Noe på gang? ;)

Vært inne til sjekk på føden nå, det er definitivt fostervann ja, så nå håper vi på rier i løpet av natten og hvis ikke blir det ny sjekk på føden i morgen tidlig og igangsetting i morgen ettermiddag dersom ingenting har skjedd innen den tid :)

Spent og lettet over å slippe to uker overtid denne gangen :)
 
Last edited:
Vært inne til sjekk på føden nå, det er definitivt fostervann ja, så nå håper vi på rier i løpet av natten og hvis ikke blir det ny sjekk på føden i morgen tidlig og igangsetting i morgen ettermidsag dersom ingenting har skjedd innen den tid :)

Spent og lettet over å slippe to uker overtid denne gangen :)

Så bra da. At alt er sjekket opp i. Heldig du er[emoji4]masse lykke til! [emoji4]
 
Vært inne til sjekk på føden nå, det er definitivt fostervann ja, så nå håper vi på rier i løpet av natten og hvis ikke blir det ny sjekk på føden i morgen tidlig og igangsetting i morgen ettermidsag dersom ingenting har skjedd innen den tid :)

Spent og lettet over å slippe to uker overtid denne gangen :)
Så bra du og sjekka det! Var litt atypisk vannavgang for meg, fortsatt ikke å renne lissom. Men testen som ble tatt i en GU var positiv, så da var det vannet som hadde gått litt :P babyen hadde fortsatt normal menge fostervann rundt seg.
Spennende for oss nå :) lykke til!
 
Vært inne til sjekk på føden nå, det er definitivt fostervann ja, så nå håper vi på rier i løpet av natten og hvis ikke blir det ny sjekk på føden i morgen tidlig og igangsetting i morgen ettermiddag dersom ingenting har skjedd innen den tid :)

Spent og lettet over å slippe to uker overtid denne gangen :)
Så bra du sjekka. Og godt ting er i gang. Får håpe det kommer mer i gang av seg seg i løpet av kvelden/natta. Da ble du raskest av oss to for her skjer det fortsatt ingenting.. kanskje det er jeg som går maks overtid denne gangen..
 
Har vert ekstremt varm av meg di siste timene å følt meg litt uvell. Håper det er tegn på fødsel å ikke sykdom!
 
Så bra du sjekka. Og godt ting er i gang. Får håpe det kommer mer i gang av seg seg i løpet av kvelden/natta. Da ble du raskest av oss to for her skjer det fortsatt ingenting.. kanskje det er jeg som går maks overtid denne gangen..
Håper du slipper maks overtid, jeg husker så altfor godt fra forrige gang hvor uendelig lange de to ukene over termin føltes, håper det starter av seg selv snart for deg også :)
 
Håper du slipper maks overtid, jeg husker så altfor godt fra forrige gang hvor uendelig lange de to ukene over termin føltes, håper det starter av seg selv snart for deg også :)
Nå har storebror blitt syk så jeg håper egentlig at det ikke skjer noe nå. Men ds gjør det jo sikkert det..:p har heldigvis nok å ta meg til og er fin i formen så går greit med overtid.. men man blir jo litt utålmodig av at alle rundt er så utålmodig..:p
 
Vært inne til sjekk på føden nå, det er definitivt fostervann ja, så nå håper vi på rier i løpet av natten og hvis ikke blir det ny sjekk på føden i morgen tidlig og igangsetting i morgen ettermiddag dersom ingenting har skjedd innen den tid :)

Spent og lettet over å slippe to uker overtid denne gangen :)
Lykke til
 
Må si meg enig med løvemor2014 om å være fin i formen, har ikke så mange tegn til at det skal skje noe snart. Termin i morgen og Alle andre virker være mer utålmodige enn meg o_O men kjenner det etter hvert spørsmål om det ikke har skjedd noe snart at man skulle vært ferdig så man fikk det stille om ørene :p
 
5 dager på overtid og er ganske lei. Er helt utslitt og sliter med å sove pga. sterke ubehagelige kynnere, dårlig mage og må på do minst 1 gang i timen... Får ikke sove på dagtid heller, så får ikke tatt igjen søvnen. Vært på overtidskontroll i dag. Ble ikke noe klokere av det og fikk ikke nok tid til å snakke med verken jm eller lege da legen måtte haste til et keisersnitt (planlagt). Var tydelig at jeg hadde bra med kynnere, men ellers ikke noe nytt. Baby har det tydeligvis veldig godt i magen ennå. Blir satt i gang neste tirsdag om ikke noe skjer før det. Noen som har erfaring med de CTG målingene som de tar? De tar jo pulsen på baby, men måler også rieaktivitet eller noe sånt. Fikk ikke tid til å spørre hvor sterke kynnerene mine var ifht en vanlig rie :( Hadde vært greit å vite ifht hva jeg kan forvente videre.

