NIPT-test

Nittitre

Glad i forumet
Augustbarna2024
Hvem andre her er det som skal ta NIPT-test, eller har tatt? Skal dere ta offentlig eller privat?

Vi har bestemt oss for at vi ønsker å ta den, og siden jeg er under 35 skal vi bestille det fra Danmark. Håper bare jeg finner noen som kan ta blodprøven på meg. Jeg er selv utdannet helsesekretær, men tør virkelig ikke å ga på meg selv, og jeg har ikke kontakt med tidligere kollegaer lenger. Håper at en av våre sykepleier-venner har lyst å ta :joyful:

Dere som har tatt, når tok dere og hvor lang tid tok det før dere fikk svar?

Vi skal ta den fra Danmark, skal få sendt avgårde på mandag.
Når vi tok i mai (?) så tok det vel rundt 10 dager. Det skal jo bli sendt til USA :)

Reiser til England og tar den der, shopping og NIPT er en god match :joyful: får offentlig også, men gjorde det samme i forrige graviditet så ønsker å gjøre der samme igjen. Tar når jeg er 11+1 og tar ca en arbeidsuke å få svar :Heartred

Skal ta offentlig, pluss NIPD pga en potensielt arvelig sykdom i familien.
Men har vurdert å ta fra enten ultralydklinikken eller NIPT Skandinavia i tillegg. De er jo litt mer omfattende.
Vi har ikke helt bestemt oss der enda…
Shopping og NIPT i England hørtes ikke dumt ut :happy:

Vi kombinerte en liten weekendtur (en barnefri natt på hotell) I Gøteborg med NIPT-test forrige helg, og det var superkoselig!

Skal ta offentlig, pluss NIPD pga en potensielt arvelig sykdom i familien.
Men har vurdert å ta fra enten ultralydklinikken eller NIPT Skandinavia i tillegg. De er jo litt mer omfattende.
Vi har ikke helt bestemt oss der enda…
Shopping og NIPT i England hørtes ikke dumt ut :happy:
Den engelske er også mer omfattende slik jeg forstår det så det er en av grunnene :Heartred

Jeg tar offentlig. Hadde ikke tenkt over alternativet å ta det privat i utlandet når jeg får offentlig. Men er det mange fordeler med det? Er testene mer presise og på hvilken måte mer omfattende?

Jeg tar offentlig. Hadde ikke tenkt over alternativet å ta det privat i utlandet når jeg får offentlig. Men er det mange fordeler med det? Er testene mer presise og på hvilken måte mer omfattende?
Jeg får ikke offentlig, er ett år for ung. Hadde jeg fått det, ville jeg ikke tatt privat. Fordelene jeg har funnet med å ta privat i utlandet er uansett at det er mulig å sjekke for flere genetiske sykdommer/syndromer, at det ofte er billigere (bortsett fra reiseutgiftene, da :hilarious: ) og at det er mulig å få vite kjønn.

Skal alle dere også finne ut kjønn ved nipt? Jeg er altfor nysgjerrig til å la være og samboeren synes heldigvis det er greit :hilarious:

Skal alle dere også finne ut kjønn ved nipt? Jeg er altfor nysgjerrig til å la være og samboeren synes heldigvis det er greit :hilarious:

Vi gjorde det første gang, denne gangen vil vi vente på ultralyd. Kjenner de som skal gjøre ultralyden da, så er mye derfor vi vil gjøre det på ultralyd :happy:

For min del er det at jeg brukte samme klinikk forrige gang fordi jeg bodde og fødte i England. Føles trygt å godt å gå tilbake til de og slik jeg har forstått tested det for litt mer.

Synes også det der veldig kjekt å få vite kjønn med nesten 100% sikkerhet :joyful:

Vi har tatt NIPT privat i Danmark, fikk svar på under en uke. Veldig fornøyd. Er 37, så fikk NIPT her også.

Nå har jeg fått testkit hjem, men skal ikke ta prøver før neste uke. Lurer på hva jeg gjør dersom kompisen vår ikke kan ta prøven på meg. Har en svigerinne som også er sykepleier, men har ikke så lyst å be henne om å ta prøven. Vi ønsker ikke å fortelle til så mange før vi har fått svar, og min bror kan ha litt vanskelig for å holde tett :laughing002

Nå har jeg fått testkit hjem, men skal ikke ta prøver før neste uke. Lurer på hva jeg gjør dersom kompisen vår ikke kan ta prøven på meg. Har en svigerinne som også er sykepleier, men har ikke så lyst å be henne om å ta prøven. Vi ønsker ikke å fortelle til så mange før vi har fått svar, og min bror kan ha litt vanskelig for å holde tett :laughing002
Visste ikke at det gikk ann å ta den privat og sende til utlandet. Er 30 så får ikke testen offentlig, og har sjekket at privat her i landet koster 7-10 tusen. Har to barn fra før og pga mannen er så mye vekke pga jobb ønsker jeg faktisk å vite hvis det er noe.
Hvordan gjør man det til utlandet? Og hva koster dette?

Visste ikke at det gikk ann å ta den privat og sende til utlandet. Er 30 så får ikke testen offentlig, og har sjekket at privat her i landet koster 7-10 tusen. Har to barn fra før og pga mannen er så mye vekke pga jobb ønsker jeg faktisk å vite hvis det er noe.

Koster rundt 8000.

Sjekk ut denne siden. de jeg har brukt, men finnes sikkert andre

Vi vurderte disse:
https://www.nipt-skandinavia.com/
Virket veldig bra!

Men har landet på at vi klarer oss med den vi får offentlig (jeg er over 35 år) i tillegg til at vi får NIPD pga en potensielt arvelig sykdom i familien.

Back
Topp