Noen gode råd mot blodtrykksfall?

Jeg turte ikke å dusje alene. Samboeren måtte alltid være med meg. Jeg lente meg mot veggen mens han vasket meg. Noen ganger måtte jeg sette meg underveis fordi det svimlet sånn. Da hjalp han meg både ned og opp.

Cola og Ritz-kjeks hjalp meg :) Og veldig sterke jerntabletter.... Ble mye bedre når jeg gikk på 100 mg jern i døgnet, og de få anfallene jeg fikk stoppet jeg med ett glass cola og noen ritz :) Er også kvalmestillene med de to tingene sammen ;)

Drikk nok!
Og litt salt er ikke farlig for nyrene. Trenger ikke overdrive :P
Så er det viktig å få i seg nok mat.

Du må reise deg sakte. Sjekk også om du har lav blodprosent. Jeg har slitt med dette i over 10 år. Legen anbefaler salt og lakris ;)

Besvimte annenhver dag i svangerskapet, og har hatt problemer med lavt blodtrykk siden tenårene.
Som andre her sier: Lakris, nok vann, reis deg sakte.
I tillegg kan støttestrømper være kjekt, og å sette seg med beina høyt så fort du får muligheten til det.
Jeg kunne ikke stå i kø når jeg var gravid, for et par stillestående minutter var nok til at jeg gikk i dørken. :p
Besvimte stående på IKEA-bussen, i bankkø osv. Om jeg MÅTTE stå stille, passet jeg på å bevege beina for å holde sirkulasjonen i gang - strammet beinmusklene på omgang, trippet/danset/marsjerte på stedet hvil osv.

Lykke til, og god bedring!

Back
Topp