Noen gode råd mot blodtrykksfall?

Agnete

Forumet er livet
Jeg har dette med engang jeg reiser meg opp. Har vært sengeliggende hele svangerskapet, og har lyst til å begynne å bevege meg litt rundt.
Jeg går da hjertebank med engang, jeg blir svimmel, kaldsvetter, kvalm, suser i ørene og får tåkesyn.
Om jeg ikke legger meg ned igjen så svimer jeg av! Nå er jeg så lei av alt, jeg vil ut litt i frisk luft, jeg vil se på julepyntet butikker osv.
Så har du noen gode "kjerring" råd som hjelper mot dette?

Drikk masse vann!! Lakrisrot te hjelper for meg. Ha noe sukker med deg hele tiden fks druesukker tabletter. Spis jevnlig:)

Jeg kaster opp mye, så har sikkert litt sammenheng med veskebalansen.
Jeg får begynne å ha med meg en flaske vann, samt litt å spise på når jeg er ute på tur :)
Lakris og druesukker skal jeg huske på :)

Jeg kaster opp mye, så har sikkert litt sammenheng med veskebalansen.
Jeg får begynne å ha med meg en flaske vann, samt litt å spise på når jeg er ute på tur :)
Lakris og druesukker skal jeg huske på :)
For meg var den lakrisrot teen kvalmestillende:)

Spis lakrids drikk masse spis regelmessig ikke ha for tykke klær på. Da er det lettere å svette å bli svimmel. Vet dette da jeg sliter med blodtrykksfall og lavt blodtrykk selv. Å IKKE stress det er viktig

Reiser du deg opp fra sengen med en gang? Lurt å ta det rolig og gradvis. Sett deg opp på sengekanten først og bli sittende i noen minutt før du reiser deg.
Anbefaler også en tur til legen for å sjekke ut hva det kan være

Reiser du deg opp fra sengen med en gang? Lurt å ta det rolig og gradvis. Sett deg opp på sengekanten først og bli sittende i noen minutt før du reiser deg.
Anbefaler også en tur til legen for å sjekke ut hva det kan være

Jeg får det uansett om jeg reiser meg opp med engang eller vært på beina i flere minutter :)
Legen er jeg hos hver uke, så blir godt sjekket opp, sånn er det når man er dårlig i svangerskapet. Min lege har ingen tips bortsett fra å ta livet med ro. Derfor er jeg ute etter litt kjerringråd, og drikke er nok ett veldig godt ett for meg :)
Så prøve å spise litt salt, lakris og drikke en del er nok gode råd for meg som jeg skal prøve meg på :)

Jeg får det uansett om jeg reiser meg opp med engang eller vært på beina i flere minutter :)
Legen er jeg hos hver uke, så blir godt sjekket opp, sånn er det når man er dårlig i svangerskapet. Min lege har ingen tips bortsett fra å ta livet med ro. Derfor er jeg ute etter litt kjerringråd, og drikke er nok ett veldig godt ett for meg :)
Så prøve å spise litt salt, lakris og drikke en del er nok gode råd for meg som jeg skal prøve meg på :)
Peanøtter kan være lurt siden de har mye salt :)

Er det ikke mye fett i de også? Trenger å gå opp i vekt og få i meg næring. Da er kanskje peanøtter ett godt alternativ :D
Takk for tips :)
Jo, og en del av det sunne fettet ;)

Eneste som hjalp meg var å bevege meg saaaakte når jeg først beveget meg og å sette meg ned så fort jeg hadde muligheten. Forhåpentligvis var det noe å sette seg på, vanskelig å sitte på gulvet med bekkenløsning. Det aller beste er nok å spise og drikke nok - da ble bedre hos meg når kvalmen ble bedre, men det kan man ikke styre. Og å bli for varm gjorde det værre. Trening i basseng med varmt vann og å dusje gikk ikke. De siste julegavene ble handlet i rullestol, de leier ut på kjøpesenter

Eneste som hjalp meg var å bevege meg saaaakte når jeg først beveget meg og å sette meg ned så fort jeg hadde muligheten. Forhåpentligvis var det noe å sette seg på, vanskelig å sitte på gulvet med bekkenløsning. Det aller beste er nok å spise og drikke nok - da ble bedre hos meg når kvalmen ble bedre, men det kan man ikke styre. Og å bli for varm gjorde det værre. Trening i basseng med varmt vann og å dusje gikk ikke. De siste julegavene ble handlet i rullestol, de leier ut på kjøpesenter

Dusje er ett mareritt!!! Jeg rett og slett hater det, for jeg dusjer på de dagene jeg ikke er sengeliggende og da ender jeg opp med oppkast å være sengeliggende igjen!
Dessverre får man ikke styrt kvalmen, har noen medesiner som hindrer at jeg kaster opp like mye. Derfor ett stort ønske med å få litt luft og ett normalt liv :)

Jeg drakk litt cola for å få i meg sukker. Jeg kunne glemme å dusje uten det, hadde svint av i dusjen. Og spiste mat jevnt og trutt. Gikk opp mye men slapp å være svimmel hele tiden. Har naturlig lavt blodtrykk og kan slite med det til det daglige uansett.

Back
Topp