bedre en annen plass en i samme hus som meg! :/
Denne også skriker noe sykt og snakker om alt mulig som faller han inn hele dagen fra morgen til sent på kveld.. han snakker snart hull i hodet på meg for å si det sånn.. hvilke papegøyer har han? :-)

Denne også skriker noe sykt og snakker om alt mulig som faller han inn hele dagen fra morgen til sent på kveld.. han snakker snart hull i hodet på meg for å si det sånn.. hvilke papegøyer har han? :-)
Off litt usikker... Er det jaco eller noe. De er store grønne og forferdelige :( Jeg takler de virkelig ikke, veldig var på lyder og kommer til å kvele noen om vi skal ha de i hus... Så får jeg helt vondt inni meg av å se de stå i bur. De har ingenting der å gjøre, de skal bo i jungelen!

Off litt usikker... Er det jaco eller noe. De er store grønne og forferdelige :( Jeg takler de virkelig ikke, veldig var på lyder og kommer til å kvele noen om vi skal ha de i hus... Så får jeg helt vondt inni meg av å se de stå i bur. De har ingenting der å gjøre, de skal bo i jungelen!
Hvis de er grønne og store så kan det være han har soldat-ara eller kanskje han har amazon papegøye :-) og ja de skriker noe sykt..

Av og til kunne jeg kverket våres papegøye fordi den gjør meg gal i hodet, men jeg hadde aldri gjort det heller men når det står på som værst så kjenner jeg at jeg blir gal..

kjæresten min vil jo såklart ikke selge den for han tror at det vil gå bra med å ha babyen og fuglen samtidig.. men han hadde nok aldri gjort det uansett hvordan det hadde gått, og det irriterer meg veldig.. men vi får rett og slett se hvordan det går når den lille kommer så får vi ta det derfra :-)

Hvis de er grønne og store så kan det være han har soldat-ara eller kanskje han har amazon papegøye :-) og ja de skriker noe sykt..

Av og til kunne jeg kverket våres papegøye fordi den gjør meg gal i hodet, men jeg hadde aldri gjort det heller men når det står på som værst så kjenner jeg at jeg blir gal..

kjæresten min vil jo såklart ikke selge den for han tror at det vil gå bra med å ha babyen og fuglen samtidig.. men han hadde nok aldri gjort det uansett hvordan det hadde gått, og det irriterer meg veldig.. men vi får rett og slett se hvordan det går når den lille kommer så får vi ta det derfra :-)

Ja, er ara er det. Har så lite med de å Gjøre...Jeg elsker dyr, Vokst opp mellom to gårder. Men papegøyer? Ehe nei. Du er villig til å se hvordan det går også du. Jeg har sagt at om vi kjøper et hus så kanskje, at de kan være i et annet rom, men i en liten leilighet kommer det ikke på tale. Han syter med å kvitte seg med de, den ene kom fra en familie som ikke behandlet henne så godt, så han er redd for å selge de til noen som ikke tar seg av de. Forstår det da,
Men de blir jo en trillion år, så det er nok vanlig at de bytter hjem?!
Å vi har hatt mange diskusjoner ang de dyrene altså. Det hemmer han så også, visst vi skal reise på
Tur ol...

Ja, er ara er det. Har så lite med de å Gjøre...Jeg elsker dyr, Vokst opp mellom to gårder. Men papegøyer? Ehe nei. Du er villig til å se hvordan det går også du. Jeg har sagt at om vi kjøper et hus så kanskje, at de kan være i et annet rom, men i en liten leilighet kommer det ikke på tale. Han syter med å kvitte seg med de, den ene kom fra en familie som ikke behandlet henne så godt, så han er redd for å selge de til noen som ikke tar seg av de. Forstår det da,
Men de blir jo en trillion år, så det er nok vanlig at de bytter hjem?!
Å vi har hatt mange diskusjoner ang de dyrene altså. Det hemmer han så også, visst vi skal reise på
Tur ol...
Jeg vil ikke akuratt ha den papegøyen for er drittlei av den og er ikke glad i fugler, men han nekter å selge den uansett hvordan det går.. akuratt som at den betyr mer enn meg og barnet.. håper ikke det stemmer da såklart! Men det virker sånn siden han nekter å selge den uansett.. Men er din villig til å selge dem hvis han må?

Jeg vil ikke akuratt ha den papegøyen for er drittlei av den og er ikke glad i fugler, men han nekter å selge den uansett hvordan det går.. akuratt som at den betyr mer enn meg og barnet.. håper ikke det stemmer da såklart! Men det virker sånn siden han nekter å selge den uansett.. Men er din villig til å selge dem hvis han må?
Han er veldig frem og tilbake altså, tror han vil beholde de. Og har ikke gjort noe for å selge de, selv om jeg har kommet med ulike forslag. Så bekymrer meg litt altså, men helt ærlig, visst han vil beholde de, flytter ikke jeg inn med ungen. Ja så vanskelig gjør jeg meg faktisk. Spes ikke i en leilighet, og de forstyrrer de andre i borettslaget også. Dæven så høylytte de er, hører de ute når en går forbi, det er jo nesten litt flaut. Forresten så syns jeg de lukter ekkelt også... Å var godt å få klaga litt på de der fuglene kjenner jeg. Han blir jo kjempesur, og vi kan nesten ikke snakke om det før vi begynner å krangle :(

Huff. Har ingen erfaring med papegøyer, men må bare spør... sier den ord, eller bare lyder?? :P

Han er veldig frem og tilbake altså, tror han vil beholde de. Og har ikke gjort noe for å selge de, selv om jeg har kommet med ulike forslag. Så bekymrer meg litt altså, men helt ærlig, visst han vil beholde de, flytter ikke jeg inn med ungen. Ja så vanskelig gjør jeg meg faktisk. Spes ikke i en leilighet, og de forstyrrer de andre i borettslaget også. Dæven så høylytte de er, hører de ute når en går forbi, det er jo nesten litt flaut. Forresten så syns jeg de lukter ekkelt også... Å var godt å få klaga litt på de der fuglene kjenner jeg. Han blir jo kjempesur, og vi kan nesten ikke snakke om det før vi begynner å krangle :(
Jeg kan dessverre ikke nekte han å ha den heller, men hvis det blir et problem me mye bråk fra papegøyen når den lille kommer for vi vet ikke hvordan ungen er når den kommer, for alt det jeg vet så kan det være vi får en unge med kolikk eller at fuglen blir sjalu osv. Men fuglen blir nok ikke solgt selvom det blir sjalusi eller en unge med kolikk eller andre ting..

Hvis jeg begynner å sier at han kanskje må selge fuglen når barnet kommer så blir han skikkelig sur og nekter å selge den og så kan det fort bli en krangel ut av det.. men jeg tror ikke mannfolk ser eller forstår hvordan det er å ha et barn for de tror det er kjempe enkelt og tror at det kommer til å gå som en drøm når du har en papegøye eller dyr sjenerelt.. men så enkelt er det nok ikke..

Hva med å prøve å se hvordan det går? Og bli enige om et kompromiss, hvor du skal prøve, men hvis det ikke går så får han selge den..

Er den stille på natta? Eller hvis det er teppe over buret?

Back
Topp