Jeg vil hjem så fort som overhodet mulig.
Sist hadde jeg et helt forferdelig opphold på KK. Såpass at både psykologen på helsestasjonen, og psykologen jeg ble sendt til på dps, mente fødselsdepresjonen min var direkte årsak av det jeg opplevde der, og at det de holdt på med der burde vært straffbart. Jeg skal inn til samtale på sykehuset før fødsel, ikke pga fødselsangst, men pga barseloppholdsangst... Jeg kvier meg sånn til å måtte forholde meg til de rævva ansatte at jeg ikke klarer tenke på fødselssmerter og revning og sånt, alt det drukner i angsten for å bli kjørt helt i grøften av de ansatte der en gang til.
Så denne gangen vil jeg ikke være der et sekund mer enn jeg MÅ.
Sist var jeg der i fem døgn etter fødselen, da ammingen gikk rævva, småtten hadde lav fødselsvekt og var veldig svak, og så i tillegg fikk gulsott.
Det var fem helt jævlige døgn, på tremannsrom med do langt helvetes nedi gangen. Til slutt sendte de meg hjem fordi en av de jordmødrene som ikke oppførte seg som dritt så at jeg var helt på felgen, og mente at nå var grunnen til at jeg ikke fikk melkeproduksjonen i gang at jeg var jo helt på felgen, og at jeg kom til å ha det mye bedre hjemme.. Noe som stemte veldig.
Mye mer avslappende å være hjemme, selv med en treåring, enn å være på tremannsrom, med tre babyer som hyler på tur til alle døgnets tider, folk som reker inn og ut, slår på lyset midt på natten for å skifte bleie (og da må faktisk skyve på sengen min for å komme til bleieskiftestasjonen..), osv.
Jeg vil HJEM! Aller helst vil jeg ikke innom sykehuset i det hele tatt... Nå skal jo normen bli, med det nye bygget de bygger, at flergangsfødende skal sendes hjem etter 6 timer, så bør ikke være så mye i veien for det om bare denne babyen har vet til å ta til seg næring både inni og utenfor magen..