Noe du skal gjøre annerledes denne gangen? :)

Mammato

Termin 5. september 2015
Septemberlykke 2015
Vi har en sønn på 3,5 år. Han hadde kolikk i begynnelsen og måtte derfor bæres på hele tiden. Han samsov også noe vi syntes fungerte fint. Nå med den neste tenker jeg at vi kommer til å gjøre mye likt, men jeg tenker at vi skal prøve å la knerten få sove i egen seng ved siden av min. Dette fordi jeg er så redd for at h*n skal få dyna over hodet.

Er det noe dere tenker at dere vil gjøre annerledes nå? :)

Sist gang hang vi oss så veldig opp i "alt man burde gjøre". Blant annet stresset vi veldig mye med søvn. Vi prøvde lenge å få han til å sove i egen seng uten hell, da vi hadde fått det for oss at dersom vi begynte ved halvtårsalder så ville det bli enkelt, vel.... Han endte allikevel opp i sengen vår og da sov vi alle best. Denne gangen kommer vi til å ta ting mer som det kommer....

Et annet eksempel var dette med å snu rundt. Han var 7 måneder pluss før han begynte med det, men begynte allikevel å gå før han var ett år. Skjønner ikke hva jeg stresset med :P

Så lenge denne kiden sover, spiser og virker tilfreds, så skal jeg bare nyte!! :)

Også skal jeg klare å ikke bry meg om alle kommentarene og stikkene fra familien! :)

• Liker
Reactions: Mae
Stresse mindre trenger ikke være med på alt, barselgruppe, babysvømming, åpen barnehage osv.

Skal ikke gjøre så mye annerledes, men denne gangen skal jeg være forberedt på rare spm fra familien... Bestemor spurte meg sist; tar han geita? Haha jeg ble ganske satt ut....

Jeg er en person som ikke har stresset men det som har plaget meg er at så snart kidden ikke har virket fornøyd med puppen har jeg gitt mme, og det skal jeg ikke gjøre nå, nå skal jeg amme så mye babyen vil å spesielt om kvelden :)

Prøve å få hen til å sove i egen seng relativt raskt. Storebror sov godt i egen seng raskt og har alltid vært enkel å natta, mens Lillesøster og jeg sov sammen i mange måneder. Når hun etter hvert skulle vennes til å sove alene i egen seng så var det ikke så enkelt og hun vil den dag idag (hun er 3 år om ikke lenge) at jeg gjerne ligger ved siden av henne til hun sovnet, hvilket ikke passer alle ganger...

Vi bytter på å legge storebror. Da leser vi for han og så ligger vi ved siden av han til han sovner. Jeg pleier å synge for han til han sover ;) bortskjemt? Jeg vet ikke... ;) men tror nok det blir sånn med den neste også. I hvert fall lesinga. Kanskje vi kan slippe å ligge der til h*n har sovnet.

Hmm, måtte tenke nå, men jeg kommer egentlig ikke på noe. Jeg har kost meg utrolig masse i babytiden begge gangene. :) Jeg trives med amming og samsoving, og er en kløpper til å ignorere dårlige råd fra rare slektninger.:p Jenta mi tok ikke flaske hun heller, men da fikk hun bare drikke av kopp da. Det skal jeg i alle fall ikke stresse med. Egentlig tror jeg ikke jeg gidder stresse med noe som helst denne gangen heller, alt går så mye bedre når man bare koser seg med tingene sånn de er.:p:):)

Hmm, måtte tenke nå, men jeg kommer egentlig ikke på noe. Jeg har kost meg utrolig masse i babytiden begge gangene. :) Jeg trives med amming og samsoving, og er en kløpper til å ignorere dårlige råd fra rare slektninger.:p Jenta mi tok ikke flaske hun heller, men da fikk hun bare drikke av kopp da. Det skal jeg i alle fall ikke stresse med. Egentlig tror jeg ikke jeg gidder stresse med noe som helst denne gangen heller, alt går så mye bedre når man bare koser seg med tingene sånn de er.:p:):)
Jenta mi tok ikke kopp en gang :p men skal ta det helt rolig denne gangen og :)

Jeg var alene med jenta mi, hun hadde kolikk de 3 første mnd og jeg var dårlig til å ta i mot hjelp. Ville klare alt selv.. Gleder meg til å være to om alt den her gangen :) Sist ammet jeg i 6 mnd, men tror ikke jeg kommer til å klare å amme pga brystløft og silikon nå. Har bestemt meg for å tenke posetivt, da har jeg mer tid til å være med eldstejenta :)

Kommer ikke på noe jeg vil gjøre annerledes :)

Tror jeg kommer til å gjøre de samme tingene. jeg er ganske avslappet og rolig av meg, stresser lite.

Men kommer til å prøve å amme lengre denne gangen. Sist sluttet jeg da hun var 6 uker, men har fortsatt melk nå over 4 år senere. Hun ble aldri mett, satt med henne ganske mange timer iløpet av døgnet, men skal prøve å holde ut litt lengre med neste :)

Forhåpentligvis skal vi komme oss litt mer ut av døra, og ikke bare når h*n skal sove.. Vesla skreik i 8 mnd, og jeg bura meg omtrent inne. Det frista ikke å være ute blant folk med en unge som bare skreik, og en utslitt mamma.

Men sånn ellers tror jeg det blir ganske likt. Jeg nøt mammapermen min, og det skal jeg gjøre nå og :) kanskje jeg begynner delvis i jobb igjen litt før neste gang

Hvis ammingen ikke funker, skal jeg IKKE pumpe i 6 mnd. Også tror jeg generelt jeg kommer til å være litt mer avslappet og trygg på meg selv ;)

Tja.. Blir vel mye det samme denne gangen, vi har jo baby nå også vi :-P ;-) Hvis denne også får kolikk, skal jeg ta imot mer hjelp. Og ikke stresse ræven av meg om ammingen ikke går..

Back
Topp