Noe dere gruer dere til?

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Med tanke på fødsel?

Hadde egentlig en "perfekt" fødsel sist til tross for tvillinger, men er redd for å revne og engstelig for enda en setefødsel :o
Første mann kom i seteleie sist. Da måtte de klippe og synes det var vondt nok :/ :P

Har angst for å revne eller bli klipt :s ellers så ser jeg frem til det meste:p

Nei, hadde drømmefødsel sist og satser på det denne gangen også :)

Gruer meg mer til fødsel denne gang enn sist, selv om jeg hadde drømmefødsel som varte i 4-5 timer. Men null smertelindring. Håper jeg slipper å revne (grad 2 sist)... Så gruer meg til "ring of fire", men satser på det blir mindre denne gangen :-p

Gruer meg til barsel, siden det er julibaby så forventer jeg det verste: at det igjen er fullt på barselhotell og jeg må dele rom med ei som snorker så avsindig høyt, og når a ikke snorka så var det fordi hu var våken med babyen som hadde verdens verste gråt, det var ILLE. Så ble lite søvn på barsel, var SÅ deilig å komme hjem til mannen og egen seng :)

Ellers gruer jeg meg ikke så mye egentlig, gleder meg til å bli ferdig med graviditeten...

Gruer meg mer til fødsel denne gang enn sist, selv om jeg hadde drømmefødsel som varte i 4-5 timer. Men null smertelindring. Håper jeg slipper å revne (grad 2 sist)... Så gruer meg til "ring of fire", men satser på det blir mindre denne gangen :-p

Gruer meg til barsel, siden det er julibaby så forventer jeg det verste: at det igjen er fullt på barselhotell og jeg må dele rom med ei som snorker så avsindig høyt, og når a ikke snorka så var det fordi hu var våken med babyen som hadde verdens verste gråt, det var ILLE. Så ble lite søvn på barsel, var SÅ deilig å komme hjem til mannen og egen seng :)

Ellers gruer jeg meg ikke så mye egentlig, gleder meg til å bli ferdig med graviditeten...
Jeg lå over en uke på barsel sist så håper for alt i verden at jeg er raskt på bena og kan reise hjem etter litt kortere tid :P

Det faktum at det mest sannsynlig blir keisersnitt. Jeg hater tanken på at andre skal ta kontroll over kroppen min på den måten, men heller det enn å revne like mye som med storebror. Har ingen plager nå men de ønsker ikke å risikere noe.

Jeg gruer meg til at det sikkert er vondere enn jeg kan forestille meg. Aner ikke hvordan jeg skal greie å takle det.

Gruer meg egentlig ikke så mye til selve fødselen. Hadde styrtfødsel med første så gikk kjapt. Gruer meg mer til om barselhotellet er fullt og jeg må ligge lå barselavdelingen. Sover så lett og typisk meg å havne på rom med noen som snorker osv

Jeg gruer meg til at det sikkert er vondere enn jeg kan forestille meg. Aner ikke hvordan jeg skal greie å takle det.

Det er helt sikkert mye vondere enn du kan forestille deg!
MEN, samtidig er du helt sikkert mye, mye bedre å takle de smertene som kommer enn du kan forestille deg også:-)
Jeg ble positiv overrasket over egen evne til å takle smerten! Det er noe med det at smertene er så meningsfulle - sluttresultatet er helt hinsides:-)

Jeg har født to ganger før og kan med hånden på hjertet si at smertene gruer jeg meg ikke til i det hele tatt:-)
Gruer meg til andre ting, men smertene - NOP's!

