Noen gode tips

~Kathrine~

Forumet er livet
Er det noen her som har gode tips for å få sove .oO(Zzzz)

Jeg sliter så med å få sove på natta,
det er ikke bare det med tissinga som gjør at jeg våkner til liv.
Men jeg plages med å sovne.... *stort sukk*

Jeg vil ikke ta piller, men er det noe på kostbutikk eller noe?

Kathrine

Jeg vet ihvertfall av erfaring at data om kvelden er drepen for min søvn.. jeg pleier derfor krøke meg sammen i sofan og gløtte litt på tv før jeg stuper i seng med ei god bok. Da skal det ikke mange minuttene til før jeg ZZZZZzzzzzz med boka over trynet!
Kan vel heller si at jeg er heldig og ikke er plaget med å ikke få sove for tiden. Har egentlig ikke så mange gode tips, men å lese eller ha et par runder med sex er mer enn nok søvndyssende på meg. [8D]

Hva med massasje?

Ja sex bruker å hjelpe meg åsså, men det er ikke så lett de dagene/netterne han jobber på natta [&:]

Ja kansje det med data ikke er "bra" på kvelden, men det er ofte slik at jeg sovner rundt 24, men våkner første gang rundt 04 (for å gå på do) å da er det UMULIG å få sove igjen.
Å da er jeg i den onde sirkelen, må sove på dagen/ettermiddagen...å vips...trøbbel til kvelden

------ARGHH--------

takk for tips!

Ja, den døgnrytmen..[;)] Jobber du forresten?

Nei er hjemme!

*sjef over de dårlige tider*

Ok, jeg er nok i en ganske anerledes situasjon som har en heltidsjobb og en deltidsjobb ved siden av. I tillegg sparker jeg fotball èn gang i uka, og trener litt på treningssenter. Tilpasser deltidsjobben slik som passer meg, men må passe på frister.. For tiden er det veldig mye jobbing, så jeg må si at jeg sikkert sliter meg ut og derfor stuper i seng om kveldene. [8|]

åååå det skjønner jeg godt!
Er ferdig utdannet, men rakk ikke å komme meg i jobb før jeg ble gravid!

Jeg har en blodsykdom (kun ved graviditet) som gjør at jeg bare må slappe av,
får ikke trene, bære noe, eller andre aktiviteter som kan sette blodtrykket mitt opp.
Jeg skal helst ligge hele dagen, å gjøre ingeting [:@][:@][:@]

Tar en kjipen sprøyte hver dag, Fragmin!
Som svir som bare juling, å etter den blir jeg små dårlig.
Blir innlagt en god stund før jeg har termin, å de regner med å ta meg ca tre uker før tiden.
Men jeg har enda ikke gott opp å føde normalt denne gangen,
det er mitt håp!

Hva slags blodsjukdom er det om jeg kan spørre? [:o] Er nok best å holde seg i ro da ja..
Høres ikke ikke så god ut den sprøyta.. [&o]

Her derimot er det bare lavt blodtrykk, men jeg sliter ikke noe særlig med det enda. Tar jern og passer på kostholdet. [8|]

Lavt blodtrykk er vanlig hos gravide [;)]

Det er noe som gjør at jeg får for tykkt blod, som igjen medfører til dårlig/lite næring til babyen og høyt (farlig) blodtrykk for meg.

Sist (da visste de ikke det de vet i dag), fikk jeg alvårlig svangerskapsforgiftnig, som medførte for tidlig fødsel (uke 30), å babyen va kun 1040 gram. Å jeg var farlig nært til å styke med [&:]

Så derfor tar jeg blodfortynnende i injeksjon, stor dose hver dag. Å dispril, for å få blodplatene mine sterker. Å til kontroll hver 14. dag, å fra uke 24 skal jeg hver uke til jordmor.

