NIPT-test

Ja. Fikk beskjed på sms om at det hadde kommet brev i helsenorge og der lå det i innboksen. Men vet om en annen som aldri fikk beskjed, men som fant det selv i journalen.
Jeg fikk ikke noe beskjed på sms, låg plutselig bare i pasient journalen min.

Sniker fra november :hilarious:
Da får man tydeligvis bare logge inn daglig og krysse fingrene :p

Da får man tydeligvis bare logge inn daglig og krysse fingrene :p
Ja, jeg har vært innpå hverdag nå siden forje tirsdag. Tok 1 uke og 1 dag før jeg fikk svar. Me var jo helligdag på torsdag.

Hører de andre i november gruppen sa jeg måtte sjekke prøvesvar eller pasientjournal på helsenorge. Varierer hvor det står.

Jeg tok NIPT i dag i forbindelse med TOUL. Det jordmor sa til meg var at om alt er i orden så hører jeg ikke noe. Om det er noen indikasjon så ringer de. Så mao så får du ikke beskjed om resultatet hvis alt er fint

Tok NIPT privat forrige uke, venter fortsatt på svar. Her har vi bestemt oss for å beholde ved indikasjon på trisomi 21, men ikke ved 13 eller 18. Tok det i Sverige så vi får også vite kjønn. Får svar i neste uke.

Jeg tok NIPT i dag i forbindelse med TOUL. Det jordmor sa til meg var at om alt er i orden så hører jeg ikke noe. Om det er noen indikasjon så ringer de. Så mao så får du ikke beskjed om resultatet hvis alt er fint
Da varierer nok dette. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få svar uansett, men at man blir ringt innen ca 2 uker om det er indikasjon.

Back
Topp