Nipt test

Tenker veldig mye på deg og håper at du har fått noe mer informasjon fra sykehuset :confused:

Tenker veldig mye på deg og håper at du har fått noe mer informasjon fra sykehuset :confused:
Ingen mer informasjon fra sykehuset. Venter på fostervannsprøven nå. De sa jeg skulle få svar mandag eller tirsdag, men ingen svar.
Det er lengeværende vente siden torsdag. Føler jeg har fått igjennom mange prosesser nå, og nå vil jeg egentlig bare bli ferdig. Føler jeg har distansert meg fra hele graviditeten. Så om den testen kommer tilbake negativ tror jeg det nesten blir det største sjokket.
Tok du fostervannsprøve? Gruer meg til smerter rundt senabort også, jeg syntes jo det var helt forferdelig med MA (død i uke 8) men aborterte i uke 11.

Ingen mer informasjon fra sykehuset. Venter på fostervannsprøven nå. De sa jeg skulle få svar mandag eller tirsdag, men ingen svar.
Det er lengeværende vente siden torsdag. Føler jeg har fått igjennom mange prosesser nå, og nå vil jeg egentlig bare bli ferdig. Føler jeg har distansert meg fra hele graviditeten. Så om den testen kommer tilbake negativ tror jeg det nesten blir det største sjokket.
Tok du fostervannsprøve? Gruer meg til smerter rundt senabort også, jeg syntes jo det var helt forferdelig med MA (død i uke 8) men aborterte i uke 11.
Helt innafor å ringe inn i dag og etterspørre svar, det er tross alt veldig forståelig vanskelig å vente i en såpass alvorlig sak.

Jeg forstår godt at du distanserer deg fra graviditeten. Litt godt at hjernen har den forsvarsmekanismen.

Jeg tok aldri fostervannsprøve, nei. Jeg var 21+4 da de endelig så at noe var galt, og da var organene blitt såpass store og utviklet at de kunne se en del ved hjelp av ultralyden. Og så ville jeg ha passert grensen for senabort (22+0) i påvente på svar. Gutten vår lå såpass langt bak i vekst at de kunne fått gjennom abort basert på målinger (som tilsvarte kortere på vei), men det føltes ikke riktig for meg. Heldigvis fikk jeg bekreftet diagnosen de mistenkte (T 18) etter senaborten takket være prøver av navlestrengen. Jeg har aldri tvilt på at avgjørelsen om å avslutte svangerskapet var riktig :Heartred

Jeg forstår godt at du gruer deg. Men vit at du kan få masse smertestillende! Jeg fikk morfin på slutten, det er seriøst noe av det beste jeg har vært borti. Tror ikke de kan gi det i en vanlig fødsel, men i abortsituasjon trenger de jo ikke lenger ta hensyn til at fosteret får det samme i seg. Og å ha med seg en partner eller andre man stoler på er gull verdt for smertelindring

Last edited:
  • Omsorg
Reactions: SDK
Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive.
Jeg fikk nettopp fått svar fra riksen om at det er påvist Trisomi18. Så nå venter jeg igjen, denne gangen på time til abort. Jeg er alene, så kunne ønske jeg kunne ligge på sykehuset fra første tabletten, men man må tydeligvis hjem i mellom.

Jeg fikk nettopp fått svar fra riksen om at det er påvist Trisomi18. Så nå venter jeg igjen, denne gangen på time til abort. Jeg er alene, så kunne ønske jeg kunne ligge på sykehuset fra første tabletten, men man må tydeligvis hjem i mellom.
Åhhhh. Tenke på deg!! Sende styrke og klemma! :Heartred

Så forferdelig trist å høre! Utrolig lei meg for at du må gjennom dette :crybaby2 :Heartred har du fortalt at du er alene og er bekymret for å dra hjem etter første pille?

Ånei ånei ånei. Så trist. Sender deg en klem!

Jeg tror ikke det pleier å skje så mye etter første pillen. Jeg fikk første tablett fredagen som avslutter næringen til fosteret (såvidt jeg har skjønt), og kom tilbake mandagen for å sette det i gang.

Jeg hadde med meg søsteren min da jeg var på sykehuset. Det var det veldig mye støtte i :Heartred Jeg håper ikke du drar alene.

Alle reagerer ulikt i en slik situasjon, og har ulike tilnærminger til graviditeten og fosteret. Det kan nok oppleves overveldende å lese, men i tilfelle du vil ta en titt har jeg samlet en liste over ting man kan tenke over i forkant av en senabort. Listen er satt sammen av meg og andre som har vært gjennom det:
https://forum.babyverden.no/threads/tips-og-råd-før-senabort.2026532/
Om du selv ikke vil se eller ta bilde, er det lurt å be sykehuset gjøre det og legge i journalen din. Da vil det være tilgjengelig om du en dag angrer…

(og beklager hvis jeg pøser på med ting du ikke ønsker nå. Jeg blir bare så engasjert når noen står midt i det, og jeg så gjerne ønsker å hjelpe. Kun godt ment :Heartred)

Massevis av styrkeklemmer herfra!

Last edited:
Kjære kjære deg! Jeg er så utrolig lei meg for at du må gå igjennom dette. :Heartred Håper du får med deg noen på sykehuset som kan være der med deg under aborten. :Heartred Dette må være helt forferdelig vondt. Vit at du har masse støtte og varme tanker fra oss på forumet, selv om jeg skjønner veldig godt hvis du ønsker å ta avstand fra Babyverden en stund. Jeg vet jeg gjorde det etter spontanaborten min i fjor. Og det er fullt forståelig. :Heartred Men om du trenger noen å prate med og lufte tanker og sorgen med, så er vi alle her for deg. Sender deg alt mulig varme klemmer, tanker og støtte. :Heartred

Hei og takk for all støtte her❤️
Lille jenta mi forlot denne verden i går, og jeg håper til et bedre sted

Er det noen som vet hvordan man kan slette en graviditet fra denne appen? Har ikke så lyst å få opp hvor i graviditeten jeg er lenger, da den nå er avsluttet.

Også kan jeg gjerne bli slettet fra terminlisten

Er det noen som vet hvordan man kan slette en graviditet fra denne appen? Har ikke så lyst å få opp hvor i graviditeten jeg er lenger, da den nå er avsluttet.

Så utrolig vondt, hjertet mitt knuser for deg og jenta di :Heartred

I appen går du til "Min profil" og trykker på blyanten ved siden av termindato. Det kan du velge "Jeg er ikke gravid lenger".

Pinger @lilleperle for å fjerne deg fra terminlisten.

Ønsker deg alt godt videre!

:Heartred

Back
Topp