Noe som irriterer meg når DU handler..

ORIGINAL: Pastell

ORIGINAL: Tøsa

Kan med hånda på hjertet si at jeg tilfredsstiller dine krav [;)]

Ikke jeg[;)] Trenger jeg hundrelapper, spør jeg om jeg kan få det jeg. Står stort skilt på butikken her om at man kan ta ut 5000 ekstra, så spør om det jeg trenger jeg[;)]

Lurer på om du kan være hu dama vi unngår å gå i kassa til[:-] hihihi

Haha, det kan godt hende [:D] Hos oss står det ingen plass at man kan ta ut penger, men vi lar jo kundene gjøre det. Ikke no problem det. Men blir så lei av alle de som skal ha ditt og datt. Har man ikke, så han man ikke. Ingen vits å bli sint. Har opplevd kunder som har blitt sint fordi de har fått en 500lapp, og ikke fått vekslet (fordi jeg hadde lite veksel) at de gikk inn igjen og kjøpte kun EN tyggis [8D]

Der går grensa mi..

ORIGINAL: pandalise

Ikke jeg[;)] Trenger jeg hundrelapper, spør jeg om jeg kan få det jeg. Står stort skilt på butikken her om at man kan ta ut 5000 ekstra, så spør om det jeg trenger jeg[;)]

Haha, det kan godt hende [:D] Hos oss står det ingen plass at man kan ta ut penger, men vi lar jo kundene gjøre det. Ikke no problem det. Men blir så lei av alle de som skal ha ditt og datt. Har man ikke, så han man ikke. Ingen vits å bli sint. Har opplevd kunder som har blitt sint fordi de har fått en 500lapp, og ikke fått vekslet (fordi jeg hadde lite veksel) at de gikk inn igjen og kjøpte kun EN tyggis [8D]

Der går grensa mi..

Skjønner deg godt! Og du er ikke henne vi ikke handler hos. Hun er godt oppi åra og ei suuur dame.

Jeg jobber ikke i butikk, men irriterer meg godt over en del for det. Blant annet de som smaksprøver på smågodtet!! Det er ikke smaksprøver og for all del; bruk smågodtskjea og ikke legg den oppi smågodtet når du har pelt ferdig. Hvis alle gjorde det hadde jeg blitt en lykkelig sjel[;)]

Der går grensa mi..

Skjønner deg godt! Og du er ikke henne vi ikke handler hos. Hun er godt oppi åra og ei suuur dame.

Jeg jobber ikke i butikk, men irriterer meg godt over en del for det. Blant annet de som smaksprøver på smågodtet!! Det er ikke smaksprøver og for all del; bruk smågodtskjea og ikke legg den oppi smågodtet når du har pelt ferdig. Hvis alle gjorde det hadde jeg blitt en lykkelig sjel[;)]

Har faktisk sett noen plasser at det står at "smaksprøver" er tyveri og kan bli anmeldt for det. Såvidt de klarer å si hei for munnen er full av smågodt[>:] Kan vel også si det om de som skal klemme på alt av frukta.. Ikke rart vi kaster så mye dårlig frukt, kundene har jo klemt sunn alt [8D]

akkurat som om jeg skulle sagt det selv!!!!!![:D][:D] sitter selv i kassa... 

ORIGINAL: Vesle Helmine!

Jeg synes det er irriterende, når de som sitter i kassa, ikke deler ut poser før de er ferdig å scanne varene. Jeg liker å pakke underveis. For da kan jeg kikke på lappen med god samvittighet ;-) Stort sett er den i orden. Men i en butikk spesielt, er det konsekvent masse feil på kassalappen, å jeg snakker ikke om en krone opp eller ned men masse feil! Derfor liker jeg å sjekke.
Jeg er vant til å handle på Meny, å der lå posene alltid bak, derfor glemmer jeg det ofte. Å dette synes jeg er ekkelt, fordi folka i kassen sikkert tror jeg skal snike dem til meg. Når det er sagt, synes jeg det kan være smålig å henge seg opp i poser til 3-4kr når kunden har lagt igjen 500-1000kr i butikken. De posene ryker faen i meg før du har kommet ut noen ganger, på rimi, ryker den når du putter varen oppi også!
Men å bli sur fordi folk prøver seg på en "dårlig spøk"? Synes vel det så ut som om du tengte en vits da vettu ?

