Noen her inne med sa og ma bak seg??

Tok hun en blodprøve? Skal til legen igjen neste tirsdag og kan ikke vente med å bli ferdig med dette. Vil jo så gjerne ha barn men akkurat nå er jeg bare sliten og klarer ikke helt se fremover....
De tok det også, men det var annen oppfølging i tillegg. Akkurat hva som var grunnen til at fikk blodfortynnende husker jeg ikke. Jeg tror kanskje det var en kombinasjon. Hun mistet bla flere ganger etter flyturer, men også ellers. Tror at de flyturene var utløsende for at de sjekket enda mer.
 
De tok det også, men det var annen oppfølging i tillegg. Akkurat hva som var grunnen til at fikk blodfortynnende husker jeg ikke. Jeg tror kanskje det var en kombinasjon. Hun mistet bla flere ganger etter flyturer, men også ellers. Tror at de flyturene var utløsende for at de sjekket enda mer.

Vi har prøvd lenge på nr 2. Jeg tok en blodprøve som viste at jeg er bærer av leiden mutasjon. Derfor tar jeg klexane (blodfortynnende) daglig, og endelig festet den seg!:) Leiden er ikke så vanlig tror jeg. Den fører til økt risiko for blodpropp. De som har sykdommen (arvet mutasjonen fra begge foreldrene) har større risiko enn de som er bærere eller ikke har det. Hvis det er dette venninnen din har kan det forklare hvorfor hun mistet etter flyturer. Da har man jo økt risiko. Jeg tok den prøven i november i 2015, og fikk svaret først nå :/
 
Huff håper det går bra for deg. Du blir iaf gravid fort da, det ble ikke jeg.. Føler at jeg ikke blir tatt på alvor selv om jeg har flere sa/ma bak meg.. jeg har også lavt stoffskifte og ingen har sagt noe om å sjekke nivåer på det for å se hvordan jeg ligger nå etter jeg ble gravid.. så om jeg vil ta hcg prøve så tror jeg ikke at jeg kommer til å få det..
Jeg har også lavt stoffskifte, og jeg skal følges opp med blodprøver hver fjerde uke. Medisindosa skal økes mellom 30 og 100% under svangerskapet.
 
Fått fremskyndet legetimen min til søndag, orker ikke vente lengre. Håper på å få utskrapning da og så ta blodprøve for å sjekke både stoffskifte og evt annet.
 
Jeg fikk endelig mast meg til en stoffskifteprøve i dag. Så håper på å få svar i morgen. Jeg fikk blodfortynnende pga flere sa/ma. Gyn mente sist at det øker gjennomstrømning og forhindrer abort. Da rakk jeg bare ta 3 sprøyter før det var for sent. Nå har jeg fått tatt de en lengre periode. Er på 5+4 i dag og er nervøs hver dag.... lettet for hver kveld jeg kan legge meg uten å fått blødninger. Det er så fælt å være så urolig...
 
Jeg har en MA fra tidligere og var gravid med tvillinger dette svangerskapet, men mistet den ene. Men har også to flotte barn :D

Jeg er forbi der hvor jeg er redd merker jeg. Jeg tenker at det går som det går, og vet at vi kommer oss igjennom det også hvis vi mister igjen. Det er faktisk litt godt å kjenne på den følelsen. Men jeg klarer ikke helt å glede meg, men det henger sammen med at jeg har hatt mye blødninger dette svangerskapet...og det er syntes jeg er synd, at jeg ikke gleder meg, men dessverre ingenting jeg får gjort noe med...
Disse første månedene er for meg er bare noe jeg må komme meg igjennom å bli ferdig med...


Blødde du mye etter at den ene tvillingen kom ut? Jg mistet også den ene tvillingen og føler vel at dette svangerskapet kommer til å gi meg hodebry og trangen til å måtte tisse hele tiden
 
Blødde du mye etter at den ene tvillingen kom ut? Jg mistet også den ene tvillingen og føler vel at dette svangerskapet kommer til å gi meg hodebry og trangen til å måtte tisse hele tiden

Jeg blødde nok til at jeg var sikkert på at jeg hadde mistet. Det kom kanskje to store "fløsjer", men ganske mye totalt over en uke. Og kommer stadig vekk, frisk igjen i går og i dag med litt diffuse ubehager, som jeg ikke liker.... Føler ikke at jeg er i mål enda dessverre... Nei, dette svangerskapet har ikke vært mye solskinn og glede!
 
Jeg fikk endelig mast meg til en stoffskifteprøve i dag. Så håper på å få svar i morgen. Jeg fikk blodfortynnende pga flere sa/ma. Gyn mente sist at det øker gjennomstrømning og forhindrer abort. Da rakk jeg bare ta 3 sprøyter før det var for sent. Nå har jeg fått tatt de en lengre periode. Er på 5+4 i dag og er nervøs hver dag.... lettet for hver kveld jeg kan legge meg uten å fått blødninger. Det er så fælt å være så urolig...
Det er bra! Lavt stoffskifte har innvirkning på babyens utvikling. Derfor er det viktig med rett medisindose og god oppfølging.
 
Hadde desverre en MA i juni og SA i august. Ble en veldig dårlig sommer for oss. Så nå satser vi på at alt går bra. :)
 
Back
Topp