Nipt

Vi tar en tur til Strømstad og tester der! 11+5, får vite kjønn og bestilte inkl ultralyd. 5400kr. Booket oss inn på Torreby slott, så da får vi oss en liten tur også! + handling :D

Dette har jeg ikke tenkt på faktisk, men nå er jeg plutselig så gammel at det er aktuelt å få tilbud om ja.
Men så lurer jeg litt på, hva skal man med den? Er det fordi man da har muligheten til å terminere svangerskapet?

Dette har jeg ikke tenkt på faktisk, men nå er jeg plutselig så gammel at det er aktuelt å få tilbud om ja.
Men så lurer jeg litt på, hva skal man med den? Er det fordi man da har muligheten til å terminere svangerskapet?
For de som måtte velge det, eller være mer forberedt for de som likevel fortsetter svangerskapet.

Jeg tenker å ta den fordi jeg er 37 år. Jeg kjenner noen som fikk påvist trisomi 18, og måtte ta senabort. Om det skulle være tilfelle her, vil jeg vite det så tidlig som mulig. synes det er stor forskjell på de ulike diagnosene da, så man kan potensielt stå ovenfor et vanskelig valg.

Gjorde det sist og gjør det nå. Vil heller vite enn ikke :)

For de som måtte velge det, eller være mer forberedt for de som likevel fortsetter svangerskapet.
Er den helt sikker? Eller kan man få høy risiko, også viser det seg at alt egentlig er bra?

Det er en liten sannsynlighet for at nipt kan gi falsk positivt svar. Får man utslag vil man sendes til ytterligere utredning.

Takk! Kjenner på meg at det blir en ekstra bekymring, når man plutselig må bekymre seg for noe man ikke har bekymret seg for tidligere :hilarious: Men nå er jeg jo obs på det uansett, og vil sikkert bekymre meg om jeg ikke tar den og.

Skal ta nipt, får det dekt da jeg er 36år. Er 37 ved termin.
Ønsker å ta den for å vite, mest sannsynligvis er jo alt bra, men med tre barn fra før er det greit å kunne forberede seg om det mot formodning kommer en liten en som krever litt ekstra.

Tok nipt privat sist (ved norsk klinikk, ikke utvidet test i utlandet). Denne gangen får jeg tilbud i det offentlige siden jeg fyller 35 før termin og kommer til å gjøre det igjen.

Vi får nipt og ul på nyåret en gang. Får heldigvis gjort det på lokalsykehuset, så regner med at det blir greit. Hadde alltids vært fristende med de utvidede i utlandet, men det er jo så himla dyrt…

Jeg er 35, men heller mot å ikke ta den faktisk. Etter 6 spontanaborter har jeg nok bekymringer… Orker ikke tanken på mer! Satser på at alt går bra :smiley-ashamed004 Og hvis det viser seg at det ikke gjør det - den tid den sorg:Heartred

Jeg er 35, men heller mot å ikke ta den faktisk. Etter 6 spontanaborter har jeg nok bekymringer… Orker ikke tanken på mer! Satser på at alt går bra :smiley-ashamed004 Og hvis det viser seg at det ikke gjør det - den tid den sorg:Heartred
Oi, det høres tøft ut, ja! Men er veldig fornuftig innstilling da! Man blir liksom mer bevisst på at alt ikke nødvendigvis går på skinner med alderen, tror jeg. Har vært sånn for meg i alle fall - tenker mer på det nå enn de første gangene..

Oi, det høres tøft ut, ja! Men er veldig fornuftig innstilling da! Man blir liksom mer bevisst på at alt ikke nødvendigvis går på skinner med alderen, tror jeg. Har vært sånn for meg i alle fall - tenker mer på det nå enn de første gangene..
Ja, kjenner meg absolutt igjen i det - det tror jeg også

Vi dro til Strømstad for å ta NIPT i dag (under 35 år). Veldig hyggelige damer og fikk se en liten baby som sugde på tommel og beveget seg rundt i magen. Så fin opplevelse. Det føltes veldig verdt det! Betalte vel 5600kr og får svar på kromosomfeil og kjønn om 10 arbeidsdager :Heartpink

Vi dro til Strømstad for å ta NIPT i dag (under 35 år). Veldig hyggelige damer og fikk se en liten baby som sugde på tommel og beveget seg rundt i magen. Så fin opplevelse. Det føltes veldig verdt det! Betalte vel 5600kr og får svar på kromosomfeil og kjønn om 10 arbeidsdager :Heartpink
Kan du sende link til hva slags time du bestilte? Finner ikke til den prisen selv :Heartpink

Back
Topp