Dette klarer du:-)

Jeg gruer meg veldig til fødsel, er førstegangsgravid og har fint lite peil på hva jeg kan forvente :bag: Men gruer meg også litt til å komme hjem med lillemor, det å ha ansvar for et lite menneske, passe på at hun har det godt, at hun er mett, ikke har vondt i magen osv .. Litt småbekymra for at jeg kommer til å gjøre noe feil, noe jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre :yuck:

Det går overraskende bra å takle smerten selvom man aldri har opplevd det før :) husker jeg var LIVREDD da vannet gikk med guttene, ikke minst var jeg dausliten og klar for å gi opp når førstemann var kommet ut. Men i situasjonen finner du krefter du ikke aner du har ;) :)

Jeg gruer meg veldig til fødsel, er førstegangsgravid og har fint lite peil på hva jeg kan forvente :bag: Men gruer meg også litt til å komme hjem med lillemor, det å ha ansvar for et lite menneske, passe på at hun har det godt, at hun er mett, ikke har vondt i magen osv .. Litt småbekymra for at jeg kommer til å gjøre noe feil, noe jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre :yuck:
Du kommer nok til å gjøre feil ;) det gjør vi alle og enda gjør jeg dem og mine er 7 år ;)
Men prøv å ikke bekymre deg så alt for mye :) morsinstinktet tar over :)

Det er helt sikkert mye vondere enn du kan forestille deg!
MEN, samtidig er du helt sikkert mye, mye bedre å takle de smertene som kommer enn du kan forestille deg også:-)
Jeg ble positiv overrasket over egen evne til å takle smerten! Det er noe med det at smertene er så meningsfulle - sluttresultatet er helt hinsides:-)

Jeg har født to ganger før og kan med hånden på hjertet si at smertene gruer jeg meg ikke til i det hele tatt:-)
Gruer meg til andre ting, men smertene - NOP's!

Dette klarer du:-)
Merkelig det der at etter man allerede har født en gang så er ikke smertene så skremmende lengre :P gleder meg nesten til smertene her ;) betyr at snart er et tungt svangerskap over :P tyngre dette svangerskapet enn første :(

Jeg synes faktisk ikke at det gjorde vondt i det hele tatt. Det var sinnssykt intenst og fasinerende følelse, men ikke vondt. Det vondeste under hele fødselen var faktisk når de festet vakuumet. Jeg hadde ingen smertelindring og gikk fra 2-7 cm på 2 timer. Jeg skulle gjerne ha født normalt igjen men får mest sannsynlig ikke lov pga komplikasjoner. Alle på barsel lo av meg etter fødselen når de fikk høre at jeg under fødselen utbrøt: fy farao dette er intenst. Det var omtrent det eneste jeg sa på 6 timer og jeg mente dert virkelig. Alle som har hørt det har måttet dobbelt sjekke med gubben og blir målløse når han bekrefter det. Bare tenk på AST dette er hva kroppen din er skapt til å gjøre og jobb med riene og ikke mot de så går det mye bedre enn du tror. Min mor har alltid sagt at rier er ikke vonde og for min del hadde hun rett.

Jeg synes faktisk ikke at det gjorde vondt i det hele tatt. Det var sinnssykt intenst og fasinerende følelse, men ikke vondt. Det vondeste under hele fødselen var faktisk når de festet vakuumet. Jeg hadde ingen smertelindring og gikk fra 2-7 cm på 2 timer. Jeg skulle gjerne ha født normalt igjen men får mest sannsynlig ikke lov pga komplikasjoner. Alle på barsel lo av meg etter fødselen når de fikk høre at jeg under fødselen utbrøt: fy farao dette er intenst. Det var omtrent det eneste jeg sa på 6 timer og jeg mente dert virkelig. Alle som har hørt det har måttet dobbelt sjekke med gubben og blir målløse når han bekrefter det. Bare tenk på AST dette er hva kroppen din er skapt til å gjøre og jobb med riene og ikke mot de så går det mye bedre enn du tror. Min mor har alltid sagt at rier er ikke vonde og for min del hadde hun rett.
Misunnelig!!! :P her gikk åpningsfasen unna på 30 min :P DET var intenst det ;) og vondt som f ;) håper jeg får bruke laaaaaaaaang tid på åpningsfasen denne gangen :D

