NIPT test

Tror jeg skal prøve å ringe i morgen. Og eventuelt be om å bli henvist til Haugesund?? Noen som vet hvordan ståa er det?
Rimelig sikker på at det pleier å være ganske fult på sommertid. Det har jeg hørt at har vært tendensen tidligere men arrester meg gjerne om jeg sier feil. Hadde allikevel forsøkt å ringe om jeg var deg :)
 
Flere som ender med å ta sen Nipt test?
Jeg får ikke tatt det før 13+1.
Hadde privat ultralyd 9+3 og skal på toul neste uke 12+3.
Har bestilt enda en privat ultralyd (Lundring på Jessheim) 13+1 med Nipt test. Fyller 35 neste år, men etter termin.

Skal prøve å spørre på toul neste uke om jeg kan få nipt test der siden jeg fyller 35 neste år og ble fulgt opp med svangerskapsdiabetes forrige svangerskap.
Regner med jeg ikke får det, men lov til å prøve :)
 
Flere som ender med å ta sen Nipt test?
Jeg får ikke tatt det før 13+1.
Hadde privat ultralyd 9+3 og skal på toul neste uke 12+3.
Har bestilt enda en privat ultralyd (Lundring på Jessheim) 13+1 med Nipt test. Fyller 35 neste år, men etter termin.

Skal prøve å spørre på toul neste uke om jeg kan få nipt test der siden jeg fyller 35 neste år og ble fulgt opp med svangerskapsdiabetes forrige svangerskap.
Regner med jeg ikke får det, men lov til å prøve :)
Jeg får nipt da jeg blir 35 og jeg har fått time til det 13+3 :)
 
Flere som ender med å ta sen Nipt test?
Jeg får ikke tatt det før 13+1.
Hadde privat ultralyd 9+3 og skal på toul neste uke 12+3.
Har bestilt enda en privat ultralyd (Lundring på Jessheim) 13+1 med Nipt test. Fyller 35 neste år, men etter termin.

Skal prøve å spørre på toul neste uke om jeg kan få nipt test der siden jeg fyller 35 neste år og ble fulgt opp med svangerskapsdiabetes forrige svangerskap.
Regner med jeg ikke får det, men lov til å prøve :)
Får ikke tatt før 13+4. syns det er veldig veldig sent. Jeg fyller 38 i år.
Skal på en privat ultralyd 11+4, men droppet privat nipt siden det er så dyrt.
 
Jeg får NIPT og otul da jeg blir 35 neste mnd.
Der er på tirsdag. Vil være 12+5 da ☺️
 
Last edited:
Jeg er bare 29, så har ikke krav på nipt test. Men legen min søkte om det til sykehuset likevel, fordi «hvorfor ikke». Noen som faktisk har fått det innvilget offentlig før fylte 35?
 
Jeg er bare 29, så har ikke krav på nipt test. Men legen min søkte om det til sykehuset likevel, fordi «hvorfor ikke». Noen som faktisk har fått det innvilget offentlig før fylte 35?
Samme her, men har fått innkalling til TUL i uke 13 og UL i uke 18 fra Ullevål, og virker ikke som jeg har fått innvilget. Se bildet for hva brevet om TUL sier. Syns godt de kunne skrevet svart på hvitt at jeg ikke får dekket nipt, men har nå bestilt privat neste uke uansett… svir på lommeboka og vet det er unødvendig siden de nesten helt sikkert vil se det på nakkefolden i uke 13, men men - alt for litt ekstra sikkerhet!
 

Vedlegg

  • IMG_8015.jpeg
    IMG_8015.jpeg
    92,4 KB · Visninger: 49
Jeg er bare 29, så har ikke krav på nipt test. Men legen min søkte om det til sykehuset likevel, fordi «hvorfor ikke». Noen som faktisk har fått det innvilget offentlig før fylte 35?
Ja jeg har fått det, og er 29. men det er på grunn av dødfødsel til termin forrige svangerskap Så jeg tror man må ha en grunn…
 
Ja jeg har fått det, og er 29. men det er på grunn av dødfødsel til termin forrige svangerskap Så jeg tror man må ha en grunn…
Åå, så forferdelig trist! Da skjønner jeg det godt. Jeg syns jo det hadde vært rart hvis jeg skulle få det uten grunn, så skjønte bare ikke helt hvorfor hun søkte.
 
Samme her, men har fått innkalling til TUL i uke 13 og UL i uke 18 fra Ullevål, og virker ikke som jeg har fått innvilget. Se bildet for hva brevet om TUL sier. Syns godt de kunne skrevet svart på hvitt at jeg ikke får dekket nipt, men har nå bestilt privat neste uke uansett… svir på lommeboka og vet det er unødvendig siden de nesten helt sikkert vil se det på nakkefolden i uke 13, men men - alt for litt ekstra sikkerhet!
Jeg fikk også innkalling til tidlig ordinær ultralyd, og syns det var rart at man ikke fikk tilbakemelding i form av avslag!
 
Samme her, men har fått innkalling til TUL i uke 13 og UL i uke 18 fra Ullevål, og virker ikke som jeg har fått innvilget. Se bildet for hva brevet om TUL sier. Syns godt de kunne skrevet svart på hvitt at jeg ikke får dekket nipt, men har nå bestilt privat neste uke uansett… svir på lommeboka og vet det er unødvendig siden de nesten helt sikkert vil se det på nakkefolden i uke 13, men men - alt for litt ekstra sikkerhet!
Det står jo at du blir tilbudt NIPT?
 
Det er ikke sånn jeg leser det. Leser det som generell info om nipt som man må lese hvis man er en av de som blir tilbudt det. Kanskje jeg skal ringe og dobbeltsjekke
Jeg ble også bedt om å se videoen i brevet mitt, uten at de nevnte NIPT med ord. Så for meg at de bare ikke gadd å lage to videoer, en som inkluderer nipt-prosedyren og en som ikke gjør det. Men oppdater om hva de sier hvis du ringer og spør :)
 
Hei! I brevet om TUL står det generelt om Nipt. Men får man eget skriv/beskjed hvis det faktisk gjelder deg, at man skal ta Nipt på TUL? Fått sen TUL, er 12+3 nå, og ikke TUL før 14+5..
 
Back
Topp