Noe du VET du skal kjøpe?

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
MayDay2021
September To Remember 2022
Så fin den voksiposen var :D

Vi har det meste fra før men skal ha følgende:
- En til stokke steps
- Stellebord (hadde ikke sist pga plassmangel)
- Babybjørn vippestol (hadde stokke sist men var ikke fornøyd)
- Ergobaby embrace (ble ikke venn med elastisk sjal sist)
- Ny bilstol (hadde maxi-cosi cabriofix men har solgt den fordi den ikke er anbefalt lenger)

Og evt en del nye klær dersom det blir en gutt. Men har veldig jentefølelse :)

Vi har så mye fra guttungen at vi trenger ikke allverdens men:
- Tripp trapp stol med nyfødtsete
- Ny bilstol til eldstemann som vokser ut av sitt sete til sommeren og babyen får da overta det setet
- Noen egne klær som ikke er arvet av storebror
- Bedside crib

Last edited:
Har bare tre ting på ønskelista:
- vognbag (kjøpt ny vogn siden sist baby)
- ny babycall med kamera (men kan klare meg med den gamle)
- Stellesekk (å selge gamle stelleveska mi)

Helt rart å ikke føle man trenger noen ting nesten :hilarious:

Vi har mye fra sist, men trenger dette:
- baby bjørn vippestol (liker ingen av de andre jeg heller)
- ny bilstol av den minste størrelsen
- ny babycall enhet med kamera til foreldreenheten, elsker at man kan koble flere barn til samme babycall.
- hvis det blir jente vil jeg nok ha litt mer rosa :angelic:

Det jeg kommer på til nå :)

Kommer litt an på, vi har mye vi kan få, og jeg er usikker på hva vi skal kjøpe nytt eller brukt.

Det jeg vet vi må ha:
Vogn
Bilsete
Sprinkelseng
Kleskomode
Noe klær
Baby call
:rolleyes:

Synes det er veldig veldig vanskelig å finne noe da jeg føler vi har sååååå god tid. Sist hadde jeg bestemt meg for det meste ganske kjapt :hilarious: Denne gangen er det mere, vi får se det an etterhvert... :hilarious:

Stellesekk! :woot: Hadde veske sist, men den var såå upraktisk og fant aldri det jeg skulle ha nedi der :wtf:

Har en del fra førstemann da, men er noen ting som skal kjøpes:
- I dag ble Leandervugge kjøpt
-Bugaboo fox 2 vogn
-Stellesekk
-Stokke tripp trapp
-Noen nye klær
-Badestamp

Så fin den voksiposen var :D

Vi har det meste fra før men skal ha følgende:
- En til stokke steps
- Stellebord (hadde ikke sist pga plassmangel)
- Babybjørn vippestol (hadde stokke sist men var ikke fornøyd)
- Ergobaby embrace (ble ikke venn med elastisk sjal sist)
- Ny bilstol (hadde maxi-cosi cabriofix men har solgt den fordi den ikke er anbefalt lenger)

Og evt en del nye klær dersom det blir en gutt. Men har veldig jentefølelse :)
Sniker fra juni :) Hei! Er ikke Maxicosi Cabrio-Fix anbefalt lenger? Hvor har du det fra? Hadde den sist, og var superfornøyd. Har solgt den, men tenkte å kjøpe den på ny. Men vet ikke om jeg vil det nå :shy:

Sniker fra juni :) Hei! Er ikke Maxicosi Cabrio-Fix anbefalt lenger? Hvor har du det fra? Hadde den sist, og var superfornøyd. Har solgt den, men tenkte å kjøpe den på ny. Men vet ikke om jeg vil det nå :shy:

Er med i en bilstol gruppe på facebook og ble obs på det der :) den er utdatert og gjorde det dårlig på sidekollisjonstest sist den ble testet. Er derfor ikke lenger på forbrukerrådet sin liste over anbefalte stoler. Legger ved listen: https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2016/11/barneseteguiden-1-babystoler.pdf

Er med i en bilstol gruppe på facebook og ble obs på det der :) den er utdatert og gjorde det dårlig på sidekollisjonstest sist den ble testet. Er derfor ikke lenger på forbrukerrådet sin liste over anbefalte stoler. Legger ved listen: https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2016/11/barneseteguiden-1-babystoler.pdf
Tusen takk! Åå, dette var vanskelig! Vil ha stol med isofix, og mange av de som er grønne er testet for mange år siden:bored: Synes det er en jungel av stoler :wideyed:

Tusen takk! Åå, dette var vanskelig! Vil ha stol med isofix, og mange av de som er grønne er testet for mange år siden:bored: Synes det er en jungel av stoler :wideyed:

Ja enig. Men de skriver på nettsiden sin at alle stolene på den listen er sett på som trygge til tross for score! Men har jo mest lyst å kjøpe de grønne :p men tips er å ha en oversikt over de du kan tenke deg ifht testen, pris osv også gå i butikken og teste stolen i bilen din så du får riktig helling! Maxi cosi ble for bratt i vår bil, men da visste jeg ingenting om helling. Så jenta sank sammen i den!

Ja enig. Men de skriver på nettsiden sin at alle stolene på den listen er sett på som trygge til tross for score! Men har jo mest lyst å kjøpe de grønne :p men tips er å ha en oversikt over de du kan tenke deg ifht testen, pris osv også gå i butikken og teste stolen i bilen din så du får riktig helling! Maxi cosi ble for bratt i vår bil, men da visste jeg ingenting om helling. Så jenta sank sammen i den!
Takk for tips, skal ha det i bakhodet når jeg skal kjøpe :happy:

Har det meste etter første og alt av utstyr er kjønnsnøytralt som vogn, bilstol, vognpose osv.
Men har noe jeg savnet og vil ønske meg til neste:

- Ergobaby embrace
- Babybjørn vippestol
- Ny stellematte
- Kommode til klær

Og evt. litt klær, sengetøy, pledd osv. om det skulle bli en gutt :)

Vi har mye fra sist, men trenger dette:
- baby bjørn vippestol (liker ingen av de andre jeg heller)
- ny bilstol av den minste størrelsen
- ny babycall enhet med kamera til foreldreenheten, elsker at man kan koble flere barn til samme babycall.
- hvis det blir jente vil jeg nok ha litt mer rosa :angelic:

Det jeg kommer på til nå :)

korleis babycall har du som du kan kobla fleire kamera til?? har ein phillips avent med kamera som eg er veldig nøgd med, men ladaren er begynt å bli dårlig, så lurte egentlig på å kjøpa ein ny sånn, men hadde jo vore greitt med ein der eg kan sjå begge kidsa! :)

ny bilstol! har stokke trailz, og lurer på å kjøpa bilstol som kan klikkast rett på understellet, men bur veldig sentralt, så litt usikker på om eg egentlig har behov for det. gåavstand til butikk osv. blir jo eventuelt om me skal til byen osv da.. nokon med erfaringa??

Vi trenger alt utenom vogn. Kjøpte ny vogn i fjor, noe som resulterte i MA, men ellers er alt solgt siden storebror er 7 år :)

korleis babycall har du som du kan kobla fleire kamera til?? har ein phillips avent med kamera som eg er veldig nøgd med, men ladaren er begynt å bli dårlig, så lurte egentlig på å kjøpa ein ny sånn, men hadde jo vore greitt med ein der eg kan sjå begge kidsa! :)
Har en neonate, vi er enormt fornøyde! Den har veldig god rekkevidde, også på kamera og god batteritid. :joyful:

Vi har mye fra før, men skal koste på oss ny(tt):
- babynest
- babygym
- vippestol
- stellematte

Back
Topp