Noe du ikke klarer å spise?

Marsa

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
Jeg har i løpet av helgen fått problemer med å spise kjøtt. Blir kvalm av tanken. Vil helst ha frukt, grønnsaker og masse brød/karbohydrater. Noen som er vegetarianer som har gode tips til proteinkilder?

Er det andre som plutselig ikke klarer å spise ting de vanligvis spiser?
 
Last edited:
Jeg har ikke lyst på noe.. i går ble det brødskiver med tunfisk til middag.. plutselig er ikke enkelte ting godt lengre, spiste en skive med leverpostei og skulle så spise en skive med grädost, som jeg har spist mye av de siste dagene, men det var full stopp etter et tygg, plutselig ikke godt.
Har overhodet ikke lyst på middag:(
 
Jeg har stadig lyst på noe, men ingenting som frister! Frustrerende! Får heldigvis pakket i meg mye likevel, hvis ikke blir jeg så kvalm
 
Jeg blir også kvalm hvis jeg ikke spiser nok. Eneste som frister på brødskiven er ost (helst litt smeltet). Til middag er det litt lettere å finne noe. Men er redd for at jeg ikke får nok proteiner/jern. Skal ikke til legen før 01.02.
 
Alt smaker altfor søtt.. Igjen som elsker avocado klarer ikke lenger konsistensen. Har fått dilla på grapefruktjuice blandet med farris

Og jeg sliter virkelig med å pusse tenner, for jeg brekker meg av å åpne munnen høyt, eller når børsten berører langt bak.
 
Elsker pepsi max. Men når jeg gikk gravid med de 2 første fikk jeg en sånn avsky mot d. Kastet nesten opp bare ved å se flasken :p
 
Jeg tør ikke spise servelat - i forrige svangerskap kastet jeg opp hver gang jeg spiste det.

Pepsi max klarer jeg ikke lenger.
 
Jeg syns bare ting lukter vondt :p
 
Jeg har i løpet av helgen fått problemer med å spise kjøtt. Blir kvalm av tanken. Vil helst ha frukt, grønnsaker og masse brød/karbohydrater. Noen som er vegetarianer som har gode tips til proteinkilder?

Er det andre som plutselig ikke klarer å spise ting de vanligvis spiser?

Her går det også mest i frukt og grønt om dagen. Hvis du fikser konsistensen, så er kikerter veldig proteinrikt. Jeg klarer ikke hummus selv om dagen, men et tips er å lage en god hummus og bruke som dip til grønnsaker. Veldig godt til gulrøtter og paprika! Ellers er det protein i både mais og sukkererter. Regner med at bønner ikke er så aktuelt om du sliter med middag/kjøtt? Hva med egg? Går det ned? Det er også en god kilde. Ellers tror jeg ikke det er noe vi trenger å stresse så veldig med. Det er for en periode, og babien tar det den skal ha fra lagrene våre:) Jern kan du forøvrig få fra spinat og brokkoli. Jeg pleier å bruke litt spinat i smoothie, skal en del spinat til før man kjenner smaken:)
 
Jeg sliter med laks som jeg har gjort tidligere, også vil jeg helst ha egg og grønnsaker
 
Sliter for øyeblikket med alt av mat....
Er kjempe sulten, men ikke noe som frister:(
 
Til meg blir konsistensen på maten plutselig feil. En dag klarer jeg ikke konsistensen på egg, mens den andre er det karbonade. Kan også spise yoghurt uten problemer, men på tredje skje går der galt og jeg blir kvalm. Selv om det er sånn har jeg like lyst på det når kvalmen/brekningene gir seg.
 
Plutselig har kvalmen gitt seg hos meg. Men får ofte syke cravings på diverse. Disse cravingsene kommer og går like fort. I helgen måtte jeg plutselig ha milkshake! MÅTTE! Så fikk endelig samlet meg og laget en. Hadde to sup så kom jeg jo på at jeg liker egentlig ikke så godt milkshake og jeg orket ikke mer.
 
Back
Topp