Noen andre som får negativitet når man forteller om graviditeten ?

Gulljentå

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Som forventet er det nettopp det jeg får. I mitt tilfelle er det bl annet at jeg har tre unger med en annen, ble slutt med han i fjor (vært mye styr osv) og nå gravid i et nytt forhold. Var veldig glad etter duotesten tirsdag da resultatene var kjempegode, men legger en demper på gleden når man ikke blir gratulert men spurt om man vurderer abort, om jeg er sprø, osv osv... Noen andre som møtes med lignende?

Har ikke opplevd det selv heldigvis, men vil bare si at jeg klarer ikke å forstå at enkelte folk ikke kan være glad på andre sine vegne :o
Håper de tar til fornuft etterhvert, og at du klarer å glede deg over lille i magen allikevel :)

Har heller ikke opplevd det.
Blir helt sjokkert over at noen kan få seg til å si noe slikt til deg! Hva skjedde med folkeskikk!
Kos deg med graviditeten du og prøv å drit i hva folk sier! :)

Har fått noen spørsmål som er det ikke nok med de 3 dere har?
Er det med samme far?
Er du blitt gal?

Men de fleste er heldigvis glade for oss å gratulerer :)

Har fått noen spørsmål som er det ikke nok med de 3 dere har?
Er det med samme far?
Er du blitt gal?

Men de fleste er heldigvis glade for oss å gratulerer :)
Har du og blitt gal? Velkommen i klubben .
Her er det ny far, nytt forhold, ikke bor vi sammen enda heller,hatt mye problemer mtp eks og hele opplegget der.
Hvorfor må folk komme med slik? Jeg regner med at det kommer mer oppgulp også så må bare stålsette meg. Heldigvis har jeg gode venninner å støtte meg på også, og barnefaren er superhappy. Så sammen gleder vi oss

Har du og blitt gal? Velkommen i klubben .
Her er det ny far, nytt forhold, ikke bor vi sammen enda heller,hatt mye problemer mtp eks og hele opplegget der.
Hvorfor må folk komme med slik? Jeg regner med at det kommer mer oppgulp også så må bare stålsette meg. Heldigvis har jeg gode venninner å støtte meg på også, og barnefaren er superhappy. Så sammen gleder vi oss

Er gal jeg også ja.
Tenk det 4 barn ;)

Godt du har gode venner og at barnefar er glad :)

Når vi er gale er det godt det er noen som liker vår galskap ;)

Er gal jeg også ja.
Tenk det 4 barn ;)

Godt du har gode venner og at barnefar er glad :)

Når vi er gale er det godt det er noen som liker vår galskap ;)

De gærne har det godt har jeg hørt ;) :D

Kos dere med babymagene og drit i hva andre måtte mene ♡

Vi har ikke annonsert graviditeten enda. Mye fordi det med tredjemann kom en del negative tilbakemeldinger. Gruer meg for hvilke kommentarer vi får med fjerde. Vi har tre sammen, han har en fra før. Så vårt fjerde, hans femte. Tror mange sier ting uten å tenke over det, men det sårer jo likevel

Har ikke fått noe spesielt negativt denne graviditeten, men forrige gang med nr 4 kom der en del kommentarer som "er det ikke nok no", "ENDA EN?", "har dere ikke hørt om prevensjon" osv. Denne gangen har de fleste bare fliret og gratulert, de flirer da de vet at vi absolutt var ferdig med å få barn. Eneste negative som har vært har vært fra størstesøster, hun vil absolutt ikke ha et småsøsken til. Men så har hun sitt å stri med så overser det og tenker det går seg til. :)

Skjønner ikke at folk får seg til å slenge sånn "dritt". Om man velger å få 0, 1, 2, 4 eller 10 barn er en privatsak! Om alle barna har forskjellige fedre eller ikke spiller ingen rolle...

har fått bare negative kommerntarer bare utenom familie, mistet alle etter jeg ikke ville ta abort.

men det er ikke hva andre sier som gjelder! handling sier mer enn ord, så det beste vi kan gjøre er å motbevise dem :-)

har fått bare negative kommerntarer bare utenom familie, mistet alle etter jeg ikke ville ta abort.

men det er ikke hva andre sier som gjelder! handling sier mer enn ord, så det beste vi kan gjøre er å motbevise dem :-)

Vet du noe om hvorfor du bare har fått negative kommentarer utenom familie?

