NIPT

Kan varmt anbefale Ultralydklinikken i København!
Har selv reist dit for NIPT de to første graviditetene. Denne gangen tror jeg kanskje vi går for å få tilsendt kit :happy:

Kan varmt anbefale Ultralydklinikken i København!
Har selv reist dit for NIPT de to første graviditetene. Denne gangen tror jeg kanskje vi går for å få tilsendt kit :happy:

Det skal jeg også!
Vi skal ikke alle bare ta en jentetur til København? :hilarious: Tenker også jeg skal gjøre det, vil vite mest mulig. Er usikker på om jeg skal ta turen, eller forsøke å få noen her i Norge til å ta prøvene.
Hahha! Jeg er med! :hilarious:

Hvilken test skal dere velge?
Selv står jeg mellom Panorama basis og utvidet. Men det er jo 1100 dk ekstra for utvidet :dead:

Edit..... Ser nå at tilsendt er 800 dk dyrere med utvidet, ikke 1100.

Ville bare si at jeg kontaktet Ultralydklinikken i Danmark for å forhøre meg om hvem som kunne ta prøven. Nevnte at søsteren min er sykepleier, og om hun kunne ta den på meg. Det sa de var helt i orden!

Så, om du ikke får legekontoret til å utføre blodprøven, kan du spørre en venn/et familiemedlem som har autorisasjon til å utføre blodprøver, til å ta den :happy:

Usikker på om jeg skal bestille siden jeg får det dekt i Norge. Dere som skal ha den fra DK, får dere dekt den her?

Nei, man får ikke dekt testen fra Danmark. Den tester for veldig mye mer enn hva som er lovlig i Norge.
formulerte meg litt dårlig :D vet man ikke får dekt den i DK, men om dere andre får dekt NIPT her tenkte jeg på, og likevel velger å ta den i DK.
Jaa, det er liksom det at den tester for mer enn den her som gjør at jeg vil ha den.. men litt kjedelige penger på en måte når jeg får dekt her i Norge.. men kommer sikkert til å ta den i DK kjenner jeg meg selv rett.. haha

formulerte meg litt dårlig :D vet man ikke får dekt den i DK, men om dere andre får dekt NIPT her tenkte jeg på, og likevel velger å ta den i DK.
Jaa, det er liksom det at den tester for mer enn den her som gjør at jeg vil ha den.. men litt kjedelige penger på en måte når jeg får dekt her i Norge.. men kommer sikkert til å ta den i DK kjenner jeg meg selv rett.. haha
Å ja, nei. Personlig er jeg for ung :happy:

Jeg ser at de tilbyr NIPT test ved privat laboratorium i landet hvor jeg bor. Usikker på hva den dekker. Er det slik at dere anbefaler å ta? Eller kan man få utredet ganske mye på vanlig kontroller? Jeg er førstegangsgravid, så første gang jeg hører om NIPT

Jeg ser at de tilbyr NIPT test ved privat laboratorium i landet hvor jeg bor. Usikker på hva den dekker. Er det slik at dere anbefaler å ta? Eller kan man få utredet ganske mye på vanlig kontroller? Jeg er førstegangsgravid, så første gang jeg hører om NIPT
Legger ved at jeg har ikke noen kjente diagnoser i nær familie. Så vidt jeg vet, burde jeg ikke ligge i «risikogruppen».

Hvis jeg får tilbudet om NIPT i Norge, kommer jeg til å ta begge deler :smiley-ashamed005
Jeg sliter veldig med helseangst, så mulig de tar NIPT på det grunnlaget. Og jeg tar gledelig 2 tester for å dobbeltsjekke :dead:

Hvis jeg får tilbudet om NIPT i Norge, kommer jeg til å ta begge deler :smiley-ashamed005
Jeg sliter veldig med helseangst, så mulig de tar NIPT på det grunnlaget. Og jeg tar gledelig 2 tester for å dobbeltsjekke :dead:
ok, ja det skjønner jeg da! Jeg er akkurat 35 ved termin, så får det dekt her.
MEN så er jo det også det med at de tester for mer da.. jeg har så angst for at noe skal være gale at jeg tror ikke jeg kommer til å klare å la være å ta den i DK.. :nailbiting:

Back
Topp