Gruer meg litt.. Husker jeg kun ville gi opp på slutten sist, orket ikke mer og var helt ødelagt.
Håper jeg takler alt litt mer nå (ekstremt mangel på søvn, flunsa og lavt jern :-P)

Måtte sy sist.. Husker ikke hvor mye men mer enn nok og slet med at de ikke ville gro, måtte inn å rette på de to ganger tror jeg det var pga de grodde ikke så totalt tok det nesten 7-8 uker før alt var grodd nedentil.
Håper virkelig jeg slipper det denne gangen.

Misunnelig!!! :p her gikk åpningsfasen unna på 30 min :p DET var intenst det ;) og vondt som f ;) håper jeg får bruke laaaaaaaaang tid på åpningsfasen denne gangen :D

Vi ringte føden bare 30 min etter at riene begynte og sa at vi kommer inn, de var skikkelig uhøffelige i telefon og mente at som førstegangsfødende var ikke det nødvendig. Vi kom inn ca 2 timer etter at riene begynte og da hadde jeg 7 cm. Mens jeg lå med ctg 15 etter vi kon gikk vannet som i en Hollywood film, jeg hørte det så popp og så var hele senga og gulvet vått. Jeg hadde vært på overtidskontroll samme dag og skulle igangsettes neste morgen så viste at jeg hadde ca 2cm. Jeg hadde følt meg som den pingla pga disse damene i tlf og var sikker på at jeg kom til å bli sendt hjem men det var vist jeg som kjente kroppen min bredt og som hadde rett.

Vi ringte føden bare 30 min etter at riene begynte og sa at vi kommer inn, de var skikkelig uhøffelige i telefon og mente at som førstegangsfødende var ikke det nødvendig. Vi kom inn ca 2 timer etter at riene begynte og da hadde jeg 7 cm. Mens jeg lå med ctg 15 etter vi kon gikk vannet som i en Hollywood film, jeg hørte det så popp og så var hele senga og gulvet vått. Jeg hadde vært på overtidskontroll samme dag og skulle igangsettes neste morgen så viste at jeg hadde ca 2cm. Jeg hadde følt meg som den pingla pga disse damene i tlf og var sikker på at jeg kom til å bli sendt hjem men det var vist jeg som kjente kroppen min bredt og som hadde rett.
Mamma har kun hatt styrtfødsler. Min yngste lillebror ble født i forstervannsposen da legene ikke trodde på henne når hun sa ungen kom. Pappa tok i mot ungen mens lege og jm sto å måpte. Så tror en kvinne kjenner kroppen sin best ;)
Selv så hadde jeg hatt styrtfødsel med tvillingene om ikke jeg hadde måtte holde igjen press rier i 4-5 timer :o utrolig hva kroppen får til når det er snakk om barnets/barnas liv. Så må innrømme jeg er også engstelig for styrtfødsel og å ikke bli trodd slik du forklarer.

Mamma har kun hatt styrtfødsler. Min yngste lillebror ble født i forstervannsposen da legene ikke trodde på henne når hun sa ungen kom. Pappa tok i mot ungen mens lege og jm sto å måpte. Så tror en kvinne kjenner kroppen sin best ;)
Selv så hadde jeg hatt styrtfødsel med tvillingene om ikke jeg hadde måtte holde igjen press rier i 4-5 timer :eek: utrolig hva kroppen får til når det er snakk om barnets/barnas liv. Så må innrømme jeg er også engstelig for styrtfødsel og å ikke bli trodd slik du forklarer.

Fytterakken jeg hadde ikke klart å holde igjen pressriene så lenge. Jeg synes det å holde igjen i en snau time pga kant var vanskelig nok. Den første pressriene som kom over meg når jordmor var ute av rommet et øyeblikk tok kroppen min bare helt kontroll over og presset samme hva jeg ville.

Back
Topp