NIPT

Venninna mi tok der og hun fikk beskjed om at svar kom mellom 16-22 på fredager :) Husk å sjekke søppelposten, for hennes lå der :)
Sjekker innboks og søppelpost 20 ganger i timen.. Takk for svar, da må jeg smøre meg med tålmodighet litt til. Blir litt nervøs de har feil epost nesten :facepalm:

Jeg sjekket Helsenorge og pasientjournal og der lå svaret om liten risiko. ❤️ Heldigvis. Tok 9 dager offentlig hvis noen skulle lure.
Hvorfor tok du NIPT? Vi var på TOUL i dag, og alt var bra, men hjerterytmen var en gang 175 og da sa jordmor at vi var heldige som fikk testen. Vet ikke om jeg syntes det. Kunne godt vært foruten.

Hvorfor tok du NIPT? Vi var på TOUL i dag, og alt var bra, men hjerterytmen var en gang 175 og da sa jordmor at vi var heldige som fikk testen. Vet ikke om jeg syntes det. Kunne godt vært foruten.
Fikk fordi jeg har kromosomfeil i nær familie og har termin veldig rett før jeg fyller 35. Men enig om at screening er på litt godt og vondt. Har en venninne som fikk falsk positiv, og det var mye unødvendig bekymring,

Fikk fordi jeg har kromosomfeil i nær familie og har termin veldig rett før jeg fyller 35. Men enig om at screening er på litt godt og vondt. Har en venninne som fikk falsk positiv, og det var mye unødvendig bekymring,
Takk for svar <3 akkurat det, det er litt på godt og vondt. Uff, det er skrekken. Godt å høre det gikk bra for dere <3 Er 9 dager inkludert helg? Jordmor sa ingenting om at det kom til å ta ekstra tid pga påske.

Tatt blodprøve i dag. Her tar det 14 (!) dager før man får svar. Herlighet.

Like lang tid her også, 10 til 14. Og fikk beskjed om at jo lengre tid det gikk, jo bedre var det.. Lurer jo fælt på om påsken har forsinket alt for meg. Jordmor sa ikke noe om det og jeg glemte å spør.
Ja, det tror jeg nok. det som er greia her er at det tar 1 uke før de får svaret på sykehuset mitt og dersom det er lav sannsynlighet ringer de ikke opp men da tar det 1 uke til å få brev om det. Hvis det er høy sannsynlighet eller det er for lite sånn prøvemateriale vil de ringe meg.

Ja, det tror jeg nok. det som er greia her er at det tar 1 uke før de får svaret på sykehuset mitt og dersom det er lav sannsynlighet ringer de ikke opp men da tar det 1 uke til å få brev om det. Hvis det er høy sannsynlighet eller det er for lite sånn prøvemateriale vil de ringe meg.
Åja, skjønner! Veldig greit å vite da. Da vet du at det er lav sannsynlighet hvis du ikke har hørt noe innen en uke.

Back
Topp