Noe du ikke klarer å spise?

Jeg har hittil i svangerskapet ikke hatt problemer med noe som helst mat. Frem til i går ! Hadde virkelig lyst på egg og bønner, så det laga jeg meg, men kosen på det ble kortvarig. Takk gud for at det ikke var lang vei til vasken (do'n var for langt unna) Så fra nå av skal jeg holde meg unna egg og bønner, for det ville ikke kroppen min ha gitt.

Sliter med fast føde, går stort sett i flygende. Smoothie funket som bare det!

Jeg sliter veldig med fredagstacoen. Vi pleier å ha det hver fredag men nå blir jeg bare dårlig av det. Og fiskegrateng..ungene maser sånn på å få det men jeg orker det bare ikke.

Ellers har jeg dilla på appelsiner :)

Jeg sliter med rå rødløk, og det elsket jeg før! Sitter igjen med DEN løksmaken hele dagen etterpå også. Uusj.

Ellers så er det nesten ingenting jeg har lyst på, men maten går jo ned:)

Å spise hjelper mot kvalmen, så jeg holder på maten når jeg spiser, men sånn jegergryte lagde vi en gang og da ble jeg kvalm med oppkast med en gang. :s

Sliter med kaffe,brus,godteri,pasta,endel kjøtt osv... lite matlyst om dagen. Det som smaker er knekkebrød med leverpostei og pepper, og vann med isbiter. Yoghurt går også ok. Går også mye i rå grønnsaker og frukt med unntak av banan.

Jeg liker heller ikke kjøtt lengere! Liker alt av karbohydrater - og nå har dessverre vekta gått litt for fort oppover, så må begynne å ta litt kontroll over inntaket! Blir ikke mett så lenge uten proteiner, som gjør jeg spiser hele tiden. Altså!!

Sliter med å få i meg det meste av mat.. :(

Kvalm store deler av dagen. Så kan jeg plutselig få veldig lyst på noe(det være seg pålegg, middag eller drikke), så jeg kjøper det. Men så snart jeg har fått det i meg så klarer jeg ikke mer. Føler jeg pløyer gjennom alt mulig rart uten å finne noe jeg kan spise/drikke flere ganger.

Vi har taco hver fredag, men det har blitt pyton. Brus, potetgull, og det meste av mat er forferdelig. Jeg klarer å spise suppe, og glad er jeg for det. Med tanke på kvalmen er det greit at det meste som kommer inn er flytende. I tillegg lukter alt forferdelig. Klarer ikke å bruke parfyme lengre og prøver å få mannen til å dempe bruken sin :p

Smør:depressed:

Klarer for tiden ikke middagsmat generelt- eller får i meg noe, men så begynner det å lissom vokse i munnen.. Blæh..:o men appelsiner derimot er en stor hit. :)

Jeg blir kvalm av fisk (spesielt stekt laks) og gryter med creme fresh/fløte, samt brun saus :yuck: Har også merket at jeg blir kvalm og kaster opp av nøtter. Noe jeg likte veldig godt før jeg ble gravid.

Her varierer det veldig. Noen dager går det rett ned, andre er det brekninger bare jeg ser ulik mat omtrent! Men har heldigvis begynt å bli bedre nå..... Får i meg litt mer variert mat enn i starten:)

Her sliter jeg med konsistensen på fisk.... Det gjorde jeg forrige gang også, enda jeg egentlig er veldig glad i fisk til vanlig.. Vi har regler på at det skal være fisk til middag minst 2 dager i uka og holder på den, men blir ikke like mye mat inn alle dagene.... :-p

Back
Topp