Men når man hører den samme spøken hundre gangen om dagen, så blir man sur...
Du er ikke den ENESTE som sier den spøken... (mente ikke deg da[;)])

vi er en såppas liten butikk at vi ikke alltid kan gi penger om folk vil ta ut. Kan tro vi får mye kjeft [&:][8D][;)]

Haha! Har jobbet i butikk i mange år, og kjenner meg igjen i myye av det der ja![:D][:D]

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her ja...

* Irriterende med de jeg spør. Trenger du pose, nei sier de. Så får jeg pengene også sier de, du forresten jeg tar en pose alikevel jeg.Bare for å slippe å betale for den.

Og noen skal helst slenge fra seg veska si oppå båndet som går, de skjønner ikke at det har photocelle og går av seg selv, da må jeg stoppe hele båndet og så sier en av de som pakker, kan du kjøre varene mine lenger ned. Og det går jo ikke da.

Den er gratis den ja, når strekkoden ikke funker får jeg alltid høre og den er ikke like morsom gang nr 20 i dag.

ORIGINAL: lmk88

Jeg synes det er irriterende, når de som sitter i kassa, ikke deler ut poser før de er ferdig å scanne varene. Jeg liker å pakke underveis. For da kan jeg kikke på lappen med god samvittighet ;-) Stort sett er den i orden. Men i en butikk spesielt, er det konsekvent masse feil på kassalappen, å jeg snakker ikke om en krone opp eller ned men masse feil! Derfor liker jeg å sjekke.
Jeg er vant til å handle på Meny, å der lå posene alltid bak, derfor glemmer jeg det ofte. Å dette synes jeg er ekkelt, fordi folka i kassen sikkert tror jeg skal snike dem til meg. Når det er sagt, synes jeg det kan være smålig å henge seg opp i poser til 3-4kr når kunden har lagt igjen 500-1000kr i butikken. De posene ryker faen i meg før du har kommet ut noen ganger, på rimi, ryker den når du putter varen oppi også!
Men å bli sur fordi folk prøver seg på en "dårlig spøk"? Synes vel det så ut som om du tengte en vits da vettu ?

JEPP! Blir lei når enhver mann over 60 skal si det [8D] Og når hver kunde (er jo sikkert snakk om flere tusen) skal ta poser, blir det MYE svinn.. Det er poser det er mest svinn på hos oss[;)] Butikken betaler for posene, faktisk.

Og jeg som jobber i Coop, får den der "har du brukt medlemskortet?" fra gamle damer. "JADA, ta det med ro, du skal få dine 1,5%! Jeg sitter ikke bare å ser på kortet, såklart bruker jeg det [8D]

ORIGINAL: Krølla82

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her ja...

* Irriterende med de jeg spør. Trenger du pose, nei sier de. Så får jeg pengene også sier de, du forresten jeg tar en pose alikevel jeg.Bare for å slippe å betale for den.

Og noen skal helst slenge fra seg veska si oppå båndet som går, de skjønner ikke at det har photocelle og går av seg selv, da må jeg stoppe hele båndet og så sier en av de som pakker, kan du kjøre varene mine lenger ned. Og det går jo ikke da.

Den er gratis den ja, når strekkoden ikke funker får jeg alltid høre og den er ikke like morsom gang nr 20 i dag.

Høres ut som der jeg jobber.. Butikken ligger i "eldre"strøket, så kundene våre er 70+. Om kunden ikke er gammel og døv, er det en utlending som ikke forstår norsk[>:]

Det som er mest irriterende, er den kunden(en fast) som etter at jeg sa posene koster en krone tar i posen, legger den tilbake, for så betale og ta den etterpå [:@] Men det han ikke vet, er at jeg gir han en krone mindre tilbake[8D]

Det er jo også litt morsomt å se ansiktet til de som står og spør "er det mye for en pose" med det "hun sier sikkert at det går bra og jeg slipper å betale", men så sier jeg "EN krone[:)]" Lattis!

JEPP! Blir lei når enhver mann over 60 skal si det [8D] Og når hver kunde (er jo sikkert snakk om flere tusen) skal ta poser, blir det MYE svinn.. Det er poser det er mest svinn på hos oss[;)] Butikken betaler for posene, faktisk.

Og jeg som jobber i Coop, får den der "har du brukt medlemskortet?" fra gamle damer. "JADA, ta det med ro, du skal få dine 1,5%! Jeg sitter ikke bare å ser på kortet, såklart bruker jeg det [8D]

Åh nei...de står og vifter med kortet og dytter på det...jaaaa hallo jeg ser det,men jeg pleier å ta det helt til slutt, men inni mellom tar jeg det midt i når de har dytta det nærmere og nærmere.Sånn at de kan få putta det oppatti lommeboka, også spør de du brukte kortet vel, fikk jeg det igjen.!? Ehhhh ja[&:]

Helt enig, ren høflighet kan det godt være mer av!

