NIPT

Noen i Østfold-området som skal ta NIPT privat?
Jeg finner inge steder som utfører det her i Østfold :think005 Kan selvsagt reise til Oslo, men hadde håpet å finne noe nærmere.
Jeg tar kun utvidet organrettet ultralyd i Oslo :)
 
Dere som har bestilt test fra ultralydklinikken i Danmark. Når man har fått tatt blodprøven, ringer man selv til DHL for å avtale henting, eller ordner klinikken dette? Noen erfaringer?
 
Dere som har bestilt test fra ultralydklinikken i Danmark. Når man har fått tatt blodprøven, ringer man selv til DHL for å avtale henting, eller ordner klinikken dette? Noen erfaringer?
Man ringer selv. Mitt råd er å dobbelsjekke med DHL at pakken faktisk kan hentes på din adresse på det tidspunktet du ønsker. Og helst ikke send på en fredag hvis du ikke bor i Oslo. Men må man, så går det greit det også altså..
 
Noen i Østfold-området som skal ta NIPT privat?
Jeg finner inge steder som utfører det her i Østfold :think005 Kan selvsagt reise til Oslo, men hadde håpet å finne noe nærmere.
Du må til Oslo. Snakket med noen som hadde hørt med Embla helse & velvære i Fredrikstad. De gjør det ikke, men vurderer å begynne med det.
 
Hva får man egentlig vite ved NIPT vs vanlig nakkefoldscanning og organrettet ultralyd? (Jeg skal ta det neste uke, og har ikke planlagt NIPT)
Det er ikke alltid mulig å oppdage trisomiene ved ultralyd. Jeg hadde totalt 7 ultralyder med min datter, og hun ble født med uoppdaget Downs syndrom og hjertefeil. NIPT kan gi resultat som viser stor sjanse for trisomiene (testes for hver av de tre), men man må likevel evt ta fostervanns- eller morkakeprøve for å bekrefte.
 
Man ringer selv. Mitt råd er å dobbelsjekke med DHL at pakken faktisk kan hentes på din adresse på det tidspunktet du ønsker. Og helst ikke send på en fredag hvis du ikke bor i Oslo. Men må man, så går det greit det også altså..
Tusen takl for svar, har sjekket med dem nå
 
Virket veldig greit, man får helt klare instrukser på hva man skal gjøre. Jeg tok panorama basis, den kostet ca 5600 NOK (4000 DKK). Bestilte fra Ultralydklinikken.dk - super oppfølging fra dem. Fikk NETTOPP tlf fra dem om at prøven var normal - lav sannsynlighet for trisomier ♡
Hvor lang tid tok det fra du sendte inn kittet til du ble ringt opp med svar? Det står 10-12 virkedager, men mener jeg har hørt at folk har fått tidligere.
 
Hvor lang tid tok det fra du sendte inn kittet til du ble ringt opp med svar? Det står 10-12 virkedager, men mener jeg har hørt at folk har fått tidligere.
Jeg sendte det en lørdag, men pakken forlot ikke norge før mandagen. Nøyaktig en uke etterpå, neste mandag, ringte dem :)
 
Back
Topp