Nitritt i urinen

Demeter

Glad i forumet
Junibarna 2015
Var hos legen for første kontroll i dag, og det var forsåvidt veldig greit at jeg dro så tidlig (8+3), fordi jeg er ny pasient hos dem, så vi brukte 20 min på å lage en journal, ta urin og sjekke jernnivået i blodet. Så fyller vi ut svangerskapsjournal neste gang, om to uker.

Men, på urinprøven min, fikk jeg utslag på nitritt, men ikke noe annet.
Hun var usikker på om det vil si at jeg har urinveisinfeksjon, siden resten var normalt. Og jeg har heller ikke hatt noe svie ved tissing.

Er det noen som har hatt utslag uten å ha infeksjon?
Jeg tenker at dersom noe har forurenset prøven (utflod etc.), kan det gi utslag?

Sa ikke legen noe om det? Tror det i større grad er leukocytter man kan få utslag på ved forurensning, mens nitritt ofte et symptom på infeksjon. Ved graviditet er det ofte slik at man ikke har symptom ved urinveisinfeksjon.

Sa ikke legen noe om det? Tror det i større grad er leukocytter man kan få utslag på ved forurensning, mens nitritt ofte et symptom på infeksjon. Ved graviditet er det ofte slik at man ikke har symptom ved urinveisinfeksjon.

Ja, aldri hatt utslag på nitritt før, hadde et par utslag på leukocytter forrige gang, og det mente de var forurensning. Da får jeg bare forberede meg på at jeg mest sannsynlig har en urinveisinfeksjon og må på en kur. Greit at det ble oppdaget i hvert fall, siden jeg ikke har noen spesielle symptomer egentlig.

Det legen sa, var at vanligvis ville man hatt utslag på flere ting på en urinveisinfeksjon, så hun var usikker- men skulle dyrke prøven og gi meg en tilbakemelding om jeg må tilbake for medisiner.

Jeg hadde utslag på nitritt når jeg var på sykehuset, ho spurte om jeg kjente svie og jeg sa nei, men at forrige graviditet hadde jeg mye urinveisinfeksjon uten å merke det. Fikk ikke noe for det, så må jo være noe annet som kan gi utslag når jeg ikke fikk antibiotika :s

På sykehuset sa de til meg at det er to ting som skal påvises i urinen om det er uvi..

Back
Topp