Så har jeg en liten en til dere som jobber i dagligvare...gi poser ut med en gang, ikke vent til dere har tatt alle varene gjennom for da kan du faktisk ikke forvente at man skal begynne å pakke ting i poser. OG, ja alle som handler varer for en uke i gangen trenger poser....

ORIGINAL: SantaLucia

Så har jeg en liten en til dere som jobber i dagligvare...gi poser ut med en gang, ikke vent til dere har tatt alle varene gjennom for da kan du faktisk ikke forvente at man skal begynne å pakke ting i poser. OG, ja alle som handler varer for en uke i gangen trenger poser....

Så fint at jeg ser ann hvor mye varer de har og slenger poser ned med en gang[;)]

ORIGINAL: Krølla82

Åh nei...de står og vifter med kortet og dytter på det...jaaaa hallo jeg ser det,men jeg pleier å ta det helt til slutt, men inni mellom tar jeg det midt i når de har dytta det nærmere og nærmere.Sånn at de kan få putta det oppatti lommeboka, også spør de du brukte kortet vel, fikk jeg det igjen.!? Ehhhh ja[&:]

Haha, var som å beskrive kundene mine! [:D] For å ikke snakke om de som holder det igjen til slutt, fordi de tror de ikke får prosentene sine hvis ikke alle varene er påslått først[8|]
Nå for tiden har vi sånn "Kjøp en vare, få en annen", og kundene blir nesten helt hysterisk når jeg slår på den varen som er gratis, for de skal jo altså ikke betale for den, for den er gratis! Takk du, jeg vet det[8D] Kassa ordner det der vetdu[;)]

Jeg skjønner at de frasene blir litt slitte ja[;)]
Men det er faktisk bare i matbutikker du må betale for posene. Hvorfor det? Jeg synes ikke det burde vært sånn. Det var jo ikke sånn før. Å nå høres det ut som jeg er 90år, men er blitt  en prinsippsak . Jo dyrere posene har blitt, jo dårligere er dem!

Det har seg slik at det er miljø-avgifter på poser.. Og det må butikken betale..

Ja, legger kunden på posene, og har meg seg noen som kan pakke tar jeg posene først[:)] MEN, jeg gir ikke ut posene, kundene må ta selv.

De kundene som har med seg posene er værtfall nøye med at jeg skal få vise det. Trykker posen oppi trynet mitt "DENNE posen hadde jeg med meg"[8D]

her har vi posene bak kassa og hvis vi gir ut poser først uten å spørre kan du banne på at noen blir sure fordi de har jo med seg poser!

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Eller de som kommer til meg med en hel handleliste og ber jeg hente alt på den lista[8|]

Hø!?! Er det virkelig noen som gjør det[:'(]

Helt utrolig hva man blir bedt om....

Den værste var når en kunde kom til meg med en FRYST indrefileet og ba meg om å dele den i to[8|]
Da forklarte jeg at det kan jeg ikke gjøre pga at vi ikke har ferskvaredisk.. Så sier ho at det gjør det for ho på Meny.. Så sier jeg at det er fordi de har kniver og "verktøy" til å dele den.. Også til slutt så sier ho : Men jeg skal ha begge delene da.. Så sier jeg at jeg ikke kan dele en ting som er vakuum-pakket, det har noe med hygiene å gjøre..

Ho ble forbanna og storma ut av butikken[8|]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Eller de som kommer til meg med en hel handleliste og ber jeg hente alt på den lista[8|]

Hø!?! Er det virkelig noen som gjør det[:'(]

Ja, faktisk. Som oftest gamle folk. De står ved siden av kassa og sier "jeg skal ha vaskemiddel, epler og gulvtue" Og sier du at der er de og peker står de der bare og venter.
Men tror det har med at det var vel slik før i tiden. Mange gamlinger setter også bare kurven oppå bandet og forventer at vi skal plukke ut alt[>:]

Værre i USA. På Wall-mart tar de faktisk å legger i posene til kundene. De har et stativ med mange poser på, og sorterer varene [&o] Stakkars folk!

ORIGINAL: Tiki Sniki

Sånn irriterte meg også da jeg jobba i dagligvare.

Jeg klarer heldigvis å holde meg når jeg er på jobb. Folk klarer ikke se at jeg irriterer meg, men inni meg koker jeg[8D]

Ja ingen hører det på meg heller at jeg blir irritert hehe... På jobb altså.

Back
Topp