Noe friskt i solvarmen

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Nå starter jo varmen å bygge seg opp for fullt, og jeg personlig kjenner at jeg begynner å smelte litt bort her på Vestlandet :confused:
Går i mye kaldt vann og vannmelon her for tiden. Også litt is om dagen.

Har noen et favorittmåltid eller favorittsnack som de elsker nå i varmen for å slukke sult/tørst/søtsug? Tenker det kan være fint å dele med hverandre nå i siste innspurt! :happy:

Ingen vanlig middag frister lenger siden det er for det meste varm middag :shy: Og er altfor lite kreativ med salat :hilarious:
 
Smoothie! Man kan i prinsippet ha hva som helst oppi :smug: Hvis man bruker litt proteinholdige matvarer oppi funker det som middag også.

En lettvint variant er å blande smoothieblanding fra Coop (?) med ananas og mango sammen med mandelmelk. Anbefales!

Ellers sverger jeg til mye godt å drikke i kjøleskapet. Ulike typer sukkerfri brus er redningen min om dagen. Og alkoholfritt øl, som faktisk er ganske sunt med et høyt innhold av b-vitaminer. :)
 
Kylling med fajitas bbq krydder som man har inni en tortillalefse med salat synes jeg er ganske allright om dagen!

Samme med bruschetta med avokado og kremost som en litt enkel middag :)
 
En god kyllingsalat med pasta synes jeg er godt i varmen, ellers vann med isbiter eller iste :)
 
Smoothie! Man kan i prinsippet ha hva som helst oppi :smug: Hvis man bruker litt proteinholdige matvarer oppi funker det som middag også.

En lettvint variant er å blande smoothieblanding fra Coop (?) med ananas og mango sammen med mandelmelk. Anbefales!

Ellers sverger jeg til mye godt å drikke i kjøleskapet. Ulike typer sukkerfri brus er redningen min om dagen. Og alkoholfritt øl, som faktisk er ganske sunt med et høyt innhold av b-vitaminer. :)

Smoothie hørtes godt ut! Skal definitivt teste ut å bruke mandelmelk. Ofte brukt juice, men da merker jeg etter 1-2 glass at magen ikke spiller helt på lag. Tenker jeg skal få ryddet frem blenderen og ha den klar til bruk :love017
 
Kylling med fajitas bbq krydder som man har inni en tortillalefse med salat synes jeg er ganske allright om dagen!

Samme med bruschetta med avokado og kremost som en litt enkel middag :)

Bruschetta har jeg aldri hørt om før, men såg utrolig godt ut! Tror det må testes :)
 
Jeg har fryktelig lyst på frukt og søte ting hele tiden, søtsuget blir bare være og være. Jeg har påvist sukker i urinen og derfor prøver jeg å holde meg unna sukker. Blir litt frukt eller bær hver dag likevel og kanskje noe annet søtt. Drikker mye vann, også synes jeg sprudlevann er veldig godt. Bris, Taffel eller Boble.
 
Syns de nye rosinene smaksatt med jordbær og vannmelon er vannvittig gode! Tilogmed pakka med som boost på føden :hilarious:
 
Jeg er helt hekta på Fun-saft med masse isbiter i om dagen - går myyyye av både bringebær og appelsin smak- det demper mye av søtsuget mitt

Ellers er det digg med pastaskruer med grønn pesto og kylling, salat og tomater
 
Som alle andre sverger jeg til vannmelon, kald frukt og kald sukkerfri brus.

I dag spiste vi spagetti carbonara (tine sin oppskrift) med hvitløksbrød og en frisk salat til. Det smakte helt magisk! Lenge siden noe har smakt meg så godt! Etterfulgt av jordbær med vaniljesaus :p
 
Jeg har fryktelig lyst på frukt og søte ting hele tiden, søtsuget blir bare være og være. Jeg har påvist sukker i urinen og derfor prøver jeg å holde meg unna sukker. Blir litt frukt eller bær hver dag likevel og kanskje noe annet søtt. Drikker mye vann, også synes jeg sprudlevann er veldig godt. Bris, Taffel eller Boble.
Jeg fikk påvist sukker i urin idag,ny sjekke på fredag :shifty: Må kutte ned sukker men jeg elsker frukt og vannmelon spesielt på varme dager.
 
Jeg fikk påvist sukker i urin idag,ny sjekke på fredag :shifty: Må kutte ned sukker men jeg elsker frukt og vannmelon spesielt på varme dager.

Ja, det er ikke lett å holde seg unna alt som inneholder sukker. Jeg synes selv at jeg hadde vært flink og ikke spist godteri i svangerskapet, men spist en del frukt. Så fikk jeg påvist sukker i urinen, men blodsukkeret mitt var normalt. Da ble jeg litt fortvilet. Blir fort litt frukt og bær nå også, men mye mindre.
 
Last edited:
Som alle andre sverger jeg til vannmelon, kald frukt og kald sukkerfri brus.

I dag spiste vi spagetti carbonara (tine sin oppskrift) med hvitløksbrød og en frisk salat til. Det smakte helt magisk! Lenge siden noe har smakt meg så godt! Etterfulgt av jordbær med vaniljesaus :p

Ja jordbær går det faktisk litt i her også! De norske er jo helt himmelske:Heartred
 
Synes de nye zeroh isene er veldig gode, spesielt den med bringebær

Må se om jeg får tak i slike, har hørt det fra flere at de ikke er så galne. Og er nok sukker i vanlig i som regel så zeroh sine bør jo kunne nytes med litt mer bedre samvittighet :angelic:
 
Last edited:
Jeg fikk påvist sukker i urin idag,ny sjekke på fredag :shifty: Må kutte ned sukker men jeg elsker frukt og vannmelon spesielt på varme dager.

Føler med deg! Er jo så godt med friske frukter nå i varmen:Heartred Jeg er like spent hver gang jeg tar en ny urinprøve om jeg har for mye sukker i urinen. Heldigvis har det gått fint til nå og jeg spiser det jeg føler for :angelic:
 
Jeg drikker mye av Isklar med Appelsinsmak. Meny har 1,5 liter på tilbud til 10kr flaska.
Mozell light, Clausthaler Weissen, polets Boblemost på boks og Sunniva sin iste med redusert sukkerinnhold er også veldig godt.
Spiser minst en sånn Dugg-is om dagen, som er en vegansk og melkefri sorbet-aktiv is på pinne. 75 kcal pr stk og veldig god:).
Spiser jordbær hver eneste dag:hilarious:.
 
Føler med deg! Er jo så godt med friske frukter nå i varmen:Heartred Jeg er like spent hver gang jeg tar en ny urinprøve om jeg har for mye sukker i urinen. Heldigvis har det gått fint til nå og jeg spiser det jeg føler for :angelic:
Jeg har spist iskrem rundt kl 9 igår så det kan skje at det hadde noe med sukker i urin:hilarious:
 
Back
Topp