Nipt

Var det akuratt de samme opplysningene, bare digitalt? :)
Nei, følte ikke det lignet på det arket man vanligvis får. Begynte som en spørreundersøkelse, og når jeg går inn på «gravid» på Helsenorge så er det elementer her og der som man også finner igjen på det arket. Altså føles det som informasjonen er litt mer spredt inne på siden. At man må trykke en plass for å komme videre til mye av informasjonen som man har komprimert på det gode gammeldagse arket. Kan legge ved noen bilder :)IMG_5030.pngIMG_5031.pngIMG_5033.pngIMG_5032.png

Nei, følte ikke det lignet på det arket man vanligvis får. Begynte som en spørreundersøkelse, og når jeg går inn på «gravid» på Helsenorge så er det elementer her og der som man også finner igjen på det arket. Altså føles det som informasjonen er litt mer spredt inne på siden. At man må trykke en plass for å komme videre til mye av informasjonen som man har komprimert på det gode gammeldagse arket. Kan legge ved noen bilder :)Vis vedlegget 486547Vis vedlegget 486548Vis vedlegget 486549Vis vedlegget 486546
Takk for litt bilder. :happy: Ser ut som det er bygget opp på en litt annen måte ja.

Oj, veldig interessant! Takk for all info! Skal nevne dette for mannen. :) Jeg tror at vi fremdeles tester kun i Norge, men veldig greit å vite om mulighetene, sånn at vi kan drøfte det. Det er jo ikke noe man blir opplyst om via helsevesenet akkurat.
Det er fordi det egentlig ikke er lov. I Norge er testen strengt regulert, og kun tillatt å sjekke de tre trisomiene. Det er også helt nylig blitt tillatt for alle å betale for testen, for noen år siden var den kun tilgjengelig for kvinner over 35. Helsepersonell (feks fastlegen) har faktisk heller ikke lov til å ta blodprøven som skal sjekkes, da de må ha spesialistgodkjenning for Nipt.

Back
Topp