Når det kommer til å kjenne at noe er på gang så kjenner jeg sterke hyppige kynnere (siste uka), menssmerter, stikkingen i underlivet, dårlig mage, kvalm, uvel og generelt sterkere "graviditetssymptomer". Superirriterende når det ikke skjer noe :shifty:
 
5 dager på overtid og er ganske lei. Er helt utslitt og sliter med å sove pga. sterke ubehagelige kynnere, dårlig mage og må på do minst 1 gang i timen... Får ikke sove på dagtid heller, så får ikke tatt igjen søvnen. Vært på overtidskontroll i dag. Ble ikke noe klokere av det og fikk ikke nok tid til å snakke med verken jm eller lege da legen måtte haste til et keisersnitt (planlagt). Var tydelig at jeg hadde bra med kynnere, men ellers ikke noe nytt. Baby har det tydeligvis veldig godt i magen ennå. Blir satt i gang neste tirsdag om ikke noe skjer før det. Noen som har erfaring med de CTG målingene som de tar? De tar jo pulsen på baby, men måler også rieaktivitet eller noe sånt. Fikk ikke tid til å spørre hvor sterke kynnerene mine var ifht en vanlig rie :( Hadde vært greit å vite ifht hva jeg kan forvente videre.

Når det kommer til å kjenne at noe er på gang så kjenner jeg sterke hyppige kynnere (siste uka), menssmerter, stikkingen i underlivet, dårlig mage, kvalm, uvel og generelt sterkere "graviditetssymptomer". Superirriterende når det ikke skjer noe :shifty:

Kjenner ikke til hva det vil si med de CTG målingene. Hvis du er usikker ville jeg bedt om et nytt møte for forklaring fordi du ble usikker[emoji4]

Hadde mange tegn for en uke siden selv, men alt har avtatt nå[emoji1]når blir du satt i gang da?
 
5 dager på overtid og er ganske lei. Er helt utslitt og sliter med å sove pga. sterke ubehagelige kynnere, dårlig mage og må på do minst 1 gang i timen... Får ikke sove på dagtid heller, så får ikke tatt igjen søvnen. Vært på overtidskontroll i dag. Ble ikke noe klokere av det og fikk ikke nok tid til å snakke med verken jm eller lege da legen måtte haste til et keisersnitt (planlagt). Var tydelig at jeg hadde bra med kynnere, men ellers ikke noe nytt. Baby har det tydeligvis veldig godt i magen ennå. Blir satt i gang neste tirsdag om ikke noe skjer før det. Noen som har erfaring med de CTG målingene som de tar? De tar jo pulsen på baby, men måler også rieaktivitet eller noe sånt. Fikk ikke tid til å spørre hvor sterke kynnerene mine var ifht en vanlig rie :( Hadde vært greit å vite ifht hva jeg kan forvente videre.

Når det kommer til å kjenne at noe er på gang så kjenner jeg sterke hyppige kynnere (siste uka), menssmerter, stikkingen i underlivet, dårlig mage, kvalm, uvel og generelt sterkere "graviditetssymptomer". Superirriterende når det ikke skjer noe :shifty:
Lurt å ikke se seg blind på disse maskinene. Jeg ble satt ingang og maskinen viste rier, men man merket ingenting. Så den reagerer mye på små kynnere/ rier.
Når fødselen starter så vil du skjønne det når det har gått litt tid. Det er gjerne greit å ikke vite hva man går til. Dumt om man gruer seg unødig. Ta det som det kommer, prøv å slappe av. Ta en lang dusj/ bad. Gjør ting du syntes er kjekt . Når baby kommer så har du ikke like mye tid. Hilsen en som fødte for 2 mnd siden
 
5 dager på overtid og er ganske lei. Er helt utslitt og sliter med å sove pga. sterke ubehagelige kynnere, dårlig mage og må på do minst 1 gang i timen... Får ikke sove på dagtid heller, så får ikke tatt igjen søvnen. Vært på overtidskontroll i dag. Ble ikke noe klokere av det og fikk ikke nok tid til å snakke med verken jm eller lege da legen måtte haste til et keisersnitt (planlagt). Var tydelig at jeg hadde bra med kynnere, men ellers ikke noe nytt. Baby har det tydeligvis veldig godt i magen ennå. Blir satt i gang neste tirsdag om ikke noe skjer før det. Noen som har erfaring med de CTG målingene som de tar? De tar jo pulsen på baby, men måler også rieaktivitet eller noe sånt. Fikk ikke tid til å spørre hvor sterke kynnerene mine var ifht en vanlig rie :( Hadde vært greit å vite ifht hva jeg kan forvente videre.