Kroppen er en merkelig greie, å min egener seg ikke til å bære frem barn [:(]

Oj, du har jo noe å holde tritt med.. Rart det skal variere så mye fra person til person egentlig. [8|]
Så liten han var gutten din når han ble født da.. Men alt gikk heldigvis bra forstår jeg?

han blir 11 år i Mai, å det går veldig fint med han!
men han har en god del plager/diagnoser, men det er ikke noe kognitivt galt med han!
han henger etter på skolen, dysleksi, vannhode, liten av vekst m.m

så han har litt å stri med, å det er ikke lett nå som han er blitt så stor, han stakkars merker at han er litt anderledes.

så vi har hatt våre timer, dager, måneder på sykehus...

VIL IKKE HA EN SÅNN RUNDE IGJEN [&:]

Det skjønner jeg godt..
Regner med at det går bra denne gangen når dere er føre var og vet mer enn sist gang.[;)]

ja jeg har super oppfølging denne gangen,
så jeg gruer meg litt til å skifte lege/jordmor pga flytting!

Håper det blir like bra i Tromsø!

Får satse på det, eller så får man bytte lege/jordmor. [;)]

Hei Kathrine..
jeg skulle gi et tips om å trene og ut å få litt frisk luft, før jeg leste gjennom samtalen med Irene 29, og nå sitter jeg bare å tenker på situasjonen din. Beundrer virkeli at du er gravid igjen nå, selv om du har så mange problemer og har hatt vanskeligheter tidligere. Må si at jeg tenker på deg nå ja.. Jeg syntes synd på meg selv med mine små problemer, men det blir i grunn fillesaker i forhold til alt det du er igjennom - så nå synes jeg ikke synd på meg selv lengre!! Tenker i steden på deg og den lille i magen i tillegg til gutten din på 11år.

Håper han får riktig tilrettelegging og hjelp på skolen både mot dysleksi og resten av vanskene! Det er så viktig i tillegg til den hjelpen og støtten han får fra deg og pappan. Jeg føler meg helt sikker på at du gjør verden litt et flott sted for han, for jeg hører på engasjementet ditt og måten du snakker (skriver) på at du er en veldig omsorgsfull og snill mamma!

Sender mange tanker til dine søvnproblemer og håper at du får til å snu døgnrytmen din... Krysser i tillegg fingrer og tær for at alt går bra med deg og den lille i magen!

Mange klemmer fra meg [:)]

Hei [:)]

Off det er ikke noe kjekt, jeg var en del plagte med det tidligere, men nå går det mye bedre. Føler det er bedre å sovne vis jeg har spist godt med kveldsmat før sengetid [:)]

Vett du hva du skal ha?

Tusen Tusen Takk!

Det var utrulig mye fint, det er så godt å få litt oppløft innimella.
Så det var veldig godt å lese så mye fint om meg selv...*hihi*
Ja min sønn på snart 11 krever sitt, men det er verdt hver eneste motbakke
vi må jobbe oss gjennom.
Her på skolen (Blommenholm skole) har han fått FANTASTISK søtte og hjelp,
noe som jeg skal sørge for vedvarer nå som vi flytter.

Han er en motiverende liten skapning i seg selv,
og han er verd alt som kreves ekstra for meg som mor.
Vi bor ikke sammen med Pappan hannes, han har ikke vært til stede.
Men jeg har funne den beste erstattning som finnes,
han tar han for det han er å ikke det som måtte hemme han!

Men det å bli gravid igjen har jeg brukt mange år på å modnes til,
men når jeg fant Mannen var det ikke vanskelig lenger.
Vi skal klare det som kommer, uansett!
Å jeg har fantastisk støtte i både han, sønnen min og familie.
Å ikke minst dere!!!!!!!

Bukker & Neier pent,
å takker ydmykt igjen!

Klem til deg fra meg [:D]

Nei skal på UL den 30, bare 5 dager igjen. Håper å kunne se det da!
vet du?

Blir litt kort svar ¨nå, for jeg må gå...

Men du er en oppmuntring og en forbilde for oss alle Katrhine! Blir jeg
brøkdelen av den mamman du er, så skal jeg være overlykkelig!!

Vi prates senere for jeg må hente bilen min å dra på jobben

Tusen klemmer[:)]

Back
Topp