Helt enig i det siste. Fatter ikke at folk ikke kan glede seg over noe så fantastisk som et nytt liv

Jepp.nesten bare negativitet fra familien angående graviditeten. Skal bli aleinemamma , noe som er veldig upopulært. Har en søster som er gravid,hun er gift og får bare positive tilbakemeldinger fra familien..

Vet du noe om hvorfor du bare har fått negative kommentarer utenom familie?

Helt enig i det siste. Fatter ikke at folk ikke kan glede seg over noe så fantastisk som et nytt liv

barnefar/kjæresten ville jeg skulle ta abort, da han har to barn fra før (som jeg ikke får møte eller ha noe med å gjøre). jeg har ingen, jobber i barnehage og har ønsket meg barn lenge. dette var noe ikke alle respekterte, så nå går det rykter om det ene og det andre, og det er fler stygge blikk jeg møter enn imøtekommende. trist at det skal være sånn, selv når jeg må gjøre dette alene (uten bf) og det ikke går ut over noen andre lengre...

men vi må som sagt bare vise dem! ingen kjenner oss bedre enn oss selv og ingen andre enn oss vet hva vi er i stand til å klare :-)

Er ingen som vet noe om dette svangerskapet, men med nr 3 for 5 år siden fikk jeg høre fra min egen mormor att jeg var ikke tvungen til å befolke verden alene !!:laughing021
Fikk 3 barn på veldig kort tid da så jeg skjønte henne litt sånnsett:)

Vi fortalte ene søsteren til samboer med familie i dag om lille i magen, de ble kjempe glad :-) De fikk nettopp nr 2, og har samme aldersforskjell som vi får på våre :-)

barnefar/kjæresten ville jeg skulle ta abort, da han har to barn fra før (som jeg ikke får møte eller ha noe med å gjøre). jeg har ingen, jobber i barnehage og har ønsket meg barn lenge. dette var noe ikke alle respekterte, så nå går det rykter om det ene og det andre, og det er fler stygge blikk jeg møter enn imøtekommende. trist at det skal være sånn, selv når jeg må gjøre dette alene (uten bf) og det ikke går ut over noen andre lengre...

men vi må som sagt bare vise dem! ingen kjenner oss bedre enn oss selv og ingen andre enn oss vet hva vi er i stand til å klare :-)
Uff, det høres ut som en ekkel situasjon. Håper barnefar får opp øynene og skjønner hva han kaster for bauen.

Stå på du (y)

Har opplevd litt negativitet fra andre pga min unge alder.. Har akkurat fyllt 18 år, og samboer og jeg gleder oss utrolig masse :-) De nærmeste familiemedlemmene har nå kommet seg forbi sjokket så nå gleder alle seg. Jeg gruer meg mest til hele vennekretsen og bekjente hører det, da jeg ikke vet hvordan de vil reagere, men er heldigvis over 12 uker nå så abortpress blir det hvertfall ikke :-D

Har opplevd litt negativitet fra andre pga min unge alder.. Har akkurat fyllt 18 år, og samboer og jeg gleder oss utrolig masse :) De nærmeste familiemedlemmene har nå kommet seg forbi sjokket så nå gleder alle seg. Jeg gruer meg mest til hele vennekretsen og bekjente hører det, da jeg ikke vet hvordan de vil reagere, men er heldigvis over 12 uker nå så abortpress blir det hvertfall ikke :-D

Jeg var 17 år når jeg gikk gravid med storebror, og skjønner hva du mener.. Men ung alder trenger ikke å ha noe som helst å si! Jeg har nå verdens fineste 5-åring, som har alt han trenger og mer til :) Så lenge dere som foreldre er glade går det så fint, så! :)

Så trist! gratulerer fra meg i alle fall ❤️ ikke helt i lignende situasjon. Men jeg får to veldig tette. Blir 13 mnd mellom dem, hvis den i magen ikke blir prematur som første. Når jeg forteller folk om graviditeten, er det få som gratulerer meg. Folk sier heller. "Oj.. Det blir tøft.." Eller "Det var vel ikke planlagt vel..?" Eller begge deler. Graviditeten var faktisk planlagt. Jeg har en sykdom som gjør at jeg gradvis blir helt steril og brukte 5 år med å bli gravid med første. Fikk beskjed av gyn. at hvis vi skulle få søsken til lille, så måtte vi fortsette å prøve med en gang etter vi fikk første.

Back
Topp