Når det kommer til å kjenne at noe er på gang så kjenner jeg sterke hyppige kynnere (siste uka), menssmerter, stikkingen i underlivet, dårlig mage, kvalm, uvel og generelt sterkere "graviditetssymptomer". Superirriterende når det ikke skjer noe :shifty:
Angåande detta me rie og måling og da.. Kom te å tenka på når eg fødte (kommande) storesøster.. då visste eg ikkje ka eg kunne forventa av smerte og va egentli klar for epidural fordi alle anbefalte meg da på forhånd (venne og bekjente).. eg e veldi gla for at eg ikkje tok epidural, for da gjekk veldi fint uten!:)

Eg satt heima me rier som va so vonde at eg mest ville grina ei stond før me kjørte te sjukehuset, hadde då 3 cm.. da gjekk veldi fint å pusta seg gjennom og me litt lystgass, ball og bad ([emoji173] ) gjekk dei neste cm veldi fint :)

Om du engste deg for ka smerte so e på vei, vil eg anbefala deg å prøva å sleppa da.. :) du kjem te å ha vondt, men heilt forskjellig frå korleis eg og naboen har hatt da [emoji14] men du kjem te å takla da heilt suverent!! [emoji123]
 
Ligge våken og kjenne ette alt muli... djis.. [emoji21] blir so lei.. [emoji14] e da å ha veldi virkelige drømma om rier eit tegn eller?!...:p
 
Er ikke så vandt med å bruke forumet så vet ikke om jeg skal svare alle sammen eller om det bare holder å svare slik :wacky:

MarsLykke2017 <3: Det er mest at jeg er nysgjerrig på hva jeg har i vente, så tror ikke jeg tar kontakt med sykehuset bare for å spørre, men det er så absolutt lurt hvis det er noe viktig man er usikker på. Baby har jo det helt utmerket og det er jo det viktigste. Jeg visste ikke at det var kynnere jeg har hatt (trodde det bare var baby som prøvde å presse seg rett utav magen), så er derfor litt bekymret for om jeg kommer til å kjenne riene når det først skjer. Altså, nå vet jeg jo innerst inne at jeg vet hvordan det skal kjennes ut, så ergo er det ikke noe jeg MÅ vite :rolleyes: Har forresten kommet og gått med meg også. MEN nå har det tatt seg opp igjen da for å si det mildt. Så det er håp for oss begge! Blir satt i gang 21.03.

Eliz92: Er helt enig, var bare så himla nysgjerrig:p JM og lege sa at det var ganske greit tak i de og jeg kjenner de temmelig godt, så hadde vært "artig" å sammenlignet bare for å være litt forberedt på hvordan det skal kjennes ut. Gruer meg egentlig ikke særlig til fødselen merkelig nok. Er så innstilt på at det er en naturlig smerte og at det er jo over på et blunk (hvis man sammenligner med hvor lenge man har gått gravid). Men gode råd! JM sa så og si det samme i det jeg gikk ut døren i dag <3 Heldig du som er ferdig!

Plokkfisk: Det er faktisk veldig greit å vite! Jeg har tenkt hele veien at jeg vil ha (og trenger) epidural fordi jeg er helt totalt utslitt etter et ganske langt og "tøft" svangerskap og er redd for at jeg ikke skal holde ut uten... Men jm fortalte om en del negative sider ved å ta epidural og da tenkte jeg at det beste er å klare seg uten. I alle fall gå inn med en innstilling at man skal prøve å klare seg uten :)

Jeg tror faktisk at jeg har rier nå. Merket noe kl 01 og fikk ikke sove etter det. Jeg har jo hatt sterke kynnere den siste uken i tillegg til disse mensmurringene som har kommet og gått ++. Men nå er det veldig tydelig at kynnerne og menssmertene henger sammen og det verker skikkelig der nede.. Får det i korsryggen og hoftene også virker det som. Men det er ikke så vondt at jeg vil gråte ennå, men kommer ca. hvert 5 min virker det som... Så er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Har tatt meg en dusj og nå prøver jeg å spise.

Hadde visst litt mye på hjertet her, håper det er greit :p Er ikke bare bare å sitte her på nattestid med seg selv og tankene sine.
 
Er ikke så vandt med å bruke forumet så vet ikke om jeg skal svare alle sammen eller om det bare holder å svare slik :wacky:

...

Høres ut som om det kan være noe på gang nå da. Det er jo bra!! Ang CTG- målinger, husker du hva verdiene var på ved sammentrekning/kynnere/rier? På mine målinger har det variert mellom 80-100. Jeg har kun kynnere, men de kommer hyppig eller gjerne kontinuerlig om jeg er i aktivitet.

Alle opplever rier forskjellig, så du kan ringe føden og fortelle o hyppighet og hvordan det føles, så kanskje du får noen svar eller kan komme inn igjen :) lykke til hvertfall!!!
 
Last edited:
Veldi vondt i lysken i dag.. fått nettså støt innimellom.. veit ikkje om da e nåke tegn, men vondt har da vertfall vore...:o
 
Back
Topp