NIPT

Åh, så fantastisk!!!
Vår eldste er gutt, mellomste er jente og nå enda ei lita jente :Heartpink

Gratulerer så mye til dere!
Ååå så kjekt ❤️ Her en min eldste jente, så gutt, så jente så gutt igjen nå da! Annenhver, hahs! Gratulerer til deg også! Dette har vært tidenes lengste dager!!!

Dere som har tatt prøver gjennom det offentlige her i Norge, hvor lang tid har det tatt fra prøvetidspunkt til svar? :)

Skulle ta NIPT idag, men min offentlige gynekolog ba meg ringe inn og sjekker at det var bestilt ultralyd til samme tidspunkt, og det var det jo selvfølgelig ikke. De hadde kun registrert meg til blodprøven, og det var ingen tilgjengelig ultralyd tidspunkt ledig.
Så nå måtte jeg bestille ny time igjen neste uke når jeg er 12+0 :rolleyes: Vel sent synes jeg, spesielt når jeg reiser til Norge dagen etter og hadde så lyst å fortelle nyheten til familie. Nå vil jeg ikke få test resultatene før jeg returnerer fra Norge igjen.

Men jeg tror jeg kommer til å fortelle familie likevel, hvis alt ser bra ut på TOUL. Føles så upersonlig å skulle ringe på tlf uken etter jeg har sett dem alle fjes til fjes.

Det sjekkes vel så godt som mulig for kromosomfeil vel TOUL uke 12 også?
Hva ville dere gjort?

Last edited:
Skulle ta NIPT idag, men min offentlige gynekolog ba meg ringe inn og sjekker at det var bestilt ultralyd til samme tidspunkt, og det var det jo selvfølgelig ikke. De hadde kun registrert meg til blodprøven, og det var ingen tilgjengelig ultralyd tidspunkt ledig.
Så nå måtte jeg bestille ny time igjen neste uke når jeg er 12+0 :rolleyes: Vel sent synes jeg, spesielt når jeg reiser til Norge dagen etter og hadde så lyst å fortelle nyheten til familie. Nå vil jeg ikke få test resultatene før jeg returnerer fra Norge igjen.

Men jeg tror jeg kommer til å fortelle familie likevel, hvis alt ser bra ut på TOUL. Føles så upersonlig å skulle ringe på tlf uken etter jeg har sett dem alle fjes til fjes.

Det sjekkes vel så godt som mulig for kromosomfeil vel TOUL uke 12 også?
Hva ville dere gjort?
Ville bare sagt det til familien jeg! Jeg har ikke tatt NIPT på noen av de tre andre barna mine, de ser jo mye på tidlig ul!

Til dere som har valgt NIPT-kit fra danmark, skal man selv kontakte DHL for henting av prøvene, eller gjør klinikken det?

Til dere som har valgt NIPT-kit fra danmark, skal man selv kontakte DHL for henting av prøvene, eller gjør klinikken det?
Du ringer selv DHL Express å bestiller opphenting av pakken til din adresse! Var veldig enkelt, og du får med full bruksanvisning for alt :happy:

Du ringer selv DHL Express å bestiller opphenting av pakken til din adresse! Var veldig enkelt, og du får med full bruksanvisning for alt :happy:
Tusen takk for svar! :happy: Jeg skal få kittet i dag, så da er kanskje ting litt lettere å forstå. Godt å ha noen å spørre her inne som har gjort det før:happy:

Nehei? Seriøst? Så utrolig kjipt :banghead:
Jaaa veldig kjipt. Kroppen min er ikke så glad i disse testene tydeligvis. Ble utrolig stresset sist. Men går litt bedre denne gangen siden alt var fint forrige gang. For lite DNA kan i noen tilfeller bety at det er "noe" med fosteret. Satser på at det går nesten gang, men kjipt å må vente i to uker til..

De ringte i dag... Selvfølgelig har det skjedd igjen. Ikke nok DNA i blodet mitt så må ta de på nytt.. uuuuusj
Så kjedeleg!:confused:

Me var og tok NIPT i Sverige forrige veke, og der foreslo dei å ta éi ekstra prøve då me først var der. Viss dei då ikkje klara å analysere den eine prøva, så hadde dei eitt forsøk til, utan at eg må tilbake for å ta ei ny prøve:)

Jaaa veldig kjipt. Kroppen min er ikke så glad i disse testene tydeligvis. Ble utrolig stresset sist. Men går litt bedre denne gangen siden alt var fint forrige gang. For lite DNA kan i noen tilfeller bety at det er "noe" med fosteret. Satser på at det går nesten gang, men kjipt å må vente i to uker til..
Det visste jeg faktisk ikke! Men, siden det har hendt før, så vet du jo at det kan gå bra også. :Heartred
Skjønner godt at det er kjipt å måtte vente enda to uker .. krysser fingrene for at dagene går fort!

Back
Topp