Noen andre som får negativitet når man forteller om graviditeten ?

Så trist! gratulerer fra meg i alle fall ❤️ ikke helt i lignende situasjon. Men jeg får to veldig tette. Blir 13 mnd mellom dem, hvis den i magen ikke blir prematur som første. Når jeg forteller folk om graviditeten, er det få som gratulerer meg. Folk sier heller. "Oj.. Det blir tøft.." Eller "Det var vel ikke planlagt vel..?" Eller begge deler. Graviditeten var faktisk planlagt. Jeg har en sykdom som gjør at jeg gradvis blir helt steril og brukte 5 år med å bli gravid med første. Fikk beskjed av gyn. at hvis vi skulle få søsken til lille, så måtte vi fortsette å prøve med en gang etter vi fikk første.
Får tette her og, men ikke så tette, hadde egentlig termin i mai men mistet, så nå blir det litt større aldersforskjell enn det det først skulle bli. De kommer nok til å ha mye glede av hverandre :)
 
Får tette her og, men ikke så tette, hadde egentlig termin i mai men mistet, så nå blir det litt større aldersforskjell enn det det først skulle bli. De kommer nok til å ha mye glede av hverandre :)

Ja, jeg ser positivt på det selv. Så er klart det er litt irriterendes å få høre dette hele tiden.
 
Får mest positivt, men får også høre at jeg er gal, og om vi ikke har funnet ut hva det kommer av... Men, jeg bryr meg ikke om det, og tenker det kanskje ikke er så rart at en får noen kommentarer når en venter nummer 7... (og ja, jeg har født alle selv, og alle har samme far)
 
Får mest positivt, men får også høre at jeg er gal, og om vi ikke har funnet ut hva det kommer av... Men, jeg bryr meg ikke om det, og tenker det kanskje ikke er så rart at en får noen kommentarer når en venter nummer 7... (og ja, jeg har født alle selv, og alle har samme far)
Oj.. Nummer 7? Skal si du er heldig :)
 
Får mest positivt, men får også høre at jeg er gal, og om vi ikke har funnet ut hva det kommer av... Men, jeg bryr meg ikke om det, og tenker det kanskje ikke er så rart at en får noen kommentarer når en venter nummer 7... (og ja, jeg har født alle selv, og alle har samme far)
Så flott! Ikke mange som får så mange barn i dag så det er jo kjempefint syns jeg. Jeg har tre fra før, lille i magen er bf sin første og han vil ha fler, så blir nok fler her og om ikke alderen setter en stopper. BF vil ha 2-3 egne så blir gjerne en gjeng her og
 
Har utelukkende fått positive tilbakemeldinger. Men folk har liksom venta på det siden vi har en på 3 år fra før og har vært gift i 2 år. Fått høre en stund at det er på tide å få nestemann...
Men når vi ventet nr.1 var nok ikke alle like optimistiske. Vi hadde ikke vært sammen så veldig lenge, jeg hadde arbeidsavklaringspenger og var syk. Mange som sikkert antok at jeg skulle sikre meg penger fra mannen som tjente bra.. Men vi har jo motbevist det da:)
 
Akkurat nå vet jeg ikke helt hva som er verst. Fortalte det til foreldrene våre i går. Ingen sa no som helst. Det ble total stillhet i fem minutter før svigerfar begynte å snakke om været...
 
Akkurat nå vet jeg ikke helt hva som er verst. Fortalte det til foreldrene våre i går. Ingen sa no som helst. Det ble total stillhet i fem minutter før svigerfar begynte å snakke om været...
What? De kunne jo ha gratulert ihvertfall
 
Akkurat nå vet jeg ikke helt hva som er verst. Fortalte det til foreldrene våre i går. Ingen sa no som helst. Det ble total stillhet i fem minutter før svigerfar begynte å snakke om været...

Er det mulig kunne jo i det minste reagert på et vis. Det der var bare slemt rett å slett.
 
Har fått utelukkende positive reaksjoner til nå, trodde vi kom til å få høre noe siden jeg er student uten jobb og mannen ikke tjener altfor godt. Men siden vi mistet i uke 18 i fjor, er heldigvis familiene og de som vet om det veldig glade for oss og forståelsesfulle for at vi ville prøve igjen :)

Jeg har omtrent ikke fortalt noen av vennene mine enda da, har bare ikke orket noe oppmerksomhet rundet det, måtte fortelle ei fordi jeg måtte avlyse en viktig avtale, og ei annen møtte jeg på jobb på KK :p Et par av de kan være litt i overkant ærlige om hva de mener, men tviler på at de er så blåst at de kommer med noen negative kommentarer når det vet hva som har skjedd tidligere, og nå er jeg jo kommet ganske langt uansett også...
 
Akkurat nå vet jeg ikke helt hva som er verst. Fortalte det til foreldrene våre i går. Ingen sa no som helst. Det ble total stillhet i fem minutter før svigerfar begynte å snakke om været...
At de gjorde hva? :eek:

Den reaksjonen ville jeg tatt opp med dem så de kan få lov til å forklare seg. Lite gøy å ikke snakke om den store rosa elefanten de neste mnd.
 
At de gjorde hva? :eek:

Den reaksjonen ville jeg tatt opp med dem så de kan få lov til å forklare seg. Lite gøy å ikke snakke om den store rosa elefanten de neste mnd.
Vi skal ha toårs feiring i helgen, så jeg regner med det blir snakket om da. Elefanten er sluppet, så får de finne ut hvordan de vil håndtere den i løpet av denne uka
 
Jeg vil bare si: Gratulerer så mye til dere alle :) Ingen fortjener negativitet rundt dette. Det er helt fantastisk å skulle bære frem et barn, det er virkelig både en velsignelse og en bragd. Lukk vekk dem som er negative og fokuser på dem som er positive og støttende :)
 
Jeg vil bare si: Gratulerer så mye til dere alle :) Ingen fortjener negativitet rundt dette. Det er helt fantastisk å skulle bære frem et barn, det er virkelig både en velsignelse og en bragd. Lukk vekk dem som er negative og fokuser på dem som er positive og støttende :)
Takk for det, så godt å få en gratulasjon er ikke mange av de
 
At de gjorde hva? :eek:

Den reaksjonen ville jeg tatt opp med dem så de kan få lov til å forklare seg. Lite gøy å ikke snakke om den store rosa elefanten de neste mnd.
To årsdagen er ferdig feiret. Mine foreldre har vist summet seg og kom med positiv respons. Svigers nevner ikke et ord. Ikke ETT jævla gratulerer en gang!
 
Back
Topp